Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@00:19:57 GMT

آماری از تعداد مبتلایان به بیماری نارسایی قلبی نداریم

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۰۴۷۴

رویداد۲۴-ششمین کنگره دو سالانه نارسایی قلب ایران امروز از سوی مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و انجمن نارسایی قلب ایران در مرکز همایش بین المللی در دانشگاه شهید بهشتی با حضور شماری از متخصصان داخلی و خارجی داخلی برگزار شد.محمد آقاجانی؛  رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این  همایش که  از امروز تا 21 اردیبهشت 1397 در تهران برگزار می شود از شیوع هشت درصدی بیماری نارسایی قلبی در کشور خبر داد و گفت: براساس  آماربین  2 تا 7 درصد از جمعیت قاره  آسیا  نیز به این بیماری مبتلا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : برای درمان بیماری‌های نارسایی قلبی در سال های گذشته طرح 247 در 30 شهر به وسیله وزارت بهداشت اجرا شد که بر اساس آن خدمات درمانی به صورت 24 ساعته به مردم ارائه می‌شد.

وی با اشاره  به اینکه شیوع بیماری نارسایی قلبی در ایران نسبت به کشورهای آسیایی بیشتر است بیان  داشت: با سبک زندگی مناسب می‌توان از بروز این عارضه به خوبی جلوگیری کرد.

آقاجانی مصرف دخانیات را مهم ترین عامل  بیماری نارسایی قلبی در میان افراد دانست و خاطرنشان  کرد: درمان بیماری نارسایی قلبی پر هزینه است، به طوریکه برای درمان هر فرد بیمار حدود 2 برابر یک بیمار سرطانی هزینه دارد و این مسئله حوزه سلامت را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

رییس  دانشگاه  شهید بهشتی از مردم  خواست تا  چربی خون و فشار خون  خود  را کنترل  کنند و  با کاهش مصرف سیگار زمینه بروز بیماری‌ نارسایی قلبی را در خود کاهش دهند.

در حاشیه  این  همایش، احمد امین رئیس انجمن نارسایی قلب ایران درخصوص آمار بیماران نارسایی قلبی و هزینه هایی که این بیماران به نظام سلامت کشور وارد می کنند، گفت: ما آماری از تعداد مبتلایان به بیماری نارسایی قلبی نداریم چرا که از لحاظ علمی قابلیت ارائه آمار در این زمینه وجود ندارد. علاوه بر این هنوز در بسیاری از دردهای ورودی تشخیصی، نارسایی قلبی هنوز به عنوان بیماری های دیگر تلقی می شوند.

وی  افزود: اگر می بینید آمار نارسایی قلب در ایران بالا می رود بخاطر افزایش تشخیص موارد نارسایی قلب است. البته ما ریجستری و ثبت ملی این بیماران را در کشور بصورت مدون نداریم با این حال مطالعات کوچک که در سح منطقه خاورمیانه انجام شده نشان می دهد، بروز نارسایی قلب در ایران نسبت به چند تا دیگر از کشورها بیشتر است البته در این مطالعات تاکید شده نرخ بروز بالا در ایران نه به معنای ژنتیک و عوامل دیگر است بلکه بیشتر به جنبه های تشخیصی این بیماری بستگی دارد.

وی با اشاره به هزینه های درمان بیماران نارسایی قلب در ایران گفت: بیماران مبتلا به نارسایی قلبی مثل کوه یخ هستند که بیشتر جمعیت شان ناشناخته است هدف ما این است این لایه زیرین و پنهان را بشناسیم جرا که هراندازه در مراحل ابتدایی بیماری را بشناسیم امکان پیشگیر یو درمان شان با هزینه های کمتر فراهم است اما هر اندازه تشخیص نارسایی قلبی دیر انجام شود هزینه ها بالا و موفقیت درمان پایین می آید.

رئیس انجمن نارسایی قلبی ایران با بیان اینکه نارسایی قلبی در هر گروه سنی وجود دارد، گفت: متاسفانه مصرف سموم کشاورزی، مواد مخدر، انرژی زاها و الکل بیماری عروق قلبی را افزایش داده است. نارسایی قلبی اولین و مهم ترین دلیل تشخیص بستری در بیمارستان های دنیا است بطوریکه 90 درصد تشخیص بیمار موقع بستری بخاطر نارسایی قلبی است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت

به گزارش هلث لاین، علم پیرامون BMI، چاقی، و بیماری مزمن بحث برانگیز است.

آیا یک محدوده شاخص توده بدنی سالم برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ وجود دارد؟ با کمال تعجب، خیر، تحقیقات جدید نشان می‌دهد، BMI سالم می‌تواند با افزایش سن تغییر کند.

در تحقیقات اخیر، دانشمندان بررسی کردند که چه محدوده BMI احتمالاً خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله نارسایی قلبی، سکته و سایر عوارض سندرم متابولیک را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می‌دهد.

آن‌ها دریافتند که برای بزرگسالان میانسال، ۶۵ سال و کمتر، BMI ۲۳-۲۵، بخشی از محدوده طبیعی، با کمترین خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط است. با این حال، برای افراد بالای ۶۵ سال، شاخص توده بدنی بهینه ۲۶-۲۸ بود که با محدوده «اضافه وزن» مطابقت دارد.

«شاویونگ ژو»، محقق ارشد از بیمارستان مرکزی شیانگ یانگ، می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که در نقطه بهینه BMI و خطر مرگ و میر قلبی عروقی بین افراد مسن و غیر مسن مبتلا به دیابت تفاوت وجود دارد. علاوه بر این، ما طیف نسبتاً منطقی از مقادیر BMI را برای تعیین کمترین میزان مرگ قلبی عروقی در میان بیماران مسن و غیر مسن مبتلا به دیابت شناسایی کرده‌ایم که در این جامعه سالخورده ضروری است.»

این مطالعه همچنین یک نقطه BMI بهینه را شناسایی می‌کند که در آن خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی شروع به افزایش می‌کند. برای گروه میانسال، این عدد ۲۴ و برای گروه مسن ۲۷ سال بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • هشدار ترسناک دانشمندان در مورد استفاده از ویپ
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها
  • ۱۷ عادتی که برای سلامت قلب ضرر دارد
  • با ۷ مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل
  • آماری از تعداد مساجد در تهران + فیلم
  • ارتباط شاخص توده بدنی با بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت