Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@00:09:56 GMT

اقدام ترامپ تعهدات چارچوب سازمان ملل را تحت تاثیر قرار داد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۰۸۰۸

خرداد:معاون حقوقی رئیس جمهور گفت:اقدام ترامپ حتی تعهدات چارچوب سازمان ملل را تحت تاثیر قرار داده زیرا که اقدامی بر خلاف ترویج صلح و امنیت جهانی بوده و از این نظر مورد انتقاد است.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا ،لعیا جنیدی در حاشیه همایش سراسری کانون وکلای کشور در شهرکرد در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: آمریکا به شکل پیاپی برجام را نقض کرده بود اما شب گذشته این موضوع را به شکل رسمی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنان وظیفه داشتند تحریم‌ها را در سطح فدرال بردارند و اکنون در تلاش هستند تا در سطح ایالت نیز برداشته شود.جنیدی با بیان اینکه ایران براساس اعلام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر تعهدات خود پایبند است، گفت: آمریکا زمینه‌سازی برای توسعه تجارت ایران نکرده و با تهدیدات پیاپی بر خلاف پیمان خویش عمل کرده است.وی ادامه داد: به غیر از نقض ماهیت به نوعی نقض شکلی و آیینی برجام نیز صورت گرفته به دلیل اینکه آمریکا بدون رعایت ماده 36 و 37 برجام این اقدام را انجام داده است و باید برای خروج از کانال‌های مقرر شده در برجام اقدام می‌کرد.معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص اینکه نقض برجام از نظر حقوق بین‌الملل چه تبعاتی برای آمریکا دارد، گفت: در کلیات موضوع، اقدام آمریکا خلاف مقررات منشور سازمان ملل است یعنی مقرراتی که مبنای آن ترویج صلح و امنیت بود را در نظر نگرفته است.جنیدی ادامه داد: متعهدان دیگر این پیمان، این خروج را امضا نکردند و اعتقاد داشتند این توافق در حال کار است و در راستای خدمت به بالا بردن صلح و امنیت است و این همان موضوعی است که از اهداف تشکیل سازمان ملل متحد بوده است.وی گفت: این اقدام ترامپ حتی تعهدات چارچوب سازمان ملل را تحت تاثیر قرار داده زیرا که اقدامی بر خلاف ترویج صلح و امنیت جهانی بوده و از این نظر مورد انتقاد است.جنیدی اضافه کرد: در عمل سیاست عمومی دولت که گفته شد چه با حضور یا عدم حضور آمریکا اگر منافع ایران تامین شود ما در برجام می‌مانیم و در غیر این صورت در برجام نمی‌مانیم، درست است اما مهم این است که اتحادیه اروپا و بقیه اعضاء این پیمان، بتوانند اطمینان به ایران بدهند که منافع مشروع ایران در قبال این توافق تامین خواهد شد.وی ادامه داد: اگر مابقی اعضای برجام، این اطمینان را به ایران بدهند، بقای این پیمان به مصلحت کشور است و اگر نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند طبیعی است به طور متقابل از ایران توقع پایبندی نباید داشت.جنیدی در زمینه تصمیم شورای امنیت در مورد برجام اظهار کرد:با توجه به اعلام ترامپ بر خروج از برجام و اینکه مسیر ماده 36 و 37 اجرایی نشده به نظر می‌آید در این مسیر نمی‌توانند اقدامی کنند.وی با تاکید بر اینکه از نظر شکل و آیین نیز برجام نقض شده است، تصریح کرد: دولت آمریکا به ماده 36 و 37 عمل نکرده است.جنیدی درخصوص افشا کردن نام مفسدان اقتصادی بیان کرد: در این زمینه لایحه‌ای توسط دولت داده شده که در آن پیش‌بینی شده کسانی که تخلفات مالی جدی را انجام دهند و کسی این امر را افشا کند، باید فرد افشا کننده از نظر امنیت و حقوق خود مورد صیانت باشد و تحت شرایطی حتی به آن فرد افشاکننده پاداش داده شود.وی گفت: این لایحه در مسیر بوده و باید دید سرنوشت آن در مجلس چه خواهد شد اما قطعا در لایحه تمهیداتی ویژه اندیشیده شده است.جنیدی خاطرنشان کرد: از لحاظ عمومات قانون، هرکس حرفی جرمی مرتکب شود و شخص دیگری این جرم را دید، باید گزارش کند و نباید امنیت فرد افشا کننده زیرسوال رود و حتما باید قانون و دستگاه قضایی بدون این لایحه نیز از امنیت  و حقوق این فرد صیانت و حمایت کنند. برچسب ها: ترامپ ، سازمان ملل ، برجام

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • ۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه
  • ایران در مقابل هرگونه اقدام خصمانه‌ای ساکت نمی‌ماند
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین