Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فارس و سیستان و بلوچستان تنها مراکز متصل به تالار رقومی کتابخانه ملی ایران هستند، گفت: ۶ میلیون سند در مرکز اسناد سیستان و بلوچستان نگهداری می شود.

قاسم سیاسر مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: اسناد ملی هر كشور به منزله گنجینه ای گرانبها است كه به پلی ارتباطی بین گذشته و آینده آن سرزمین می ماند و باید از آن محافظت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه تمامی اسناد اصل و متعلق به استان است، افزود: حدود 6 میلیون برگ سند در آرشیو سازمان اسناد و کتابخانه ای استان نگهداری، فهرست نویسی و طبقه بندی شده است.

 

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یادآور شد: علاوه بر این تعداد متنابهی از منابع کتابی و عیر کتابی در این سازمان وجود دارد.

 

سیاسر با بیان اینکه فارس، تهران و سیستان و بلوچستان تنها مراکز متصل به تالار رقومی کتابخانه ملی ایران هستند، تاکید کرد: مرکز اسناد و کتابخانه های ملی با متصل بودن به تالار رقومی کتابخانه ملی ایران زمینه دسترسی افراد را به بیش از 10 هزار مورد کتاب، نسخه خطی، عکس، سند، مقاله و گزارش فراهم نموده است.

 

وی افزود: مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان از لحاظ فضا، امکانات و منابع در بین استانها در رتبه دوم کشور قرار دارد.

 

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یادآور شد: این تصور اشتباهی که اسناد، مربوط به گذشته می باشد و به گذشته ربط دارد و به حال و آینده تاثیری ندارد.

 

پایان پیام/516

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران آیت الله مکارم شیرازی کانون های مساجد آیت الله ایمانی نمایشگاه کتاب نمایشگاه برجام مصلی تهران مساجد تالار رقومی مرکز اسناد کتابخانه ملی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۵۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

(تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد