Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:14:56 GMT

«برجام بدون آمریکا»؛ موضوع نخست رسانه‌های پاکستان

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۲۵۵۰

«برجام بدون آمریکا»؛ موضوع نخست رسانه‌های پاکستان

اسلام آباد - ایرنا - اقدام اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از توافق هسته ای (برجام)، بازتاب گسترده ای در رسانه های پاکستان داشت و آن را نگران کننده برای صلح جهانی دانستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا خروج آمریکا از برجام تیتر نخست تمامی رسانه‌های پاکستان شد و همه این رسانه ها با انتشار اخبار و گزارش هایی در خصوص خروج آمریکا از برجام، آن را منشا اتفاقات جدید در خاورمیانه دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخی رهبران احزاب و تحلیلگران ارشد سیاسی پاکستان نیز با انتشار پست های توییتری یا گفت و گو با رسانه ها، به این موضوع واکنش نشان دادند.
'رادیو پاکستان' در گزارشی اعلام کرد: اقدام ترامپ برای خروج یکطرفه از برجام نگرانی ها در قبال درگیری های نظامی احتمالی در خاورمیانه و قیمت نفت را افزایش داده است.
این رادیو در ادامه اعلام کرد: تصمیم ترامپ پس از سفرهای متعدد رهبران کشورهای اروپایی به آمریکا و هشدار آنها نسبت به پیامدهای این اقدام نسنجیده از سوی رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.
روزنامه 'داون' از روزنامه های پرتیراژ انگلیسی زبان در پاکستان نیز با بیان اهمیت برجام برای تامین صلح جهانی نوشت: رهبران انگلیس، فرانسه و آلمان هر یک جداگانه از ترامپ خواسته بودند که این معاهده را نقض نکند اما ترامپ گوشش بدهکار نبود.
داون ضمن اشاره به تصمیم عاقلانه حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت: روحانی در واکنش به اقدام ترامپ تاکید کرده که کشورش معاهده بین المللی برجام را نقض نخواهد کرد.
***
روزنامه اکسپرس تریبیون از روزنامه های پرتیراژ انگلیسی زبان در پاکستان نیز با بیان ادعاهای دروغین و تمسخر آمیز ترامپ علیه ایران به نقل از وی نوشت: هدف از اعمال دوباره تحریم ها علیه ایران جلوگیری از دستیابی این کشور به بمب هسته ای است.
این روزنامه در ادامه به پیامدهای خطرناک این اقدام اشاره کرد و گفت: تصمیم نابخردانه ترامپ می تواند باعث افزایش تنش در منطقه خاورمیانه شود.
***
روزنامه انگلیسی دیلی تایمز نیز ضمن اشاره به تصمیم ترامپ برای خروج از برجام گفت: اقدام ترامپ جدای از پیامدهای سیاسی پیامدهای اقتصادی نیز خواهد داشت و آن بالا رفتن قیمت جهانی نفت خام است.
***
بیزنیس رکوردر از دیگر روزنامه های انگلیسی زبان پاکستان نیز در تیتر صفحه نخست خود آورد: ترامپ برای اینکه منطقه را وارد آشوب کند، معاهده بین المللی برجام را نقض کرد.
***
روزنامه نیشن نیز نوشت: رئیس جمهوری آمریکا ضمن بی توجهی به پند و اندرزهای دوستان اروپایی خود معاهده برجام را ترک کرد.
***
روزنامه انگلیسی نیوز نیز در تیتر صفحه اول خود با عنوان' آغاز تنش بین المللی پس از خروج از برجام از سوی ترامپ ' نوشت: ترامپ هشدار کشورهای اروپایی را نادیده گرفت و از این معاهده بین المللی خارج شد.
***
شبکه خبری ' ARY' از شبکه های خبری مطرح در پاکستان نیز به نقل از حسن روحانی اعلام کرد: اقدام ترامپ جنگ روانی علیه ایران است.
این شبکه ضمن اشاره به هوش سیاسی مسئولان بلند پایه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: سیاستمداران ایرانی ضمن خودداری از عکس العمل غیر معقول، اعلام کردند درباره تصمیم رئیس جمهور آمریکا با رهبران اروپا روسیه و چین به تبادل نظر خواهند پرداخت.
این شبکه در ادامه افزود: قدرت های اروپایی بر همکاری با جمهوری اسلامی ایران برای ادامه و حفظ برجام تاکید کرده اند و 'فدریکا موگرینی'نماینده اتحادیه اروپا سیاست خارجی نیز اعلام کرده اگر ایران بر برجام پایبند بماند اتحادیه اروپا نیز برای حفظ این معاهده تلاش خواهد کرد.
***
روزنامه دیلی پاکستان در وب سایت خود نوشت: ترامپ در آخر، کار خود را کرد و اروپا نیز نتوانست وی را برای پرهیز از خروج از برجام متقاعد کند.
شبکه خبری 'جیو ' پاکستان نیز ضمن اشاره به تصمیم ترامپ برای خروج از برجام اعلام کرد : تصمیم ترامپ باعث شد تا تحریمهای آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران دوباره اعمال شود .
این شبکه در ادامه به نقل از رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد: فرانسه، آلمان و انگلیس از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از معاهده بین المللی برجام بسیارمتاسف شده اند.
دیگر شبکه های خبری پاکستان نیز به نقل از موگرینی نماینده اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی اعلام کردند که ایران از سال 2015 میلادی تا کنون ضمن احترام به برجام بدون هیچ تخطی به این معاهده عمل کرده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز آن را تایید می کند.
وی ضمن ابراز نگرانی از پیامدهای اقدام ضد ایرانی ترامپ اعلام کرد: اروپا در چارچوب معاهده برجام منافع اقتصادی خود را دنبال می کند .
شبد**آساق**6125**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي برجام 97 رسانه هاي پاكستان ايران و ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌- دوشنبه ۱۷ اردیبهشت

روزنامه خبر جنوب با تیتر «افشاگری درباره معامله‌ای جنجالی»، روزنامه زاینده‌رود با تیتر «آمار همچنان بر مدار کاهش» روزنامه شهرآرا با تیتر «دستانی که آتش به آنها نمی‌رسد» و روزنامه نقدحال با تیتر «گناه شسته شده جای ثواب را نگرفت» منتشر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان استان ها استان‌ها

دیگر خبرها

  • صفحه نخست روزنامه‌های قم دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌- دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • صفحه نخست روزنامه‌ها - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌ها- یکشنبه۱۶ اردیبهشت
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد