Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:48:09 GMT

ایران و روسیه می توانند شرایط جهانی را تغییر دهند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۰۳۳۴

ایران و روسیه می توانند شرایط جهانی را تغییر دهند

یزد - ایرنا - رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه با تاکید بر اینکه ایران می تواند، قلب اقتصاد در جهان آینده باشد، گفت: جمهوری اسلامی و روسیه در کنار هم می توانند وضعیت بین المللی را در حوزه های سیاسی و اقتصادی تغییر دهند.

رجب صفرف روز چهارشنبه در دیدار با علی زینی وند معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری یزد اظهار کرد: روابط سیاسی 2کشور بسیار صمیمی ، اساسی و تأثیرگذار است و وحدت آنها را می توان در جریان سوریه به خوبی مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آمریکا با همراهی برخی کشورهای عربی و ابتدا با کمک ترکیه ، سناریویی را در سوریه طراحی کردند در حالیکه در نهایت ، سناریوی ایران و روسیه به نتیجه رسید و موفق شد.
رئیس شورای روسی ایرانی روابط اجتماعی در ادامه با بیان اینکه امکانات دو کشور در سیاست جهانی بسیار تأثیرگذار است ، یادآور شد: هم اکنون ایران و روسیه به ترتیب 33و 31 درصد ذخیره جهانی گاز را در اختیار دارند که از این رو نقش آنها در جهان اقتصاد خصوصا بازار انرژی بسیار پررنگ است.
صفرف به تصمیم دونالد ترامپ در خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: با وجود این تصمیم ، خیلی از کشورها از ته دل با سیاست ها و عملکرد ایران همراه هستند، هرچند که شاید از ترس و یا مسائل دیگر همراهی نکنند.

** به ایران حسرت می خوریم
وی تصریح کرد: ایران همواره برای دفاع از منافعش و حفظ استقلال و خودکفایی در مقابل تحریم های غرب ایستادگی کرد و از این لحاظ در روسیه به ایران حسرت می خوریم.
رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه ادامه داد: این سیاست ها در روسیه به دلیل تحریم های غرب در 2 سال اخیر جدی گرفته شد و پوتین در مسیر تحکیم استقلال و خودکفایی گام برداشت در حالی که ایران از ابتدا این سیاست را دنبال کرد.
صفرف بیان کرد: تحریم های آمریکا و غرب موجب شد تا روسیه راه خود را پیدا کند و در مسیر واقعی استقلال و خودکفایی قرار گیرد و از مسیر ارتباط و همکاری با غربی ها دور شود.
وی با تاکید مجدد بر اینکه ایران قلب اقتصاد جهان در آینده خواهد بود، تأکید کرد: همین مسائل نشان می دهد هیچ کشوری با این میزان امنیت ، استقلال و خودکفایی بهتر از ایران برای همکاری با روسیه در جهان وجود ندارد، باید ارتباطات میان دو کشور افزایش یابد.

** حرکت صنعت روسیه مدیون نیروگاه بوشهر است
وی در عین حال تداوم حرکت صنعت روسیه را مدیون ساخت و تکمیل نیروگاه بوشهر عنوان کرد و گفت: اگر ایران در آن مقطع نبود، روسیه جدید بعد از فروپاشی شوروی با مشکلات بسیاری مواجه می شد .
این کارشناس روس تأکید کرد: روابط تجاری دو کشور اگر نبود میلیاردها دلار درآمد و میلیونها شغل ایجاد نمی شد از این رو باید ، دولت ایران از تولیدکنندگان داخلی حمایت جدی کند و مشکلات آنها را در مباحث بانکی و مالیاتی کاهش دهد.
صفرف افزود: ایران زیرساخت های ضروری صنایع جهان را داراست، روسیه آمادگی دارد با برنامه هایی که از 2سال قبل برای توسعه صادرات در ایران آغاز کرد، سرمایه گذاری خارجی و نیز تکنولوژی های جدید را عرضه کند چون برای هر دو طرف شغل و درآمد به همراه خواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه باستانی و تاریخی شهر یزد اظهار کرد: همیشه این استان از لحاظ کاشی و مرکز شیرینی ایران زبانزد بود ولی امروز صنایع خاص و بزرگی در آن مشاهده کردم که آماده ورود به بازار جهانی و منطقه ' سی آی اس' در حوزه خزر است.
رئیس شورای روسی ایرانی روابط اجتماعی و مدیرکل خبرگزاری روسی 'ایران تودی ' تصریح کرد: یزد شناسایی و معرفی طرحهای بزرگ ایران و یزد را برای معرفی به تجار روسی و معرفی ظرفیت های اقتصادی روسیه به ایرانی ها را بر عهده گیرد .
وی پیشنهاد کرد: یزد نماینده ای در روسیه داشته باشد تا بتواند برای کار در این مباحث به صورت جدی فعالیت و مشکلات تجار دو طرف را برطرف کند.
1968/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد همكاري جهاني ايران روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه

تاکنون به این نکته توجه کرده‌اید که خاطرات لحظات احساسی‌تان چقدر پررنگ و واضح در ذهنتان نقش بسته است؟ این موضوع از نظر علمی اثبات شده است و به نحوی است که خاطرات ثبت شده در لحظات عاطفی، چه شیرین باشند و چه تلخ، از دیگر خاطرات ماندگارتر هستند و همچنین قابلیت تحریف بیشتری هم دارند.

تحقیقات نشان می‌دهند که خاطرات در گذر زمان می‌توانند تحریف شوند. این تحریفات در بسیاری از مواقع می‌توانند ناشی از تلقین‌های ذهنی باشند. احساسات نقش زیادی در شکل‌گیری حافظه دارند اما می‌توانند در مقابل میزان تحریف‌پذیری خاطرات را افزایش دهند.

در سال ۲۰۱۴، مطالعه ای درمورد تاثیر تلقین بر حافظه و به وجود آوردن خاطرات کاذب صورت گرفت که در ادامه این مطلب آن را بررسی می‌کنیم.

موضوع مطالعه این تحقیق، مقایسه نیروی احساسات و قدرت تلقین بر تغییر ساختار حافظه است. در آزمایش‌های عملی، به شرکت‌کنندگان تصاویری نمایش و پس از آن توضیحاتی شرح داده شد.  بعد از این مراحل، برای بررسی نتایج و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، از شرکت‌کنندگان درباره احساساتشان درمورد دیده‌ها و شنیده‌ها سوالاتی پرسیده شد. محققان درباره پاسخ‌ها چنین می‌گویند: جواب شرکت کننده‌ها با برانگیختگی احساسی همراه بود. به شکلی که نسبت به دیده‌ها و شنیده‌هایشان، بسیار شدیدتر واکنش نشان دادند و این موضوع به دلیل تاثیر متقابلی است که تلقین و داستان‌سازی ذهنی بر فرآیند شکل گیری خاطرات می‌گذارد.

این تحقیق نشان داده است که افراد با تصویرسازی کردن، بخش زیادی از حافظه را تشکیل می‌دهند؛ به صورتی که ممکن است فرد با موضوعی برخورد مستقیم و حقیقی نداشته باشد اما با تصور آن موقعیت، تصویر مجازی را در ذهن خود بسازد و آن را پرورش دهد.

این مسئله در مواقعی مثل مواجهه با ترس و اضطراب می‌تواند شدیدتر بروز کند. هنگامی که یک فرد در موقعیت ترس قرار می‌گیرد، بیشتر از شرایط محیطی، نسبت به خاطر ذهن و تصوراتش آشفته می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهند که تاثیر تلقین و تصویرسازی بر خاطرات عاطفی منفی بیشتر است. در این راستا می‌توان به مثال موقعیت وحشت‌زا که به اشاره شد استناد کرد.

به طور کلی این تحقیق سعی در اثبات قدرت و اثرگذاری تلقین و تصویرسازی‌های ذهنی خصوصا درمورد خاطرات عاطفی دارد.

منبع: CogBlog

ترجمه: تکتم شریفی نژاد خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • غربی‌ها علاقه‌مند به روابط نزدیک ایران و روسیه نیستند/ اسرائیل مخالف صنعت هسته‌ای ایران است
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس