Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@13:36:06 GMT

تولدسالانه1200کودک ناشنوا درکشور

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۱۰۱۳

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله گفت: سالانه ۱۲۰۰ کودک ناشنوا در کشور متولد می‌شوند. ناطقان: دکتر سعید مروتی در حاشیه پنجمین کنگره کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته در جمع خبرنگاران در هتل پارس مشهد، با اعلام اینکه سالانه حدود ۱۰۰۰ عمل جراحی کاشت حلزون در کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: تقریبا از هر ۱۰۰۰ کودک متولد شده یک نفر ناشنوا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه ۱۱ مرکز کاشت حلزون گوش در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: ۴ مرکز در تهران و ۷ مرکز در مشهد، تبریز، همدان، شیراز و کرمان در این زمینه فعالیت دارند.  

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با اشاره به اینکه سالانه ۱۰۰۰ نفر برای تشخیص ناشنوایی به مشاوره ژنتیک مراجعه می‌کنند، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که تلاش کنیم با تشخیص عامل ژنتیکی که باعث ناشنوایی می‌شود، از تولد کودکان ناشنوا جلوگیری کنیم که از طریق مشاوره ژنتیک می‌توان از آن پیشگیری کرد. هدف از انجام آزمایشات ژنتیکی این است که عامل این عارضه در افراد مشخص شود تا بتوان از تولد کودک ناشنوا در آینده جلوگیری کرد.  

وی تاکید کرد: در مشاوره‌ ژنتیک شجره‌نامه خانواده را به‌دست می‌آورند و به آنان راهنمایی می‌دهند و در صورتی که در دوران بارداری تشخیص داده شد که جنین مبتلا به ناشنوایی است، در موارد خاص می‌توان با در نظر گرفتن احکام شرعی و عسر و حرج مادر جنین را سقط کرد.

رییس کمیته راهبردی تشخیص ژنتیکی بنیاد بخشش (بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء) در خصوص این بنیاد، خاطرنشان کرد: بخشش، یک سـازمان مردم نهاد است که حدود یکسال فعالیت خود را آغاز کرده و در زمینه هزینه کاشت و نگهداری حلزون شنوایی و تشخیص ژنتیکی به کودکان ناشنوا با مشارکت خیرین کمک می‌کند.  

مروتی اضافه کرد: هزینه عمل کاشت حلزون گوش برای هر کودک حدود ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان است و به طور متوسط سالیانه یک تا دو میلیون تومان هزینه جنبی و خدمات کاشت حلزون گوش است؛ بنیاد بخشش با توجه به این هزینه‌های سنگین، ۹۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه تمام ناشنوایان تحت پوشش بنیاد بخشش هستند، یادآور شد: مشاوره ژنتیک و تشخیص مشکل ژنتیکی و غیرژنتیکی در زمینه ناشنوایی از دیگر اقداماتی است که در این بنیاد صورت می‌گیرد. منبع: ایسنا برچسب ها: کودک ناشنوا ، تولد ، کاشت حلزون

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کودک ناشنوا تولد کاشت حلزون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛  دکتر جواد شاهین‌فر بابیان اینکه پارسال  یازده هزار کودک متولد شده در بیمارستان‌های استان غربالگری شنوایی شدند، گفت: ازاین تعداد  ۱۶۳ نوزاد به مرحله مداخله و از این تعداد ۳۵ نوزاد برای درمان از سمعک و ۱۴۲ نوزاد نیز با روش‌های جراحی و طبی زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: با توجه آمار‌های جهانی کم شنوایی و پیش بینی افزایش این آمار در کودکان، برنامه‌های بهداشتی پیشگیری، شامل غربالگری برای تشخیص زودهنگام در این گروه سنی در دانشگاه انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه غلوم پزشکی استان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ۵.۲ درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکان محصل، نشانه‌هایی از آسیب شنوایی را دارند، که برای شناسایی این کودکان، برنامه غربالگری شنوایی جزو برنامه نظام مراقبت بیماری‌های غیرواگیردار گنجانده شده است.
به گفته شاهین فر اکنون برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در هنگام ترخیص از بیمارستان‌های استان به کمک شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‌شود.
افزایش جمعیت سالمندی، افزایش عوامل خطر مانند ابتلا به عفونت‌های گوش و دیگر عفونت‌ها از جمله بیماری‌هایی مانند سرخک و سرخجه، استفاده بی رویه و نابجا از دارو‌های آسیب رسان به شنوایی، قرار گرفتن افراد در معرض اصوات بلند درمحیط‌های شغلی و نظامی، استفاده بی رویه از تلفن‌ همراه و دستگاه‌های صوتی شخصی از دلایل اصلی افزایش آمار کم شنوایی است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • آغاز زندگی مشترک دو زوج ناشنوا در سلامت شهر
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • استاندارد پرورش حلزون هنوز تدوین نشده
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود