Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@02:12:35 GMT

اخبار کوتاه از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۰۴۹۵

اخبار کوتاه از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

کارگاه «بیان اسرار عبودیت و بندگی با محوریت نماز»به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد تهران مرکزی ویژه کارکنان مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کارشناس موسسه مهدی موعود قم درباره اسرار کلی نماز، خضوع و خشوع، باطن و حقیقت نماز، اسرار وضو توضیحاتی را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام مهدی آموزگار گفت: «خداوند برای هدایت ما انسانها به سوی کمال، وحی، عترت و عقل را قرار داده است و در این عالم چنانچه کسی بخواهد بندگی کند باید پیرو اهل بیت باشد. اعمال خیر مانند دانه‌های تسبیح به هم وصل هستند و نماز وسیله اتصال است. اعمال خیر به وسیله نماز جمع شده و به ولایت گره می خورد. »

آموزگار افزود: «عوالم ماده که عالم تضاد می باشد و شامل عالم ناسوت ، ملکوت ، جبروت و لاهوت است. اسرار عبودیت مشتمل بر حکمت (فلسفه هدف)، آداب(چگونگی انجام دادن)، آثار(پیامدهای مثبت و منفی) و اسرار( باطن و حقیقت نماز یعنی ملکوت، روزه، حج و نماز ) است.»

وی با تاکید بر اینکه تربیت دینی شامل دو رویکرد دین محور و هدف گراست و هدف اصلی تربیت دینی است، گفت: «سر الصلوه» به اسرار کلی نماز گویند و « اسرار الصلواه» به اجزاء نماز گویند. و منظور از وضو طهارت معنوی است و وقتی اعضای وضو شسته می شود یعنی آن عضو را از گناه و آلودگی پاک می کنیم و به معراج می رویم و اصل عبودیت رسیدن به آرامش است و تا زمانی که به اصل وصل نباشیم به آرامش نخواهیم رسید.

بزرگداشت مقام معلم

مراسم بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از مقام استادان با حضور کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ابراهیم صباغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش در این مراسم مقام والای معلم را ستود و معلمی را به مثابه رسالت انبیا و اوصیا در جهت دانایی بخشیدن به مردم دانست و از این بابت تکریم و قدردانی از معلمان و استادان را امری مهم و لازم برشمرد.

این مراسم که با استقبال کم‌نظیر دانشجویان و اساتید دانشکاه مواجه شد شامل برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله اجرای سرود، دکلمه، نمایش و مسابقه دانشجویی بود.در پایان با قدردانی از استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه به مناسبت این روز هدایایی به رسم یادبود اهدا شد. این مراسم با همکاری، مشارکت و هنرنمایی دانشجویان رشته آموزش ابتدایی این دانشگاه برگزار شد.

حضور معاونان استانی در شورای تخصصی فرهنگی دانشجویی

امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد میزبان معاونان فرهنگی دانشجویی کل استان بود تا با گردهمایی و نشست، جلسه شورای تخصصی استان را برگزار کنند. موضوع جلسه «دانشگاه آزاد وانقلاب اسلامی» که محوریت آن حول موضوعات ماه مبارک رمضان، سوم خرداد و طلیعه حکمت بود.

دکتر یکانی رئیس شورای فرهنگی دانشجویی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: «تفاوتی که باید در ماه مبارک رمضان امسال ایجادکرد هم در فضای تبلیغی باشد هم فضای اجرایی که لازمه آن تشکل ستادغبارروبی مساجد دانشگاه از سوی دانشجویان، استادان و کارکنان با اقدام رسانه ای، برگزاری نمازهای جماعت همراه با تلاوت و تفسیرقرآن باحضور جدی اساتید و کارکنان، ویژه برنامه ولادت امام حسن مجتبی(ع)، اعتکاف رمضانیه (شبهای قدر)، که البته همه فعالیت‌های ماه مبارک رسانه ای شود.»

کارشناس دانشجویی دبیرخانه استان نیز گفت: «برگزاری شبی با قرآن باحضور قاریان بین المللی استانی با مشارکت ارگانهای مختلف سپاه، تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و ارشاد اسلامی برگزار می شود.»

دکتر آخرت دوست درباره سوم خرداد عنوان کرد: فضای سوم خرداد فضای مناسبی است برای افزایش فضای معرفتی دانشگاه و دغدغه افرادی که ازجنگ تحمیلی ابهاماتی دارند. برنامه‌ها شامل دیدار باخانواده شهدا و جانبازان سوم خرداد، قدردانی از دانشجویان برتر علمی- پژوهشی-فرهنگی-ورزشی شاهد، نشست تخصصی استادان و دانشجویان با دعوت از اساتید دوران جنگ و متخصصان مربوطه است.»

وی درباره طرح طلیعه حکمت، برنامه هایی را در تابستان 97 عنوان کرد.

برگزاری سلسله نشست­ها و کارگاه­ های خود مراقبتی دانشجویان

به همت دفتر مشاوره دانشجویی حوزه معاون فرهنگی و دانشجویی واحد آباده و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان، سلسله کارگاه‌های خودمراقبتی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در حال برگزاری است.

در این کارگاه کتابچه راهنمای خود مراقبتی با سر فصل­های متنوع و کاربردی مانند تغذیه، سلامت مردان، ورزش و فعالیت­های بدنی، مواجهه با مصرف دخانیات، پیشگیری از حوادث و... از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان و دفتر مشاوره دانشجویی واحد آباده تهیه و به دانشجویان شرکت کننده در این کارگاه‌ها اهدا شد.

