Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@07:34:20 GMT

لزوم ساخت تجهیزات پژوهشی حوزه دریا و انتقال فناوری‌های نوین

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۰۷۲۶

لزوم ساخت تجهیزات پژوهشی حوزه دریا و انتقال فناوری‌های نوین

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ضمن تاکید بر حضور محققان همه دانشگاه‌ها و مراکز علمی در ماموریت‌های پژوهشی «کشتی کاوشگر خلیج فارس» گفت: باید درخصوص ساخت تجهیزات پژوهشی حوزه دریا و انتقال فناوری‌های نوین اقدامات عملی انجام شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مسعود برومند در هجدهمین نشست اتحادیه دانشگاه‌های ساحلی و دریایی کشور که در پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی برگزار شد؛ افزود: اتحادیه دانشگاه‌های ساحلی و دریایی باید امکان به اشتراک‌گذاری و استفاده مشترک اعضای این اتحادیه از امکانات و تجهیزات پژوهشی را فراهم کند تا هم شاهد هم‌افزایی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها باشیم و هم از موازی‌کاری پرهیز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره بر اهمیت استفاده از خرد جمعی در تصمیم‌گیری‌ها، خواستار برگزاری جلسات ماهیانه اتحادیه دانشگاه‌های ساحلی و دریایی با دستورات مشخص در راستای تقویت همفکری و هماهنگی اعضای این اتحادیه شد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به جایگاه خوب ایران در انتشار مقالات علمی در حوزه علوم دریایی گفت: باید در خصوص ساخت تجهیزات پژوهشی حوزه دریا و انتقال فناوری‌های نوین این حوزه به کشور اقدامات عملی انجام دهیم.

وی اتحادیه دانشگاه‌های ساحلی و دریایی را بهترین مرجع برای تدوین برنامه‌های آموزشی و پژوهشی حوزه علوم دریایی و پیشنهاد آن به وزارت علوم دانست و خواستار برگزاری مستمر نشست معاونان آموزشی و پژوهشی این اتحادیه شد.

برومند تاکید کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا محققان همه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بتوانند در ماموریت‌های پژوهشی «کشتی کاوشگر خلیج فارس» حضور داشته باشند. دانشگاه‌های ساحلی و دریایی کشور باید با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با دریا، مانند سازمان بنادر و کشتیرانی، وزارت نفت و نیروی دریایی تعامل و ارتباط نزدیک داشته باشند.

اتحادیه دانشگاه‌های ساحلی و دریایی به منظور هماهنگی و گسترش تعامل آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی دریایی کشور و نیز ارتقای سطح علوم دریایی در جهت پیشبرد اهداف راهبردی جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۳۸۶ به پیشنهاد پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی تشکیل شد و ۱۸ دانشگاه و یک پژوهشگاه در آن عضویت دارند. دبیرخانه دایمی این اتحادیه در حال حاضر در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی مستقر است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، طی حکمی از سوی محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری «محمد دوستار» به عنوان سرپرست دانشگاه گیلان منصوب کرد.

در حکم انتصاب خطاب به دوستار سرپرست دانشگاه گیلان تاکید شده است: انتظار می‌رود با اتکا به خداوند متعال و استعانت از حضرت ثامن الائمه (ع) و با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش‌محور، پژوهش آموزش‌محور، مهارت‌افزایی، کارآفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمام محورهای سند دانشگاه اسلامی به کار گیرید.

گفتنی است، دکتر محمد دوستار (زاده رشت ،۱۳۵۰) دانش‌آموخته رشته مدیریت و عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان با مرتبه دانشیار است که از سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور استان گیلان، ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دفتر برنامه و بودجه دانشگاه گیلان اشاره کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر فرید نجفی رئیس سابق دانشگاه گیلان در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

نجفی از آذر ۱۴۰۰ به سمت سرپرستی دانشگاه گیلان منصوب شده بود.

کد خبر 6080206

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • دانشگاه تهران مجری ۳ طرح حقوقی دستگاه‌های اجرایی شد
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم