Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@16:46:34 GMT

شهر به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۴۶۱۸

شهر به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رود

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان فضای شهر با همکاری خدمات شهری مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان آماده‌سازی می‌شود.

غلامرضا ساکتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پاکسازی همه معابر شهر، شست وشوی المان‌ها و به خصوص مکان‌های مذهبی، شست وشوی مساجد، غبارروبی گلزار شهدای شهر اصفهان، جمع آوری نخاله‌های ساختمانی از سطح معابر و آذین‌بندی ویژه با نصب پلاکاردها و بنرهای ویژه ماه مبارک رمضان از جمله اقدامات در دست انجام خدمات شهری شهرداری اصفهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در محل های برگزاری مراسم های ویژه ماه مبارک رمضان اقداماتی همچون شست و شو، پاک‌سازی معابر از نخاله ها و مواد زائد، تعمیرات و نگهداری لکه‌گیری آسفالت و گل کاری توسط پیمانکاران سازمان پارک‌ها و فضای سبز انجام می‌شود.

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای شب‌های قدر ماه مبارک رمضان نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده و ارایه خدمات ویژه به روزه‌داران در مکان‌های مذهبی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: با متولیان مکان‌هایی که قرار است مراسم های ویژه لیالی قدر را برگزار کنند، هماهنگی های لازم انجام شده و در اطراف این مکان‌ها پسماندهای تر و خشک به صورت ویژه جمع آوری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این‌گونه مراسم‌ها که حضور مردم پررنگ‌تر است، نیروهای واحد آموزش مدیریت پسماند در صدد هستند تفکیک و جداسازی پسماندهای تر و خشک، همچنین کاهش تولید پسماند و دیگر مباحث اقتصاد مقاومتی در خدمات شهری را به شهروندان آموزش دهند.

ساکتی از شهروندان درخواست کرد: در ایام ماه مبارک رمضان همچون دیگر ایام سال در مراسم های افطاری و ادعیه از ریختن پسماندهای خشک و تر خودداری کرده و هوای پاکبانان شهر را داشته باشند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان خدمات شهري شهرداري اصفهان شهر اصفهان ماه مبارک رمضان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي اصفهان در مسیر امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

ایسنا/یزد مراسم احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد یزد پس از چند سده با استقبال قریب به پنج هزار یزدی عصر امروز در این موقوفه برگزار شد.

«علیرضا باقری» مدیر موقوفه دولت‌آباد یزد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این سنت که مربوط به چند سده قبل بوده، مجدداً در قالب جشنواره‌ای دو روزه از امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه احیا شد.

وی با اشاره به استقبال قریب به پنج هزار شهروند یزدی از این مراسم در روز نخست، گفت: طی دو روز برگزاری جشنواره ۱۶۰ لیتر گلاب ناب و خالص تهیه می‌شود که نیمی از آن جهت آستان مقدس حرم امام رضا(ع) و نیمی نیز جهت عتبات عالیات، پس از بسته بندی، طی مراسمی خاص تحویل خواهد شد.

باقری به حضور خدام رضوی با پرچم آستان مقدس رضوی در این برنامه، گفت: علاوه بر  برپایی چایخانه رضوی، گل دیگهای گلابگیری این مراسم نیز توسط خدام ریخته شد. 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در حاشیه این جشنواره، گفت: قریب به ۴۰ غرفه در این نمایشگاه، محصولات صنایع دستی و تولیدات سایر بخشها را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند.

به گفته مدیر موقوفه دولت آباد، گل مورد نیاز این جشنواره از ۱۷۰۰ مترمربع اراضی کاشته شده در این موقوفه تامین می‌شود که قرار است به شش هزار مترمربع افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، مجموعه موقوفات دولت آباد یزد توسط «محمدتقی خان بافقی» سرسلسله خوانین یزد و حاکم یزد در اواخر دوره افشار، تمام طول دوره زند و اوایل قاجار به ثبت رسیده که باغ دولت‌آباد شهر یزد از این مجموعه یکی از باغ‌های ایرانی ثبت شده در میراث جهانی توسط یونسکو است. عمارت بادگیر این باغ با ارتفاع ۳۳.۸ متر بلندترین بادگیر خشتی شناخته شده در جهان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • اصفهان، اقلیم معناست