Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@18:53:40 GMT

«لنده ی قناری» بعد از ۵۰ سال بال گشود

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۵۳۵۱

«لنده ی قناری» بعد از ۵۰ سال بال گشود

خبرگزاری شبستان:« لنده ی قناری» اثر «محمود گلاب دره ای» که ۵۰ سال پیش توسط ساواک توقیف شده بود برای نخستین بار چاپ شد.

 

علی خلیلی ، وصی ادبی محمود گلابدره ای با بیان این خبر به خبرنگار کتاب شبستان، گفت: علت توقیف این اثر محمود گلابدره‌ای قبل از انقلاب این است که این اثر در رابطه با انقلاب فرمایشی شاه و مردم یا همان انقلاب سفید شاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلابدره‌ای در این اثر این انقلاب را به تمسخر گرفته است. داستان وضعیت فلاکت‌بار معیشت روستاییان مخصوصا اهالی مناطق شمالی کشور  را روایت می‌کند.

وی افزود: حکایت یک روستایی که با قطع درختان و سوزاندن آن‌ها و تبدیل‌شان به زغال زندگی می‌گذراند و در این بین عده‌ای از درباریان برای تفریح به جنگل می‌آیند. این داستان درباره استثمار مردم توسط عوامل رژیم است. این قصه مطابق میل رژیم شاه نبود به همین خاطر توقیف شد، اما گلابدره‌ای با رندی خاص خود و ارتباطاتی که داشت در سال ۵۲ قسمتی از آن را در مجموعه «اباذر نجار» به چاپ رساند.

خلیلی افزود: بعد از انقلاب نیز گلابدره‌ای به خاطر مشکلاتی که در زندگی شخصی‌اش ایجاد شده بود نتوانست به همه آثاری که نوشت سروسامان بدهد؛ به همین خاطر چاپ این کتاب مغفول مانده بود تا این‌که به تازگی و برای اولین‌بار از سوی نشر معارف وابسته به نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به چاپ رسیده است. این نهاد قبلا چاپ یازدهم کتاب «لحظه‌های انقلاب» این نویسنده را منتشر کرده است.

به گفته او، کتاب‌های «آقا جلال»، «چلچله‌ها»، «تشییع جنازه احمد شاملو» و دیگر آثار گلابدره‌ای  نیزچاپ خواهند شد.

همچنین کتاب «گفتگوی دال با الاغ» که متن کامل یادادشت های گفتگوی ایران با امریکا اثر محمود گلابدره ای است و قسمت دوم این اثر نیز نقد مشهور «تشییع جنازاه شاملو »و قرار بود در مجموعه ای با عنوان «ارض بیض»منتشر شود اما چون این مجموعه موفق نشد کتاب را چاپ کند اثر با متن کامل با عنوان گفتگوی دال و الاغ  به همت نشر معارف با همکاری نشر دالمن به چاپ می شود.

وی همچنین گفت» کتاب لحظه های انقلاب، دال ، آقا جلال ،سنگ مثقال ، چلچه ها نیز از جمله دیگر کتاب های محمود گلابدره ای است که برای نمایشگاه چاپ شده اند.

پایان پیام/37

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران مسجد کتاب مصلی تهران سبک زندگی اسلامی برجام نمایشگاه کتاب نمایشگاه کانون های مساجد لنده ی قناری نمایشگاه کتاب تهران محمود گلابدره ای کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، در روز‌های پایانی سال گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و در سال جاری هم گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی از برند‌های لوازم خانگی منتشر شد.

اما محمود سیجانی درباره اخبار منتشر شده از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

وی افزود: تا زمانی که سازمان حمایت با این درخواست‌ها موافقت نکرده، شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید
  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست