Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@23:30:52 GMT

خسارت ۸۵ میلیاردی به تأسیسات آبرسانی کاشان بر اثر سیل

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۰۱۱۶

خسارت ۸۵ میلیاردی به تأسیسات آبرسانی کاشان بر اثر سیل

مسئول بحران و پدافند غیرعامل آب و فاضلاب کاشان گفت: سیلاب های اخیر، ۸۵ میلیارد ریال به تأسیسات و تجهیزات آب رسانی آسیب رساند و ، پنج حلقه چاه نیمه عمیق را از مدار خارج کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ مهدی جعفرزاده در رابطه با خسارات بارش اخیر در کاشان بیان کرد: سیلاب کاشان به جاده های دسترسی، مخزن ها و چاه های آب به همراه خطوط انتقال آب و حوضچه های فشار شکن خساراتی وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان کاشان ادامه داد: این سیلاب با وارد شدن به چاه های آب آشامیدنی این شهرستان، پنج حلقه چاه نیمه عمق را از مدار خارج کرد که میزان آب دهی آن ها 100 لیتر بر ثانیه بود.

وی افزود: آب آشامیدنی مردم این منطقه پیش تر با افزون بر 350 لیتر بر ثانیه انتقال آب از زاینده رود و 80 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق با میزان آبدهی 2 تا 20 لیتر برثانیه در سال تأمین می شد.

به گفته جعفرزاده، این سیلاب ها 85 میلیارد ریال به تأسیسات و تجهیزات آب رسانی آسیب رساند.

بارش های رگباری باران در هفته گذشته منجر به طغیان رودخانه های فصلی از جمله رودخانه گازرگاه کاشان و تعطیلی برخی واحدهای آموزشی، آب گرفتگی واحدهای مسکونی و معابر شهری، تخریب زمین های کشاورزی، سیل بندها و برخی تاسیسات زیربنایی و راه های ارتباطی در شهرستان های شمالی استان اصفهان شد.

پیش از این، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وارد آمدن خسارت نزدیک به 700 میلیارد ریالی بر اثر بارش های هفته گذشته در برخی نقاط شمالی این استان خبر داده بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس

غلامرضا غلامی گفت: بارندگی شب گذشته علاوه بر اینکه رحمت به مردم فارس عنایت کرد، اما به دلیل حجم زیاد بارش‌ها برخی از راه‌های روستایی در شهرستان نورآباد ممسنی را تحت تاثیر قرار داد و سازمان راهداری و فرمانداری شهرستان در تلاش برای ترمیم این راه‌ها هستند.

او همچنین از خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: برخی از مزارع خوشه‌های گندم و محصولات دیگر نیز دچار خسارت شدند و برخی از اراضی کشاورزی هم به دلیل حجم و شدت بارش‌ها دچار فرشایش و آسیب شدند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از کشاورزان خواست تا برای خسارت خود به سازمان جهاد کشاورزی و ستاد مدیریت بحران استان مراجعه کنند تا در صورت تخصیص اعتبار خسارت‌ها پرداخت شود.

غلامی بیش‌ترین میزان بارش‌ها را در شهرستان‌های اردکان سپیدان با ۵۶۰ میلی‌متر، نوآباد ممسنی با ۵۲۵ میلی‌متر و در نهایت شهرستان فیروزآباد با ۴۲۸ میلی‌متر اعلام کر و گفت: این توده هوا امروز عصر از استان خارج و شهر‌های جنوبی را در برخواهد گرفت.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس در ادامه بیان کرد: بارندگی‌های اخیر برای سال زراعی جاری یک عیدی خوبی بود و امیداواریم مسئولان برای امسال برنامه‌ریزی کنند تا این بارش‌ها را با انجام کار‌های آبخیزداری از جمله ایجاد بند‌های سنگی و ملاتی، بانکت بندی و کاشت گونه‌های گیاهی کم آب‌بر نگذاریم این حجم آب از استان خارج شود.

غلامی تصریح کرد: خوشبختانه رعد وبرق دیشب تلفات جانی را در برنداشته، اما عشایران شهرستان ممسنی برنامه زمانبندی کوچ را رعایت نکردند و دچار مشکل شدند و هلال احمر استان در حال امدادرسانی به آنهاست.

او اعلام کرد: در حال حاضر تمامی جاده‌های فارس باز و تردد روان است و آبگرفتگی معابر را در سطح شهر شیراز گزارش نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • آخرین وضعیت خسارت سیلاب در شهرستان دهلران
  • خسارت سیلاب به منازل مردم شهرستان ملکشاهی
  • افزایش ۸ برابری اعتبارات طرح آبرسانی به کلاله
  • حمله حیوانات وحشی به گوسفندان در کاشان
  • آسمان استان بوشهر بارانی شد