Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در دومین کنگره بین المللی و بیست و نهمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران در محل هتل المپیک تهران اظهار داشت: تا یک ماه اخیر ۵ ماه از مطالبات مراکز فیزیوتراپی پرداخت شده است و با پرداخت هایی که تا یک ماه آینده انجام می شود، تمامی مطالبات این مراکز از سازمان تأمین اجتماعی تسویه و به روز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوربخش از اجرای موفقیت آمیز برنامه حذف دفترچه در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت : سال گذشته حدود ۶۵ میلیون نسخه الکترونیک تولید شده است.
وی ادامه داد: این سامانه در مراکز طرف قرارداد استانهای یزد، گیلان، مازندران و اصفهان نیز در حال استقرار است و در صورت همکاری سایر اجزای نظام سلامت آمادگی داریم که این برنامه را در کل کشور اجرا کنیم.
نوربخش برگزاری کنگره بین المللی انجمن فیزیوتراپی را نشانه ای از عدم تأثیر مراودات علمی کشور از مسائل سیاسی دانست و گفت: ارتباطات علمی ورای مسائل سیاسی است که متأسفانه از سوی کشورهای غربی با عهدشکنی و تحریم همراه است؛ تحریم ها و عهد شکنی هایی که حتی پزشکی و فعالیت های انسان دوستانه را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.
وی در ادامه به اهمیت رشته ارتوپدی در ارائه خدمات درمانی و پیشگیرانه به بیماران پرداخت و گفت: درمان و حفظ سلامتی بیماران یک کار تیمی است و همکاران بخش ارتوپدی در موفقیت درمان نقش بسیار تأثیرگذاری دارند.
دکتر نوربخش بازتوانی بیماران پس از عمل را از تنایج مهم فیزیوتراپی برشمرد و گفت: تأثیر فیزیوتراپی تنها محدود به بازتوانی پس از عمل نیست بلکه با عملیات فیزیوتراپی موثر و علمی می توان از بسیاری اعمال جراحی جلوگیری کرد.
وی بهبود و ارتقاء مکانیزم تأمین مالی مراکز فیزیوتراپی را نیز در ارتقاء این رشته موثر دانست و گفت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر کشور برای بهبود و گسترش همکاری آمادگی دارد و با همکاری انجمن تخصصی فیزیوتراپی آماده هستیم که محدودیت های مربوط به انعقاد قرارداد را برطرف کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین از آمادگی این سازمان برای بازنگری در قراردادهای این سازمان با مراکز فیزیوتراپی خبر داد و گفت: آماده هستیم که با همفکری و تعامل دوسویه قراردادها را بازنگری کنیم.
نوربخش با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت از سال ۹۳ در کشور، گفت: این طرح علاوه بر اینکه یکی از راهبردهای اصلی دولت بوده است، مزایایی برای مردم در ارائه خدمات درمانی و کاهش هزینه های پرداختی داشته است.
وی ادامه داد: اجرای این طرح برای سازمان های بیمه گر هزینه های زیادی داشته و با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند، بیمه تامین اجتماعی نیز متاثر از این طرح بوده است.
دکتر نوربخش با اشاره به نوپا بودن طرح تحول سلامت و مشکلات اقتصادی کشور، تاکید کرد: یکی از چالش های اصلی در پیش روی طرح تحول سلامت، عدم استقرار نظام پزشک خانواده و راهنماهای بالینی است.
وی تاکید کرد: راه برون رفت از چالش های طرح تحول سلامت، نسخه الکترونیک و ساماندهی مراکز درمانی برای دسترسی بیماران است. این کار در مراکز درمانی تامین اجتماعی انجام شده و ما حاضریم این طرح را برای تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی در کشور انجام دهیم.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزون بر ۹۲ درصد مطالبات چایکاران کشور پرداخت شد

حبیب جهانساز رییس سازمان چای کشور اعلام کرد: ۱۰۰ درصد سهم دولت به چایکاران استان‌های گیلان و مازندران پرداخت شده و تنها بخشی از سهم کارخانجات باقی مانده که آن هم در حال پرداخت است.

وی با بیان اینکه امسال محصول تولیدی چایکاران توسط ۱۷۱ کارخانه خریداری و ۳۳ هزار و ۵۹۵ تن چای خشک تولید شده‌است، اضافه کرد: در مجموع امسال ۱۴۹ هزار و ۳۱۰ تن برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران تولید شده‌است.

رییس سازمان چای کشور بیان کرد: قیمت جدید برگ سبز چای تولیدی چایکاران کشور برای سال آینده ابلاغ نشده اما سعی بر آن است تا متناسب با نرخ تورم قیمت متعادلی اعلام شود.

استاندار گیلان چندی پیش از کارخانجاتی که مبلغ سهم خود را پرداخت نکرده‌ بودند، خواسته بود: دین خود را به کشاورزان ادا کرده و نسبت به پرداخت رقم باقیمانده اقدام کنند.

بر اساس آخرین آمار در استان‌های گیلان و مازندران بالغ بر ۵۵ هزار چایکار وجود دارد؛ وسعت باغ‌های چای این ۲ استان حدود ۲۵ هزار هکتار است؛ برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پائیزه صورت می‌گیرد.

سالانه حدود ۳۰ هزار تن چای خشک استحصال می‌شود، مصرف چای در کشور طور میانگین حداکثر ١٠٠ هزار تن است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • خرید سوابق سال‌های گذشته بیمه تامین اجتماعی برای این افراد / خبر مهم برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی هستند
  • بدهی ۶ هزار میلیاردی تأمین اجتماعی به داروخانه‌ها
  • ۳۰ هزار میلیارد تومان؛ بدهی بیمه‌ها به نظام سلامت
  • افزون بر ۹۲ درصد مطالبات چایکاران کشور پرداخت شد
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان
  • معاون سازمان غذا و دارو خبر داد؛ پرداخت مرحله دوم مطالبات یارانه شیرخشک به داروخانه‌ها
  • آمادگی مراکز درمانی تامین اجتماعی کرمانشاه در ایام تعطیلات نوروز
  • آمادگی نوروزی کادر درمان در بیمارستان‌های لرستان
  • پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد سازمان تأمین‌ اجتماعی
  • ساخت خوابگاه برای ۱۰۰۰ دختر دانشجو در غرب کشور