Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@16:59:45 GMT

واکنش بورس ايران به لغو برجام از سوي آمريکا

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۱۵۹۴

واکنش بورس ايران به لغو برجام از سوي آمريکا

خبرگزاري آريا - معاملات تالار شيشه اي روز جاري تحت تاثير خروج آمريکا از «برجام» با نوسان همراه بود و شاخص کل در پايان آخرين روز داد و ستدهاي هفته سوم ارديبهشت ماه با 85 واحد افزايش به 93 هزار و 691 واحد رسيد.
به گزارش خبرگزاري آريا، سهامداران روز جاري در تالار با رشد و کاهش همزمان شاخص هاي اين بازار معاملات را با نوسان دنبال کردند و اما در نهايت با رشد ضعيف شاخص همه نگاه ها به معاملات اولين روز کاري بورس در هفته آينده منعطف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسير متغيير نماگرها
بر اساس آمارهاي معاملاتي بورس، روز جاري همه شاخص هاي بورس با رشد مواجه شدند به طوري که شاخص کل با 85 واحد رشد معادل 0.09 درصد به 93 هزار 691 واحد، شاخص قيمت «وزني - ارزشي» با 26 واحد افزايش معادل 0.09 درصد به 29 هزار 411 واحد، شاخص کل «هم وزن» با (141) واحد افت معادل (0.85) درصد به 16 هزار و 496 واحد، شاخص قيمت «هم وزن» با (104) واحد کاهش، معادل (0.85) درصد به 12 هزار و 230 واحد، شاخص آزاد شناور با (193) واحد افت، معادل (19) درصد به 99 هزار و 589 واحد، شاخص بازار اول با 56 واحد افزايش معادل 0.08 درصد به 66 هزار و 697 واحد و شاخص بازار دوم با 204 واحد رشد معادل 0.10 درصد، به 198 هزار و 754 واحد رسيد.
تاثير نمادها
از سويي ديگر امروز 6 نماد «فولاد با 52 واحد، فارس با 39 واحد، کگل با 36 واحد، فخوز با 30 واحد، فخوز با 28 واحد و شبندر با 27 واحد» بيشترين تاثير مثبت و تنها نماد «تاپيکو با (78) واحد» بيشترين تاثير منفي را بر شاخص کل بورس بر جاي گذاشتند.
ريزش سنگين شاخص صنايع
اين گزارش مي افزايد، روز جاري همه شاخص هاي صنايع تالار شيشه اي با ريزش مواجه شدند به طوري که شاخص صنايع « محصولات کاغذ با (252) واحد کاهش معادل (2.62) درصد به 9 هزار و 399 واحد، کاشي و سراميک با (50) واحد افت معادل (2.73) درصد به يک هزار و 809 واحد، وسايل ارتباطي با (44) واحد کاهش معادل (3.27) درصد به يک هزار و 319 واحد، لاستيک با (607) واحد ريزش معادل (3.73) درصد به 15 هزار و 706 واحد، ساير معادن با (509) واحد کاهش، معادل (4.37) درصد به 11 هزار و 144 واحد، ذغالسنگ با (68) واحد افت معادل (4.96) درصد به يک هزار و 316 واحد، انتشار و چاپ با (10231) واحد ريزش معادل (4.98) درصد به 195 هزار 91 واحد» رسيد.
بيشترين افزايش قيمت
در عين حال نگاهي به آمارهاي معاملاتي امروز بازار سهام مشخص مي کند: قيمت سهام نمادهاي «تکنو، فسپا، شلعاب، فخاس، ثشرق، خشرق و بنيرو» بيشترين افزايش قيمت و نمادهاي «چافست، خوساز، کطبس، خمهر، کفپارس، خاور و خزر» بيشترين کاهش قيمت را در بازار سهام رقم زدند.
توقف و بازگشايي نمادها
اين گزارش مي افزايد: طي معاملات امروز نماد معاملاتي شرکت‌هاي «سيمان سبزوار، سرمايه‌گذاري مسکن تهران، بازرگاني و توليدي مرجان‌کار، شير پاستوريزه پگاه آذربايجان شرقي، اوراق قرارداد اختيار خريد و فروش سهام البرز دارو، البرز دارو، حمل و نقل بين‌المللي خليج فارس، سرمايه‌گذاري ساختمان ايران» از سوي ناظر بازار سهام بازگشايي و در مقابل نماد معاملاتي شرکت‌هاي «آلومينيوم ايران، سرمايه‌گذاري مسکن تهران، لوله و ماشين‌سازي ايران، ايتالران، شير پاستوريزه پگاه فارس، هلدينگ صنايع معدني خاورميانه، شيرين دارو، حق تقدم سهام شرکت‌هاي لعاب ايران، نيروکلر، بيمه ما، سيمان فارس نو، معادن منگنز ايران، بيمه آسيا و، صنعتي دريايي ايران» متوقف شدند.
به گزارش ايبِنا، در پايان معاملات امروز بورس، در 66 هزار و 816 نوبت معاملاتي، 2000037 ميليون برگه اوراق بهادار به ارزش 466 ميليارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نيز به 369 هزار و 230 ميليارد تومان رسيد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۱۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز ۳ اردیبهشت با افزایش ۳ هزار و ۹۲۲ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۴ هزار و ۳۲۱ واحدی در ارتفاع ۷۵۷ هزار و ۷۰۹ واحدی قرار گرفت تا بازار شاهد روند مثبت باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز سهام و حق تقدم ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۴ هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان ثبت شد. همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سرانه فروش امروز ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

او افزود: امروز شاهد ورود نقدینگی ۴۲ میلیارد تومانی حقیقی‌ها به بازار سهام بودیم. در جریان معاملات امروز ۵۲ درصد بازار یعنی ۴۱۲ نماد در وضعیت مثبت و ۴۸ درصد بازار به عبارتی ۳۷۴ نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند. امروز صنعت استخراج کانه‌های فلزی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بود و بیشترین خروج نقدینگی حقیقی‌ها هم به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: از جمله عوامل اثرگذار بر روند امروز بازار سهام را می‌توان روند کاهشی نرخ دلار، تصویب فوریت اصلاح بند س تبصره ۶ قانون، ثبات منطقه و ... نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • بورس به مدار برگشت؟
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار