Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: آیین افتتاحییه کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی با حضور علمای برجسته جهان اسلام و تنی چند از مراجع عظام تقلید در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، این کنگره که به همَت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از دو سال گذشته شکل گرفت، امروز(20 اردیبهشت) با حضور تعداد زیادی از علمای برجسته جهان اسلام در مدرسه تخصصی فقه امام کاظم(ع) در قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در ابتدای این کنگره آیت الله مکارم شیرازی به ایراد سخن پرداخت و گفت: هدف برگزاری این کنگره این بود که نقش اهل بیت(ع) و علمای شیعه را در پیدایش و گسترش علوم اسلامی تبیین کنیم.

 

وی بیان کرد: امروز دور هم جمع شدیم تا در مورد مسئله تاریخی مهمی صحبت کنیم؛ و آن خدمات ائمه معصومین و علمای شیعه در توسعه و گسترش علوم اسلامی است، بدیهی ست که علما و بزرگان مذاهب دیگر هم در این عرصه خدمات بسیاری داشتند و ما نمی خواهیم در مقام نقض خدمات و تلاش های آن ها باشیم، بلکه مبنای ما احترام به تمام مذاهب اسلامی و دوری از مواضع سیاسی و فرقه ایست.

 

خاطرنشان می شود حضرات آیات عظام اعرافی، اراکی، اختری، رشاد، مبلغی، محسن الویری و علامه سید مرتضی مرتضی از لبنان، خالد ملا از عراق، صلاح الدین اوزگوندوز از ترکیه، شیخ شریف ظاهر از هند و محمد عمر محمد شهاب از اندونزی از دیگر سخنرانان این کنگره بودند.

 

در این کنگره همچنین از 72 مجموع اثر با حضور حضرات آیات سبحانی، بروجردی، تسخیری و سید حسین صدر رونمایی شد.

 

رونمایی از تمبر کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی توسط آیت الله مکارم شیرازی و مدیرکل اداره پست استان قم نیز از دیگر برنامه های افتتاحییه این کنگره بود.

 

در ادامه تعدادی از علمای جهان اسلام مقالات و نظریات خود را در خصوص نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی ارائه کردند.

پایان پیام/347

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران برجام نمایشگاه کتاب کتاب کانون های مساجد مسجد سبک زندگی اسلامی مصلی نمایشگاه تهران کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی کنگره نقش شیعه آیت الله مکارم شیرازی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی

آکسیوس گزارش کرد قانونگذاران آمریکایی در حال تدوین پیش‌نویس لایحه‌ای هستند که برای تلافی از دیوان کیفری بین‌المللی در صورت صدور حکم بازداشت برای مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام جنایات جنگی در غزه طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، این لایحه که در حال تدوین است شامل تحریم‌هایی علیه مقام‌های دیوان کیفری بین‌المللی است.

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته تا در هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه مقام‌های این رژیم مداخله کرده و جلوی ‌آن را بگیرد.

اوایل روز دوشنبه کاخ سفید اعلام کرد دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و واشنگتن از تحقیقات این دیوان حمایت نمی‌کند.

پیشتر در روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را در اوایل این هفته صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • کنگره علمی پژواک با ارائه دستاورد‌های دانش آموزی در کاشان
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود