Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید براینکه رزمندگان جمهوری اسلامی، برای هر گزینه‌ای که آمریکا انتخاب کند، آمادگی لازم را دارند، گفت: ملت ایران به برجامی که آمریکا آن را پاره کرده هیچ بهایی قائل نیست. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در اجتماع ضدآمریکایی حوزویان که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، اظهار داشت: خداوند متعال منشور چگونگی تعامل با بدعهدان را به ما ارائه کرده و بدترین موجودات جهان را بدعهدانی دانسته که به هیچ‌کدام از عهدهای خود وفادار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر وعده خداوند در مورد پیروزی در جنگ در مقابل بدعهدان، افزود: آنان که معتقدند در جنگ توانایی شکست دادن ملت ایران را دارند، باید بدانند که این ملت بزرگ، در جنگ آزموده و پیروز شده‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سخنان پیامبر اکرم (ص) درباره ایرانیان را مورد توجه قرار داد و گفت: پیامبر خاتم (ص) همواره از ایرانیان به‌عنوان شیر بیشه نبرد یاد کرده‌اند که کلید فتح جهان به دست آن‌هاست، آنان که از تروریست‌ها پشتیبانی کرده و کشورهای پیرامون ایران را به ناامنی کشاندند، دیدند که محور مقاومت و مدافعان حرم چگونه جواب دندان‌شکن به آن‌ها دادند.

آیت‌الله اراکی با تأکید بر عدم خستگی امت حزب‌الله از شهادت فرزندان خود، تصریح کرد: رزمندگان جمهوری اسلامی، برای هر گزینه‌ای که آمریکا انتخاب کند، آمادگی لازم را دارند.

وی عنوان کرد: خداوند متعال به ما بندگان تأکید کرده که در صورت پیمان‌شکنی طرف مقابل، ما نیز باید به مقابله‌به‌مثل بپردازیم و دولت باید به این اصل توجه کرده و با عدم اعتماد به اروپایی‌ها، از این پیمان یک‌طرفه دست بکشد، چراکه اروپایی‌ها در طول تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی، در تمامی صحنه‌ها از قبیل تحریم‌های ظالمانه و دیگر رویدادها در مقابل ملت ایران ایستاده‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: ملت ایران با مقابله‌به‌مثل کردن نسبت به تصمیمات آمریکا، باید به آن‌ها بفهماند که ما نیازمند آن‌ها نیستیم، چراکه ایران مهد مقاومت بوده و نسل انقلاب، نسل صبر و ایستادگی است.

آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: جوانان ما در دوران تحریم توانستند، به فنّاوری هسته‌ای دست پیدا کرده و در علوم مختلف مانند پزشکی و سایر علوم به موفقیت برسند، ملت ایران به برجامی که آمریکا آن را پاره کرده هیچ بهایی قائل نیستند.

وی تأکید کرد: ترامپ و اروپا گمان نکنند که از ملت ایران پیشی گرفته‌اند، چراکه این ملت ایران بود که توانست با حمایت خود از جبهه مقاومت در منطقه، مشت محکمی در دهان صهیونیست‌ها بکوبد و امروز اسرائیل در محاصره جبهه مقاومت قرار گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حوزه علمیه قم را گوش‌به‌فرمان و آماده اطاعت از مقام معظم رهبری دانست و ابراز کرد: حوزه علمیه از رزمنده‌های کشور می‌خواهد که توان رزمی خود را بیفزایند و موشک‌ها و برد آن‌ها را ارتقا دهند، چراکه در این صورت دشمن و پشتیبانان او از موضع خود عقب‌نشینی کرده و در مقابل عظمت ملت ایران شکست می‌خورد.

 انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل از حمله ایران شوکه شد | ایرانی ها اسرائیل را در وضعیتی قرار دادند که هیچ گزینه خوبی برای تلافی کردن ندارد

به گزارش همشهری آنلاین،حمله تلافی جویانه ایران و طوفان الاقصی، آسیب شدیدی به بازدارندگی اسرائیل زد. این حرف را مرشایمر اعلام کرد.

اندرو ناپولیتانو در مصاحبه با این نظریه‌پرداز مطرح جهانی در حوزه روابط بین‌الملل در آمریکا پرسید: آیا ایران با حمله به اسرائیل در رساندن پیامی که قصد ارسال آن را داشت، موفق شد؟

مرشایمر در جواب گفت که «هیچ شکی در این باره وجود ندارد. آنچه شنبه شب اتفاق افتاد و همچنین آنچه در هفت اکتبر رخ داد، اگر شما این دو موضوع را با هم در نظر بگیرید، بازدارندگی اسرائیل، یک آسیب بزرگ دیده است. باید این را به خاطر داشته باشید که آنچه در هسته و مرکز راهبرد بازدارندگی اسرائیل وجود دارد این است که "غالب بودن بر تشدید تنش" است. اسرائیلی‌ها بر این اصل رفتار می‌کنند که اگر کسی به آنها ضربه بزند، آنها باید قادر به تلافی کردن باشند و آسیب شدیدتری به دشمنشان بزنند، بیشتر از آسیبی که دشمنشان به آنها می‌زند. این معنای غالب بودن بر تشدید تنش است».

ناپولیتانو سوال کرد که «آنها (اسرائیلی‌ها) می‌خواهند که جهان از آنها بترسد. آیا این حرف من درست است؟»

مرشایمر جواب داد که «بله قطعا همینطور است و معنای غالب بودن بر تشدید تنش همین است...آنها می‌توانند که تنش را تشدید کنند چرا که پیروز خواهند شد اما شما نمی‌خواهید تنش را تشدید کنید».

به گفته او، اسرائیلی‌ها «انتظار نداشتند که ایران حمله به سفارت را تلافی کند (اما) ایرانی‌ها تلافی کردند، آن هم به روشی قابل توجه و این روشن نیست که اسرائیلی‌ها توان تلافی کردن به روشی را داشته باشند که باعث عقب‌نشینی ایرانی‌ها شود».

دانشمند مطرح آمریکایی اضافه کرد که «اگر اسرائیلی‌ها تلافی نکنند یا یک تلافی کوچک بکنند، ضعیف به نظر خواهند رسید. این را به یاد داشته باشید که این برای اولین بار است که کشوری مانند ایران قادر شده از سرزمین خود به اسرائیل حمله کند. این از منظر اسرائیل، واقعا شوکه‌کننده است».

از نظر او، «انتظار این بود که اسرائیلی‌ها درباره ایران کاملا قید و بندها را رها کنند و تنبیه شدیدی به آنها وارد کنند اما این مسیری نیست که اسرائیل در حال حرکت به آن باشد. اما اگر من اشتباه کنم و اسرائیل در این مسیر باشد و به روشی شدید تلافی کند، ایرانی‌ها بار دیگر تلافی خواهند کرد و آن وقت سوال این خواهد بود که اسرائیل چه کار خواهد کرد؟ پاسخ به این سوال این است که آنها تسلط بر تشدید تنش ندارند».

مرشایمر تصریح کرد که «اکنون واضح است که اسرائیلی‌ها اشتباه کردند، آنها یک محاسبه به شدت اشتباه کردند که ایرانی‌ها هیچ کاری نخواهند کرد...ایرانی‌ها در انجام حمله بسیار عاقلانه رفتار کردند. آنها اسرائیلی‌ها را در وضعیتی قرار دادند که هیچ گزینه خوبی برای تلافی کردن ندارند».

کد خبر 845798 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده/اسرائیل شکست خورده
  • امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است
  • حملات نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی به اسرائیل، جان تازه‌ای به رزمندگان راه آزادی قدس دمید
  • اسرائیل برای فلسطینی‌ها حق حیات قائل نیست
  • محسن آرمین: وتوى قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل شرم آور بود/ اسرائیل برای فلسطینی ها حق حیات قائل نیست
  • درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران
  • انتقاد معاون دبیرکل حزب‌الله از کشورهای عربی به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی برای دفع حمله ایران
  • اسرائیل از حمله ایران شوکه شد | ایرانی ها اسرائیل را در وضعیتی قرار دادند که هیچ گزینه خوبی برای تلافی کردن ندارد
  • مقاومت لبنان ۲ پایگاه‌ اسرائیل را هدف قرار داد