Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، روز گذشته آمریکا به طور رسمی از توافق هسته‌ای ۱+۵ با ایران خارج شد. امروز آخرین روز نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت و گاز در تهران برگزار شد و شرکت‌های خارجی حاضر در این نمایشگاه تقریباً در یک دوراهی به انتخاب بین ایران و یا خروج از کشور قرار داشتند. 

* یک شرکت اتریشی: با یورو هم نمی‌توانیم با ایران کار کنیم

نماینده یک شرکت اتریشی فعال در تولید تجهیزات درایینگ، تجهیزات پلمیری و فرتیلایزر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: اگر فشارها افزایش بیابد، مجبور به ترک ایران خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه ما فعالیت بسیار گسترده‌ای در آمریکا داریم، در صورتی که آمریکا به اعمال تحریم‌های ثانویه روی بیاورد، مجبور به ترک ایران خواهیم بود. 

این مقام شرکت اتریشی که خواست نامش فاش نشود، ادامه داد: تا پیش از این نیز ما در زمینه فاینانس و نقل و انتقال پول حتی به یورو مشکل داشتیم و بانک‌های بزرگ اروپایی با ما همکاری نمی‌کردند و ال‌سی‌های ایران را قبول نمی‌کردند. 

وی گفت: ما در ادامه تعامل با ایران باید حتی پیش از این به دنبال بانک‌های کوچک اروپایی می‌رفتیم تا بتوانیم از ال‌سی‌های ایران استفاده کنیم. 

این کارشناس اروپایی گفت: ما حتی در استفاده از یورو نیز مشکل داشتیم.

* منافع اقتصادی در ایران و آمریکا را ارزیابی می‌کنیم

نماینده شرکت اتریشی تأکید کرد: استفاده از تولیدات ما در صنعت نفت بسیار گسترده است و حجم مبادلات در این زمینه  با ایران می‌تواند تا  حدود زیادی افزایش یابد.

وی تأکید کرد: ما باید منافع خود را در ادامه فعالیت با ایران و یا خروج از ایران بالانس و سبک سنگین کنیم و در صورتی که منافع ادامه حضور در ایران کمتر از زیان آن باشد، مجبور به ترک ایران خواهیم بود. 

این کارشناس اتریشی گفت: هم‌اکنون ترامپ در حال عمل به وعده‌های خود است و همانطور که تا پیش از پیروزی در انتخابات گفته بود که از برجام خارج خواهد شد، حضور آمریکا در این قرارداد را لغو کرد. 

نماینده شرکت اتریشی گفت: من ترامپ را فردی منطقی نمی‌دانم و به نظر من ترامپ نمی‌داند که چه کار می‌کند؛ او تمام تمرکز خود را بر انجام وعده‌های انتخاباتی خود متمرکز کرده است.

* شرکت کره‌ای: حتی با وون هم نمی‌توانیم معامله کنیم

نماینده یک شرکت کره‌ای فعال در تولید انواع تجهیزات نفت و گاز نظیر والو و اینترنال‌ها گفت: مشکلی در تأمین تجهیزات مورد نیاز نداریم و ما نیازهای ایران را برآورده می‌کنیم اما مشکل اصلی در این زمینه، نحوه فاینانس است چرا که در حال حاضر هیچ راهی برای انتقال پول در خرید تجهیزات صنعت نفت به کره وجود ندارد.

* کاهش شدید پروژه‌های نفت میزان مبادلات را ناچیز کرده است

وی گفت:‌ هم‌اکنون حتی مسیر برای خرید وون کره جنوبی برای خرید تجهیزات نفتی بسته شده است، این شرکت هم که خواست نامش فاش نشود ادامه داد تا پیش از این حجم مبادلات ما با ایران حدود ۲۰۰ میلیون دلار در سال بود اما به دلیل کاهش شدید پروژه‌های نفتی این رقم هم‌اکنون به ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار رسیده است و در شرایط کنونی مانع اصلی ادامه همکاری ما با ایران، نحوه پرداخت هزینه قراردادهاست که شرایط را دشوار کرده است.

* هنوز نمی‌توانیم درباره همکاری با ایران اظهار نظر کنیم

نماینده شرکت OMV اطریش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم درباره ادامه فعالیت خود در ایران اظهارنظر کنیم. 

یکی از کارشناسان شرکت OMV اطریش نیز خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با فارس گفت: در حال حاضر در حال ارزیابی شرایط هستیم و طی هفته‌های آینده در زمینه فعالیت در ایران تصمیم‌گیری خواهیم کرد. 

وی گفت: ما هم‌اکنون در حال مذاکره با مقامات ایرانی برای کار در این کشور هستیم اما نمی‌توانیم فعلا در این زمینه اظهارنظر کنیم.

* توتال واگذار پروژه فاز ۱۱ به CNPC را تکذیب کرد

یکی از نمایندگان شرکت توتال نیز در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است فاز ۱۱ پارس جنوبی توسط این شرکت به شرکت CNPC چین واگذاری شود، تلویحا این خبر را تکذیب کرد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری جدید از میزان خسارت تورنادو مرگبار به شهر ۱۲۵ میلیونی چین!

تگرگ شدید به طور همزمان چندین استان چین را درنوردید. محصولات کشاورزی، از جمله مزارع چای در استان گوئیژو، به شدت توسط وسایل نقلیه آسیب دیدند. طوفان و سیل شدید پرجمعیت ترین (بیش از 125 میلیون نفر) استان گوانگدونگ چین را درنوردید. منبع: viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • وزیر نفت: ۵۰ درصد از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت است
  • چه زود زنگ خطر برای استقلال و پرسپولیس به صدا درآمد؟/ رفتارهای خریداران این دوتیم ،غیرحرفه ای است
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • تصاویری جدید از میزان خسارت تورنادو مرگبار به شهر ۱۲۵ میلیونی چین!