Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:37:32 GMT

شاخص آب روستایی شیروان به میانگین استانی می رسد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۳۸۶۷

شاخص آب روستایی شیروان به میانگین استانی می رسد

بجنورد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: با تکمیل مجتمع های آبرسانی، شاخص آب روستایی در شهرستان شیروان به میانگین استانی خواهد رسید.

به گزارش ایرنا حمید روشن روان روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شیروان میانگین شاخص آب روستایی این استان را 76 درصد عنوان و اظهار کرد: هم اکنون شاخص بهره مندی از آب شرب روستاهای این شهرستان هم 71 درصد است که این میزان تا 77 درصد افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 129 روستای این شهرستان تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی هستند گفت: در این شهرستان 25 روستا با چهار هزار نفر جمعیت غیر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب اند که از این تعداد 2 هزار و 500 نفر به منبع آب سالم دسترسی دارند و هزار و 500 نفر دسترسی به آب ندارند.
روشن روان افزود: تعداد روستاهای شیروان که در سال 92 با تانکر آبرسانی می شد 22 روستا بود این میزان هم اکنون به چهار مورد کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: 18 هزار نفر در روستاهای این شهرستان در سال 93 با تانکر آبرسانی می شد که هم اکنون این تعداد به هزار و 800 نفر رسیده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی با بیان اینکه باید برای تعویض شبکه های آب فرسوده تمرکز و بخشی از آنان را عوض کنیم، گفت: امسال عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی چلو، پیرشهید، سولدی، خطاب، ورگ، نامانلو، شهرک گلیان و عبد آباد شیروان انجام می شود.
فرماندار شیروان هم با اشاره به خروج ترامپ از برجام گفت: این به معنای نقض آشکار توافق نامه و حقوق بین المللی است.
امین رضا مرآتی با بیان اینکه برجام موفقیت بزرگ در کشور بود اظهار کرد: این موافقت نامه جزو موفقیت های بزرگ دولت تدبیر و امید بود که توان دیپلماسی ایران با برجام ثابت شد به طور قطع دولت با پشتوانه رهبری و حمایت مردم باعقلانیت عمل خواهد کرد.
وی با بیان اینکه حقانیت جمهوری اسلامی ایران به تمام دنیا ثابت شده است گفت: روسای ادارت باید موفقیت های دولت را بازگو کنند چرا که فضای ناامیدی باعث تلاش مضاعف ما خواهد بود.
مرآتی افزود: اولین اولویت آمریکا ضربه زدن به اقتصاد ایران است که تحریم هایشان با نگاه اقتصادی به ما است ولی ایران سهم خود را از فضای کشور فراموش نخواهد کرد و اگر خوب مدیریت کنیم همراه با موفقیت خواهیم بود.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي اداري آب روستايي تكميل مجتمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه فعالیت سامانه بارشی حاکم بر جو استان کرمانشاه، بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد.

بارش تگرگ در ساعات گذشته برخی محصولات باغی شهرستان پاوه را از بین برد و معابر روستایی را دچار خسارت کرد.

گفتنی است در پی بارش تگرگ تردد در برخی محورهای روستایی به سختی انجام می‌شد.

کد خبر 6098817

دیگر خبرها

  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • کلان‌شهر اصفهان بارش‌های یک‌سال زراعی کامل را دریافت کرد
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای تهران پاک شد
  • هوای تهران پاک شد