Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:24:40 GMT

نخست وزیر اسپانیا: به دفاع از برجام ادامه می دهیم

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۱۷۱۱

نخست وزیر اسپانیا: به دفاع از برجام ادامه می دهیم

مادرید - ایرنا - «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا امروز (چهارشنبه) تاکید نمود که کشورش به همراه دیگر متحدان اروپایی خود همچنان به دفاع از توافق هسته ای با ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری افه، راخوی که در مجلس نمایندگان اسپانیا صحبت می‌ کرد،از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در خروج از توافق هسته ای 1+5 با ایران ابراز تاسف نمود و گفت: حرکت ترامپ، خبر خوبی‌ نبود و من دوست داشتم که آن را نمی‌ دیدم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: البته اسپانیا همچنان به دفاع از توافق امضا شده در سال 2015 با ایران خواهد پرداخت، این توافق یک پیشرفت بسیار مهمی‌ بود و همه کشورهای غربی برای دفاع از آزادی، دمکراسی و بالاتر از همه امنیت مردم آماده اند.
راخوی تاکید کرد که اسپانیا در کنار متحدان اروپایی خود خواهد بود و از توافق هسته ای پشتیبانی می کند.
«آلفونسو داستیس» وزیر خارجه اسپانیا نیز درپیامی توییتری، از خروج ترامپ از برجام و از سرگیری تحریم ها علیه ایران اظهار تاسف نمود و خاطر نشان ساخت که همچنان به کار برای عدم گسترش سلاح های اتمی‌ و ثبات در خاورمیانه ادامه خواهد داد .
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با تکرار اتهام های خود علیه ایران و ضعف های ادعایی توافق هسته ای اعلام کرد این کشور دیگر در برجام نخواهد ماند. این در حالی است که همه کشورهای مشارکت کننده در برجام و همچنین اتحادیه اروپا نسبت به چنین اقدامی در بی توجهی به توافق های معتبر بین المللی هشدار داده و تاکید کرده اند که به همراه ایران این توافق مهم را حفظ خواهند کرد.
این تصمیم در حالی گرفته شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی 10 بار پس از اجرایی شدن برجام، پایبندی ایران را به این توافق بین المللی تایید کرده و یوکیا آمانو مدیر کل آژانس امروز چهارشنبه نیز با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر اهمیت برجام گفت که تعهدات هسته ای ایران تحت برجام همچنان در حال اجرا شدن هستند.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است.
اروپام *1*491**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي برجام 97 اسپانيا توافق هسته اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد

به گزارش قدس آنلاین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این باره اظهار کرد: در راستای تاکید بر جدی بودن و رویکرد مثبت جنبش حماس قبل از دور فعلی مذاکرات، تماس‌هایی با گروه‌های مقاومت و جلسات و مشاوره‌های فشرده را در داخل و خارج انجام دادیم و این پیش از اعزام هیئت‌مان به قاهره صورت گرفت.

طبق گزارش خبرگزاری سما، وی افزود: اولویت جنبش حماس متوقف کردن جنایات علیه ملت فلسطین است و این یک موضع قاطع و اصلی است و به آینده‌ای باثبات‌تر منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر آتش‌بس اولین نتیجه توافق نباشد پس توافق چه معنا و مفهومی خواهد داشت؟

وی همچنین تاکید کرد: حماس همچنان بر دستیابی به توافقنامه جامع و مرحله‌ای اصرار دارد که شامل، پایان دادن به جنایات، اطمینان از عقب نشینی و دستیابی به یک معامله مبادله جدی برای اسرا باشد.

هنیه ادامه داد: جهان گروگان یک کابینه افراطی شده است و این درحالی است که این کابینه با مشکلات سیاسی مواجه است و نخست‌وزیر آن نیز می‌خواهد توجیهات دائمی را برای ادامه جنایتگری و گسترش دایره درگیری و خرابکاری اختراع کند و تلاش‌های انجام شده توسط میانجیگران و دیگر طرف‌ها را ناکام بگذارند.

وی افزود: آمریکا که جنایات رژیم اشغالگر را پوشش می‌دهد، باید به جای تهیه سلاح‌های کشتار جمعی، این نسل کشی را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • نتانیاهو: پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق