آیا بازیگر سریال آنام به خارج از کشور مهاجرت کرده است؟
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۱۴۰۸
رکنا: سامیه لک که برای اولین بار در سریال مرگ تدریجی یک رؤیا به کارگردانی فریدون جیرانی مقابل دوربین رفت، این روزها در مقام بازیگر سریال «آنام» شناخته میشود. او که در سریالهای «آواز در باران»، «قلب یخی» و «خانه بیپرنده» هم ایفای نقش داشته، درباره دلیل دوری از تلویزیون گفت: من بچه تلویزیون هستم و با این رسانه معرفی شدم؛ دورهای برای کار سفرهای زیادی به خارج از کشور داشتم و متاسفانه شایعهای مطرح شد که مهاجرت کردم، اما من هیچگاه به تلویزیون جواب منفی نخواهم داد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بازیگر سریال «آنام» که این شبها به کارگردانی جواد افشار از شبکه سه سیما روی آنتن میرود، با اعتقاد بر اینکه خود را فرزند تلویزیون میداند، دربارهی علت دوری از تلویزیون توضیح داد: من دورهای برای کار سفرهای زیادی به خارج از کشور داشتم و متاسفانه شایعهای مطرح شد که مهاجرت کردم. آن زمان فصای مجازی به اندازه اکنون فعال نبود و شرایط اینکه شایعات را به سرعت بتوانی رد کنی وجود نداشت؛ البته خیلی از بازیگران اکنون از همین فضا استفاده میکنند.
وی با اشاره به جذابیتهای قصه «آنام» یادآور شد: داستان «آنام» درباره بخشنده بودن است و اینکه در شرایط لازم چقدر توانایی بخشنده بودن را دارید. همه ما در زندگی رازهایی داریم که دوست نداریم برملا شود و حالا در یک موقعیت میفهمیم که وقتی راز یک شخص برملا میشود چقدر ما قدرت بخشنده بودن را داریم.
لک درباره شخصیت آیناز در سریال نیز اظهار کرد: شخصیت آیناز دختر تنهایی است. خواهر داشتن و یا داشتن یک مادر همراه خیلی برای دخترها اهمیت دارد و آیناز دختری است که چنین موقعیتی را ندارد. حتی اگر به زندگیهای نسل خود دقت کنیم هر یک از ما چند خاله و دایی و عمه ... داریم، اما بچههای نسلهای جدید یک خاله یا عمو خواهند داشت و این تک فرزندی اتفاق خوبی نیست. کاراکتر آیناز هم با توجه به تنهایی که دارد با سختیهایی مواجه است.
بازیگر سریال «مرگ تدریجی یک رویا» درباره پیشنهادات کاری در آن زمان اظهار کرد: فیلمنامههای زیادی به دستم میرسید، ولی من یا نقش و کاراکتر را دوست نداشتم و یا، چون مسوولیت پروژههای ساختمانی را در دست داشتم فرصتی پیش نمیآمد تا بتوانم در سریالی حضور داشته باشم.
این بازیگر Actor درباره همکاریاش با تلویزیون و حضور در سریالهای تلویزیونی که آیا ادامهدار خواهد بود؟ اظهار کرد: من فعلا در ایران هستم و حتما از فیلمنامهها استقبال و به پیشنهادها فکر میکنم. به هرحال من بچه تلویزیون هستم و با این رسانه معرفی شدم.
سامیه لک در پایان دربارهی کار در سینما Cinema نیز توضیح داد: من هیچگاه به تلویزیون جواب منفی نخواهم داد و این رسانه را دوست دارم، اما میخواهم سینما را هم تجربه کنم. پیشنهادهایی هم دارم که باید آنها را بررسی کنم.
مجموعه تلویزیونی «آنام» به تهیهکنندگی اسماعیل عفیفه در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما تولید شده است.
این سریال اجتماعی در ۶۵ قسمت ۴۰ دقیقهای به قلم امیرعباس پیام نگارش شده است. ۴۲ قسمت از این مجموعه از هفتم بهمن تا پایان اسفند ماه ۹۶ از شبکه سه پخش شد و ادامه سریال تلویزیونی «آنام» از ۲۵ فروردین ماه، هر شب به جز جمعهها از ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن شبکه سه سیما قرار میگیرد.
بازپخش این مجموعه تلویزیونی نیز ساعت ۱:۳۰ بامداد، ۹:۳۰ صبح و ۱۴:۳۰ بعد از ظهر روز بعد است.
گلچهره سجادیه - عبدالرضا اکبری - مهرانه مهین ترابی - شبنم قلی خانی - مجید واشقانی - سیامک صفری - امیر دلاوری - سامیه لک - کوروش زارعی - ناصر هاشمی - مهشید جوادی - میثم، ولی خانی - فاطمه حسینی - هادی افتخار زاده - شهرام خزرایی - رقیه شادخواه - فریبا سهرابی - امین حاجی اکبری - سویل شیرگیر -فیروز عاقلی - علیرضا پور صدیقیان - امیر شاکری- وحید فرشی - فروغ مشقتی - احمد پور خوش - لاله مرزبان - عرفان ابراهیمی - فرهاد بشارتی - حسین مسافر آستانه - منوچهر زنده دل - مجید شهریاری - علی بیطرفان - آرزو روشناس - آرام چراغی - با حضور سیروس گرجستانی و خسرو شهراز و کاظم بلوچی از جمله بازیگران این مجموعه هستند.
منبع: رکنا
کلیدواژه: سلامت مهم ترین های 24 ساعت بازیگر Actor سینما Cinema فیلم مهاجرت بازیگر سریال سامیه لک خارج از کشور عکس دختر قتل مرد جوان پدر زن حوادث فیلم خودکشی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آیا سلبریتیها جای کسی را در تئاتر تنگ کردهاند؟
حضور بازیگران سینما و تلویزیون، روی صحنه تئاتر، طی سالهای اخیر، با موجی از واکنشهای متفاوت مواجه بوده است. عدهای این حضور را غنیمت شمرده و آن را به نفع مصادیقی، چون جریان اقتصادی تئاتر نسبت دادند و در مقابل، برخی این حضور را ناامن دانسته و ساحت نمایش و صحنه را مبرا از آن رخدادهایی که مقابل دوربین سینما و تلویزیون میگذرد، میدانند.
خاک صحنه دامنگیر است
این تقابل طی سالیان اخیر، همواره به محلی در جهت مناقشه دو گروه تبدیل شده است، اما کفه قضاوت همواره به نفع موافقان این حضور، سنگینی کرده است علیالخصوص آنکه طی ماههای اخیر، اخباری مبنی بر حضور اینفلوئنسرها روی صحنه نمایش حسابی خبرساز شده بود. در چنین شرایطی استدلال موافقان حضور بازیگران سینما و تلویزیون در تئاتر این بود که در این زمینه، آیا حضور بازیگر حرفهای موجه است یا حضور اینفلوئنسرها؟
بسیاری از بازیگرانی که امروز به ستارههای دنیای سینما، شبکه نمایش خانگی و تلویزیون تبدیل شدهاند، از تئاتر شروع کردهاند و خاستگاه تئاتری دارنددر حال حاضر بازیگرانی، چون فرهاد آئیش، صابر ابر، بهرام افشاری، نادر فلاح، بهنام تشکر، کوروش سلیمانی، رامین ناصرنصیر، امیرحسین فتحی، نورا هاشمی، صدف اسپهبدی، محمد نادری نمایشهایی را به روی صحنه دارند؛ حضور بازیگران شناختهشده دیگر به پای ثابت تقویم سالیانه کشور تبدیل شده بهگونهای که در هر برهه زمانی در طول سال، بازیگران چهرهای را یافت میکنیم که نمایشهایی را به روی صحنه دارند.
لازم است به این نکته مهم اشاره کنیم که بسیاری از بازیگرانی که امروز به ستارههای دنیای سینما، شبکه نمایش خانگی و تلویزیون تبدیل شدهاند، از تئاتر شروع کردهاند و خاستگاه تئاتری دارند و اکنون که پس از مدتی، دوباره به صحنه تئاتر بازگشتهاند، نمیتوان این ایراد را بر آنها وارد دانست که چرا خود را به هنر نمایش سنجاق میکنند. خاک صحنه دامنگیر است و اگر باید انتقادی را به این دسته از بازیگران وارد دانست، باید عنوان کرد که چرا در طول این مدت، در عرصه نمایش کمکاری داشتهاند.
فارغ از این اتفاق، اگر بازیگری، خاستگاه تئاتری نداشته باشد و حالا به هر دلیلی درصدد تجربهاندوزی در این عرصه است، چرا باید جلوی این حضور را گرفت؟ نخست آنکه تمرینات منحصر تئاتر سبب کسب مهارتهای نوین و متفاوتی در آن بازیگر میشود که در ادامه مسیر بازیگری او تاثیرات مثبتی به همراه خواهد داشت.
چندین نمایش وجود دارند که از هیچ بازیگر چهرهای استفاده نکرده و بنابراین فضا برای کسانی که منحصرا فعالیت خود را در تئاتر دنبال میکنند به راحتی فراهم استثانیا سبب رونق اقتصادی تئاتر میشود که در تمام این سالها بهعنوان پاشنه آشیل نمایش مطرح بوده و ناملایمات بسیاری را در این هنر اصیل رقم زده است. ثالثا، هر نمایشی، نویسنده، کارگردان و تهیهکننده دارد. با توجه به حساسیتهای بالایی که در این زمینه وجود دارد و البته وسواسی که به ویژه در نگاه کارگردان موجود است، نمیتوان اینگونه اندیشید که یک بازیگر با هر قابلیتی که داشت، میتواند به روی صحنه رفته و اساسا شایستگی چنین حضوری را ندارد چرا که تمام این موارد، از فیلتر کارگردان و دیگر صاحبان نمایش عبور کرده و چیزی به دلخواه بازیگر رقم نمیخورد.
فارغ از تمامی این موارد، هماکنون چندین نمایش وجود دارند که از هیچ بازیگر چهرهای استفاده نکرده و بنابراین فضا برای کسانی که منحصرا فعالیت خود را در تئاتر دنبال میکنند به راحتی فراهم است و اینکه برخی عنوان میکنند حضور سلبریتیها، محدود شدن فضای کاری هنرمندان عرصه تئاتر را تشدید میکند، منطق درستی نداشته و نمیتوان بر آن تکیه کرد.
«حضور سلبریتیها در عرصه تئاتر تاکنون منتج به اتفاقهای خوبی شده که مهمترین آن، فروش بالای آن آثار بوده که اقتصاد این هنر را در طول سال با افزایش قابلتوجهی همراه کرده و سبب میشود تا سانسهای برخی از این نمایشها تا روزهای متوالی رزرو شده و سالنها پر شوند»
هنر تئاتر در کشور، نسبت به سینما و شبکه نمایش خانگی، از برخی محدودیتهای بعضا تاریخی رنج میبرد. در طول این سالها تلاشهای بسیاری صورت گرفته تا بسیاری از این محدودیتها مرتفع شود. رویکردی که قطعا با استقبال دوستداران و دلسوزان این هنر همراه است بنابراین نباید با ایراداتی از این دست، زمینه فعالیت در این عرصه را محدود کرد و مخاطب را نسبت به این هنر، دلسرد کرد. حداقل امروز که هنر نمایش، تلالویی ویژه در حیات پساکرونایی خود دارد، باید با همبستگی و دلسوزی، زمینه اعتلای بیشتر هنر تئاتر در کشور را رقم زد و موانع پیشرو را عقلانی و حسابشده مرتفع کرد.
منبع: ایرنا
باشگاه خبرنگاران جوان وبگردی وبگردی