Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار قم گفت: اگر مشکل پارکینگ بازار و پاساژهای موجود در هسته مرکزی شهری موازی و هم‌زمان با بازآفرینی شهری تدبیر نشود اقدامات بازآفرینی شهری ابتر و ناقص باقی می‌ماند. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، رضا سیار ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بازآفرینی شهری بدون ایجاد زیرساخت‌های مربوطه به پارکینگ راه به‌جایی نمی‌تواند ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی معضل پارکینگ در محلات هدف در بازآفرینی شهری را مورد توجه قرار داد و افزود: در مسئله بازآفرینی شهری به دلیل عدم تأمین زیرساخت‌های لازم در زمینهٔ پارکینگ تمام زحمات و زیبایی‌های بازآفرینی‌های شهری تحت تأثیر قرارگرفته است.

فرماندار قم با اشاره به برخی از مهم‌ترین مشکلات ایجادشده در زمینهٔ کمبود پارکینگ در محلات هدف در طرح بازآفرینی شهری گفت: نبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر به‌ویژه در محله باغ پنبه سبب شده تا دوسوم خیابان‌ها برای پارکینگ خودرو و موتورسیکلت اشتغال شود و مشکلات فراوانی را برای کسبه و مردم بومی ایجاد کند.

سیار تأکید کرد: اگر مشکل پارکینگ بازار و پاساژهای موجود در هسته مرکزی شهری موازی و هم‌زمان با بازآفرینی شهری تدبیر نشود اقدامات بازآفرینی شهری نمی‌تواند تأثیرات و نتایج مثبت خود را به‌جای گذارد و ابتر و ناقص باقی می‌ماند.

وی تأمین زیرساخت‌های لازم در زمینهٔ پارکینگ را حق مسلم و حق شهروندی مردم ساکن در بافت‌های فرسوده شهری دانست و تصریح کرد: باید به تعداد خانه‌های موجود در هسته مرکزی شهر پارکینگ‌های لازم در نظر گرفته‌شده و احداث شود.

فرماندار مشکل و کمبود پارکینگ ویژه موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر و بافت‌های فرسوده را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: در هسته مرکزی شهر باید پارکینگ‌های ویژه‌ای صرفاً برای موتورسیکلت در نظر گرفته شود.

عضو شورای شهر قم نیز با اشاره به معضل کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر و اطراف خیابان ارم باید مکان‌ها و ظرفیت‌هایی برای پارکینگ موتورسیکلت در نظر گرفته شود چراکه در حال حاضر حجم و تعداد موتورسیکلت‌های موجود در این منطقه بسیار بیشتر از حجم پارکینگ‌های فعلی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد آتش زر با اشاره به راه‌اندازی پارکینگی 700 متری ویژه موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر قم ابراز کرد: در حال حاضر پارکینگی 700 متری در این منطقه در نظر گرفته‌شده اما به‌هیچ‌وجه پاسخگوی نیازهای روزافزون شهر قم نیست.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: این استان از حیث کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، برترین استان کشور است و با ورود به هنرستان‌های جوار صنعت، موجی از انرژی دانش آموزان و معلمان دریافت می‌شود.

وی افزود: برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان در سال جاری یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مرکزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راه نجات کشور یاد کرد و گفت: تقویت آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش در گرو تأمین توسعه زیرساخت‌ها و تقاضا محوری است.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تأثیرگذار خواهد بود و امید است شمار برگزاری این نمایشگاه‌ها در این استان افزایش یاید.

کد خبر 6090418

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی