Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارش باران که از روز سه شنبه در لرستان آغاز شد باعث طغیان رودخانه هایی نظیر خرم رود و کشکان، آبگرفتگی معابر و قطعی آب مناطقی از لرستان شد.

ایران آنلاین /«صمد چراغی پور» شهردار پلدختر در این باره گفت: بارندگی‌ های اخیر و جاری شدن سیلاب آب آشامیدنی این شهر را قطع و 2 میلیارد ریال به دیواره ساحلی رودخانه کشکان خسارت زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بخشی از دیواره ساحلی شهر پلدختر در قسمت شرقی بر اثر جریان سیلاب در بارندگی ها تخریب شد و به معابر و تاسیسات آب و برق خیابان ولی عصر(عج) این شهر خسارت وارد کرد. تخریب این بخش از دیواره ساحلی موجب آسیب حدود 300 مترمربع از کانال آب های سطحی در این خیابان شد.
شهردار پلدختر افزود: این تخریب، عبور و مرور وسایل نقلیه در خیابان ولی عصر(عج) پلدختر را مختل کرده و چنانچه این روند ادامه داشته باشد منازل ساحلی این بخش و مغازه شهرداری در معرض خطر قرار می گیرند. در مجموع برای مرمت و بازسازی دیواره ساحلی و جبران خسارات وارده 2 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
چراغی پور اظهار داشت: دیروز عوامل خدمات شهری شهرداری برای جلوگیری از خسارات بیشتر اقدام به ریختن سنگ، شن و نخاله در محل تخریب کردند تا عملیات اصلی را که مسدود کردن کانال است از امروز (پنجشنبه) آغاز کنند.
«شهاب محمودی» مدیر منابع آب شهری پلدختر نیز گفت: به محض اطلاع از تخریب بخش شرقی دیواره ساحلی این شهر و قطعی آب آشامیدنی ساکنان تیمی از نیروهای این شرکت وارد عمل شد. لوله آب آشامیدنی با قطر 150 میلیمتر بر اثر تخریب دیواره ساحلی در این منطقه دچار شکستگی شد و موجب قطعی آب آشامیدنی ساکنان از خیابان هفتم تیر تا خیابان امدادگران شد. تخریب دیواره ساحلی بر اثر بارندگی همچنین به کانال آبهای سطحی منطقه خسارت زیادی وارد کرده است. میزان خسارت وارده به تاسیسات این شرکت تاکنون مشخص نشده که توسط کارشناس برآورد خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر تلاش نیروهای شرکت آب و فاضلاب شهری برای رفع مشکل و وصل کردن آب آشامیدنی همچنان ادامه دارد.

بارش باران موجب طغیان خرم رود خرم آباد شد
بارش باران که عصر روز چهارشنبه با شدت و گاهی همراه با تگرگ بود موجب آبگرفتگی معابر، کندی حرکت خودروها، طغیان خرم رود و مسدود شدن پل روگذر کوی جهادگران خرم آباد شد.
با کاهش میزان بارندگی و قطع شدن باران از میزان آبگرفتگی بر روی پل کاسته شد. این در حالی است که پیش تر سازمان هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر هشدار داده بود.
«راضیه پیله وران» کارشناس اداره کل هواشناسی در این خصوص گفت: سامانه بارشی که از روز دوشنبه بر آسمان استان مستقر شد تا دیروز چهارشنبه تداوم داشت. این سامانه بارشی فراگیر به مدت 2 روز جو استان لرستان را تحت تاثیر قرار داد و به موجب آن کاهش دما را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه شاهد بودیم.
وی تصریح کرد: متوسط میزان بارندگی این سامانه بارشی در استان حدود 25 میلیمتر بود. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۴۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان از دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیر مجا‌ز در شهرستان پلدختر خبر داد.   محمد صالحی گفت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر به دو گروه شکارچی غیر مجاز برخورد کردند که پس از شناسایی این متخلفان و در یک عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری آن ها شدند. 

وی افزود: از گروه صیادان غیرمجاز ١٠٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه نه عدد تور و قلاب ماهیگیری کشف و ضبط شد.   فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان ادامه داد: اداوت گروه شکارچیان نیز  کشف و ضبط شد.   صالحی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده متخلفان به منظور انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع و با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

وی از هم استانی ها و نیز هموطنان عزیز خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس گیرند تا در اسرع وقت نسبت به آن رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی معابر در سنندج
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • فیلمی از خروش رودخانه در روستای خانیله اندیمشک
  • کشف یک دیواره تاریخی از یک بنا در همدان
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • فیلم | طغیان آبشار «آب تاف» در پلدختر
  • ‌رودخانه دز طغیان کرد + فیلم
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر