Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان صبح امروز خبرنگاران کرمان با اتوبوس مطالبه گری اداره های کار  ونیز تامین اجتماعی استان همراه شدند.

ابتدا مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان میزبان مطالبه گران عرصه خبر بود.

علی حسینی گفت: تراکم کار سازمان تامین اجتماعی را بسیار بالا است به گونه ای که  ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمان با سازمان تامین اجتماعی سروکار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۴۳ هزار کارفرما که ۹۵ درصد آن‌ها کار خود را به صورت غیرحضوری انجام می‌دهند، دراستان کرمان داریم .

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان اظهار کرد: ۱۴۵ هزار نفر بیمه شده خاص در استان کرمان وجود دارد که ۸۰ درصد از آن‌ها نیز کار‌های خود را به صورت غیرحضوری دنبال می‌کنند و خوشبختانه سامانه های الکترونیک تامین اجتماعی کمک زیادی به آنان کرده است.

دراین اداره خبرنگاران با مردمی که مراجعه کننده این اداره بودند نیز گفتگو کردند که تعطیلی بیمه قالی بافی یکی از این مطالبات بود که مدیرکل تامین اجتماعی علت آن را عدم تامین بودجه در سازمان مرکزی ذکر کرد.

رضا اسماعیلی مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی دومین مدیری بود که خبرنگاران به حوزه کاری وی سرک کشیدند.

وی دراین دیدار گفت: سالانه ۳۵ هزار نفر به بازار کار در استان کرمان وارد می‌شوند که اگر بخواهیم در جهت کاهش نرخ بیکاری حرکت کنیم، باید سالانه ۷۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

وی مشکلات بیکاری استان کرمان را سرریز بیکاری سال‌های قبل عنوان کرد واظهار داشت: ۱۲۰ هزار نفر از بیکاران موجود، کسانی هستند که از دهه‌های قبل بدون شغل مانده‌اندکه جدیدا نیز ۳۵ هزار نفر نیز به آن اضافه شده ونرخ بیکاری دراستان را بالا برده است.

اسماعیلی تصریح کرد: سال گذشته ۴۰ هزار نفر در سامانه  کاریابی ما ثبت نام کردند و در حال راستی‌آزمایی ثبت نامی ها هستیم.

مقصد بعدی خبرنگاران مطالبه‌گر، حضور در کارخانه نیمه تعطیل روغن نباتی گلناز بود،جایی که که تولیدی در آن صورت نمی‌گرفت و کار تعطیل شده بود.

کارگران کارخانه در فضایی مبهم درحال کردن بودند که بعد از مدتی از حضور خبرنگاران با آنها به صحبت ودرد دل پرداختند.

 نداشتن لباس کار و کفش کار که ایمنی اولیه برای کار بود دراختیار این افراد نیست به طور مثال کفش های روباز نباید در خط تولید استفاده شوند که بدلیل عدم تامین اقلام توسط مدیر کارخانه با شرایط خطرناکی کار درحال انجام بود.

عدم امنیت کافی شغلی و دیرکرد 3ماهه حقوق افراد ونیز وضعیت نامشخص بیمه ها نگرانی این کارگران بود.

علی حسینی مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان بعد از صحبت های کارگران درجمع آنان اظهارکرد :با مدیران کارخانه روغن نباتی گلناز مذاکراتی  انجام داده و به آن‌ها قول دادیم برای رفاه حال کارگران، لیست کارگران خود را ارسال کرده و از ۳۰ درصد حق بیمه،  ۷ درصد آن را بپردازند که هنوز اقدامی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه این کارخانه بیش از ۴ میلیارد به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، گفت: اگر مدیر این مجموعه هم‌اکنون لیست بیمه‌شدگان را با یک چک در اختیار ما بگذارد، هم‌اکنون مشکل بیمه کارگران این کارخانه را حل می‌کنیم که مدیر این کارخانه در جواب گفت: باید هیأت مدیره تصمیم بگیرد!

مدیر کارخانه روغن نباتی گلناز عمده مشکلات این کارخانه را نقدینگی عنوان کرد و گفت: این کارخانه با کمبود مواد اولیه و نقدینگی مواجه است و اکنون با نیمی از ظرفیت خود کار می‌کند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان، حفظ تعامل در میان مسوولان اجرایی استان را در کاهش مشکلات مهم و موثر دانست و گفت: مسوولان استان در این زمینه هماهنگ هستند تا چرخ اقتصاد استان بچرخد، اما کارفرمایان نیز باید کمک کرده و در این زمینه همگام باشند.

حسینی عنوان کرد: کارخانه گلناز، ۴۱۱ کارگر دارد و ۲۵۰ نفر نیز که سابق در همین کارخانه کار می‌کرده‌اند از سازمان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، اما مدیران آن باید کمک کرده تا با هم بتوانیم گره از مشکلات کارگران آن‌ها برداریم.

انتهای پیام/ح

پای خبرنگاران مطالبه گر به کارخانه نیمه تعطیل روغن نباتی بازشد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخباراقتصادی تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۱۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است

مجید چگنی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال ۱۴۰۳ که با هدف ارائه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران تأکید کرد.

وی گفت: ارائه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به ‌عنوان رئیس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

سیدمحمدحسین حسینی مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران نیز گزارشی از فرآیند وصول مطالبه‌ها ارائه و اقدام‌های حوزه مالی این شرکت در این باره را تشریح کرد.

مسلم رحمانی مدیرهماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز به‌عنوان دومین سخنران نشست، بیان کرد: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است.

وی ادامه داد: کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

مدیران‌ عامل شرکت‌های گاز استانی هم در این نشست ضمن بیان گزارشی از وضع وصول مطالبه‌ها در حوزه مأموریتشان، پیشنهادهایی به‌منظور تسهیل در این امر ارائه دادند.

براساس این گزارش، کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها، برای هماهنگی با هدف گرفتن تصمیم برای اخذ بدهی از مشترکان به‌ویژه بدهکاران عمده تشکیل شده است که در نشست‌های مستمر با رصد اقدام‌های شرکت‌های تابع، تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود و هماهنگی‌های لازم به‌منظور تسهیل این فرآیند انجام خواهد شد.

منبع: شرکت ملی گاز

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است