اعزام بیش از 50 دانشجوی واحد بندرگز به سینما عصر جدید گرگان

50 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز از سوی کانون عکس وفیلم واحد به سینما عصر جدید گرگان اعزام شدند.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی واحد بندرگز اظهار کرد:«با توجه به مصوبه شورای فرهنگی اجتماعی واحد بندرگز درباره اعزام دانشجویان به سینما و استقبال خوب دانشجویان، بیش از 50 دانشجوی دختر و پسر در دو روز برای تماشای فیلم فاخر به وقت شام اعزام شدند.»

سید سجاد بابازاده تصریح کرد: « این برنامه با همکاری بسیج دانشجویی شهید سالیکنده و کانون عکس وفیلم دانشگاه برگزار شد.»

برگزاری کارگاه توانمند سازی و آموزش های کاربری

کارگاه توانمندسازی و آموزش های کاربری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به میزبانی واحد زرقان در سالن کنفرانس این واحد دانشگاهی برگزار شد.

کارشناس مسئول اداره آموزش‌های برون‌سازی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: واحدهای دانشگاهی میتوانند در برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و کوتاه مدت برای بخش‌های دولتی، خصوصی و آحاد جامعه درآمدهای غیر شهریه ای کسب کنند و وابستگی صرف به شهریه دانشجویان نباشند.

دکتر شهاب مهران نژاد در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص و متهعد برای تصدی مشاغل کلیدی اظهار کرد: آموزش‌های کاربردی سبب می‌شود بهره‌وری و کارایی و شناخت مهارتهای فردی و حرفه ای اعضای هیات علمی، مدیران و کارکنان واحدها در مسیر صحیح هدایت شود و تاثیرگذاری آن در ارتقای سطح کلان دانش مهارتی بروز کند.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های مهارتی در واحدها طوری برنامه‌ریزی شود تا اعضای هیات علمی و کارکنان و مدیران واحدها بتوانند از حداقل ساعت برای ترفیع ارتقا و پایه استفاده بهینه کنند.

دکتر علی رضایی رئیس دفتر توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی دانشگاه آزاد استان فارس نیز سخنانی را در پاسخ و پرسش با کارشناسان درباره روند برگزاری کارگاه‌های آموزشی درون و برون‌سازمانی و همچنین روش‌های کسب درآمدهای غیرشهریه ای از سوی واحدها بیان کرد.

در این جلسه مدیر توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس توامندسازی و آموزش‌های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و کارشناسان مربوط واحدهای دانشگاهی حضور بهم رساندند.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی کوتاه مدت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قشم در جلسه دوره‌ای هیات رئیسه واحد از برگزاری کارگاه‌های تخصصی کوتاه مدت برای نهادها و ادارات منطقه با انعقاد تفاهم‌‌نامه‌‌های جدید آموزشی خبر داد.

دکتر سراج الدین محبی گفت: «با توجه به پتانسیل‌های علمی و آموزشی و بویژه حوزه‌های مدیریت و حقوقی در واحد قشم لازم است به منظور گسترش همکاری آموزشی و ارتقا سطح توانمندی ادارات و نهادهای غیر آموزشی منطقه علاوه بر موارد مشابه در سالهای گذشته نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید با موضوعیت مرتبط با نیاز آن ارگان‌ها اقدام شود.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،  بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان و بهبود زیر ساخت‌ها برای سرمایه گذاری و گردشگری از مباحث این نشست بود.

بهبودزیر ساخت‌ها برای سرمایه گذاری و گردشگری مانند فرودگاه و راه آهن و راه‌های استان از مطالبات دانشجویی بود که خواستار پیگیری کریدور همدان / کرمانشاه/ وسنندج شد.

دانشجویی دیگر ساماندهی ناوگان حمل و نقل شهری و بهره گیری از ظرفیت پایانه بین المللی خسروی را برای راه اندازی کاروان‌های کوتاه مدت زیارتی مطرح کرد.

کمبود تفریحگاه وشغل مناسب برای جوانان و راه اندازی رشته هنر در دانشگاه آزاد را یکی از دانشجویان دختر یاد آور شد.

قاسمی مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی هم خواستار شناسایی / پیگیری و پیشگیری مشکلات استان به روش علمی و ارایه راهکار‌های تخصصی و راهگشا شد

صحرایی استانداردرادامه این نشست ، لزوم بازخوانی تاریخ را به دانشجویان توصیه کرد و گفت دانشگاه باید به تاریخ بعنوان شناسنامه خود نگاه کند. وی افزود متوجه باشیم کفه تمدنی در حال جابجایی است.

وی سپس در پاسخ به مطالبات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه / با اشاره به پیگیری بهسازی فرودگاه / ارتقا کیفی راه آهن / و اصلاح راه‌های استان/ از دانشجویان خواست برای حل مشکلات نسخه اجرایی ارایه دهند.

صحرایی تاکید کرد راه اندازی دانشکده هنر دردانشگاه ازاد اسلامی /و رشته میراث فرهنگی در دانشگاه رازی درحال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک بانوان کشور در سقز
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • دانشگاه آزاد نور میزبان یک‌هزار و ۳۷۸ داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی