Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه هماهنگی بزرگداشت حماسه سوم خرداد در اراک تاکید شد: مراسم سوم خرداد با ۴۰ برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در استان مرکزی برگزار می‌شود. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، در دوران دفاع مقدس روزهای افتخارآفرین و باشکوه زیادی وجود دارد که هیچ‌گاه از خاطر و یادها فراموش نمی‌شود که از آن جمله حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر و دفاع، تثبیت و پیروزی و بعد هم به گفته بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، تنبیه دشمن متجاوز که در عین ناباوری مشهود سبب پیروزی جبهه اسلام و رزمندگان اسلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوران دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی است که از سویی سند مظلومیت امت اسلامی و امام امت است و از سویی دیگر نشان اقتدار و عزت جبهه اسلام است،زیرا دوران دفاع مقدس از این جهت که ما شروع کننده جنگ نبودیم حکایت مظلومیت امت اسلامی است ولی به لطف خدا پیروزی شامل حال جبهه اسلام شد.

فتح خرمشهر از این نظر مهم است که دشمن بعثی در زمان اشغال خرمشهر 36 روز در دروازه شهر ماند ولی در زمان آزادسازی، سربازان دشمن بعثی تنها 2 روز توانست در مقابل رزمندگان اسلام ایستادگی کند و درنهایت تسلیم اراده پولادین سربازان جبهه اسلام شد.

آزادسازی خرمشهر نماد مصداق عینی بارز قدرت معنویت و اعتقاد دینی مردم، رزمندگان ارتش و سپاه اسلام در برابر بی اعتقادی و تفکرات شیطانی بود، از این رو با گذشت سال‌ها همچنان قدرت و شکوه و عظمت این حماسه در تمام موضوعات متبلور است، امسال با وجود هجمه‌های بیشتر از سوی دشمنان و تفکرات واهی آنان با کارهایی مانند خروج از برجام و امثال آن که به هدف تضعیف نظام اسلامی است موظف هستیم با گستردگی و شکوه بیشتری مراسم سالگرد حماسه آزاد سازی خرمشهر را برگزار کنیم که این امر مستلزم هوشیاری و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها است.

در آستانه فرارسیدن سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، نشست هماهنگی بزرگداشت حماسه سوم خرداد در محل فرمانداری اراک با حضور مسئولان اجرایی شهرستان اراک برگزار شد.

معاون سیاسی فرماندار اراک در این نشست با اشاره به تصمیم اخیر ترامپ و خروج از تعهد آمریکا از برجام اظهار داشت: نظام اسلامی همواره ثابت کرده که منتظر تصمیمات و تعهدات ابرقدرت‌ها نمی‌ماند و همان مسیر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خود را با قدرت ادامه می‌دهد.

علیرضا زارعی افزود: بنابراین مراسم آزادسازی خرمشهر و سوم خرداد بیشتر از هر سال با شکوه‌تر و گسترده‌تر برگزار می‌شود، زیرا باید همچنان به خودمان یادآوری کنیم که به نیرنگ و حیله دشمن بهایی نداده و پایبند خون شهدای دفاع مقدس هستیم.

معاون فرماندار اراک تصریح کرد: درراستای برگزاری مراسم سوم خرداد از ظرفیت تمام دستگاه‌ها استفاده می‌شود و تنها یک دستگاه خاص مکلف به اجرای مراسم نیست، همه ارگان‌ها می‌توانند با نمادهای مختلف و اجرای مراسم تمامیت تعهد و پایبندی خط مشی خود را به آرمان‌های نظام و عزت‌مندی ایران اسلامی که در گرو حماسه‌سازان سوم خرداد و باقی شهدای دفاع مقدس است نشان دهند.

زارعی بیان کرد: در این جلسه مصوب شد که دستگاه‌های دولتی به مناسبت ایام حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر سربرگ‌های نامه‌های اداری خود را با عناوین مربوط به این موضوع در برنامه داشته و همچنین همه نهادها و دستگاه‌ها با برافراشتن پرچم ایران را در سردر ادارات داشته باشند و در این جلسه تاکید داریم که این مصوبه به شکل صددرصدی به انجام رسد.

وی عنوان کرد: شعار سال گذشته در مراسم دفاع مقدس به گفته مقام معظم رهبری "ما می‌توانیم" بود و سال جدید "ما توانستیم" معین شده است، در عملیات بیت‌المقدس 292 شهید و 13 سردار از استان مرکزی که تعداد 51 شهید متعلق به شهرستان اراک بودند، با توجه به این موضوع و سهم استان مرکزی و شهر اراک در حماسه سوم خرداد اجرای مراسم باید با شکوه و عظمت در خور شهیدان باشد.

معاون فرماندار اراک خاطرنشان کرد: سالروز بزرگداشت سوم خرداد امسال با نام‌گذاری 3 روز در نظر گرفته شده است، دوم، سوم و چهارم خرداد هر کدام به ترتیب با عنوان روز مقاومت، روز آزادسازی و روز دزفول برنامه‌ریزی شده است و از آنجا که این روزها با ماه مبارک رمضان تقارن دارد انتظار داریم که دستگاه‌ها با توجه به این موضوع برنامه‌ریزی کنند.

زارعی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، مبنی بر اقتصاد مقاومتی و شعار سال که حمایت از کالای ایرانی مشخص شده امسال برنامه‌ریزی‌های مراسم باید با محوریت شعار سال مبتکرانه و آگاهانه تبیین شود که همه موضوعات اقتصاد و دفاع مقدس را به شکل تعاملی در مفهوم خود داشته باشد.

وی بیان کرد: با توجه به تدابیری که در جلسات و مصوبات استانی انجام گرفته، مقرر شده که مراسم سوم خرداد با 40 برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شود که در این راستا مصوب شده جلسات شهرستان برای تدوین برنامه‌ها تشکیل شده و سپس از بین برنامه‌های پیشنهادی شورای شهرستان، بهترین‌ برنامه‌ها برای اجرای استانی انتخاب شوند.

به گزارش تسنیم، در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های مختلف با تشریح برنامه‌های دستگاه مربوطه به هدف بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر پرداختند و با برشمردن آنان مانند سنگرچینی به شکل نمادین در ورودی ادارات، مسابقات ورزشی با عنوان سوم خرداد، غبارروبی مزار شهدا و بسیاری برنامه‌های دیگر همکاری و تعامل خود را درراستای برگزاری سالگرد سوم خرداد اعلام کردند.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۰۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل قرآنی در ورزشگاه آزادی

­
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این اجتماع قرآنی؛ مردم جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

حاضران با در دست گرفتن قرآن و پرچم ایران و پخش صدای کودک فلسطینی، اعتراض خود به اقدامات رژیم صهیونیستی را نشان دادند.

زیاد رشدی النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم میهمان ویژه این مراسم بود.

وی در این مراسم گفت: در این روز و ماه مبارک و این اجتماع قرآنی به ملت عزیز ایران سلام عرض می‌کنم، بدن‌های شما در تهران، اما قلوب‌تان در فلسطین است و مردم فلسطین دائما قلب‌شان با مردم ایران است.

زیاد رشدی النخاله تاکید کرد: قرآن جمع ما را با هم گرم می‌کند، در این جلسه قرآنی تاکید می‌کنم که قرآن و فلسطین باقی خواهد ماند و مردم فلسطین به مقاومت خود ادامه می‌دهند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهار کرد: کسانی که در فلسطین مقاومت می‌کنند اهل انس با قرآن و حافظ آن هستند. با قرآن مقاومت و پایداری می‌کنیم و اسرائیل را با حمایت ایران نابود خواهیم کرد.

وی در پایان میلاد امام حسن مجتبی (ع) را تبریک گفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • مراسم بزرگداشت شهید جانباز سید محمد حسینی در فهرج
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • مراسم افطاری سازمان تبلیغات اسلامی در استایوم آزادی کار بزرگی بود
  • جزئیات مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی اعلام شد
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • محفل قرآنی در ورزشگاه آزادی
  • اعلام مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی