Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس کل محاکم انقلاب تهران، درخصوص روند صدور حکم برای هشت داعشی متهم در پرونده حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل گفت: دیروز ختم رسیدگی به این پرونده از سوی قاضی صلواتی اعلام شد.

وی افزود: در اینگونه موارد وقتی قاضی ختم رسیدگی را اعلام می‌کند باید رأس یک هفته حکم مناسب با اتهامات را صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل محاکم انقلاب تهران در پاسخ به این سوال که در اتهامات متهمان از سوی قاضی عنوان می‌شد که «آقای ... متهم به معاونت در افساد فی الارض مستحق اعدام از طریق.» آیا این به معنای صدور حکم از قبل یا قطعی بودن صدور حکم اعدام برای این افراد است یا خیر گفت: این واژه «مستحق اعدام» چیزی است که از سوی دادستانی در هنگام صدور کیفرخواست مطرح شده است.

وی افزود: دادگاه با توجه به اسناد و مدارک و همچنین روند رسیدگی به پرونده تصمیم میگیرد که این نکته اشاره شده از سوی دادستانی صحیح بوده و متهمین باید به اعدام محکوم شود یا نه و حکم دیگری باید صادر شود.

حجت الاسلام غضنفرآبادی همچنین در پاسخ به این سوال که در ابتدای رسیدگی به این پرونده اشاره شده بود که متهمان ۲۶ نفر هستند، اما در دادگاه شاهد محاکمه ۸ نفر بوده‌ایم گفت: به محض ارجاع پرونده سایر متهمان به دادگاه انقلاب برای آن‌ها هم جلسه رسیدگی تشکیل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا لزوما سایر متهمان در شعبه پانزدهم محاکمه خواهند شد یا خیر گفت: الزامی به این موضوع وجود ندارد. اگر سایر متهمان هم مرتبط با این هشت نفر باشند در شعبه پانزدهم و اگر منفک باشند شاید در شعبه دیگری محاکمه شوند.

رئیس کل محاکم انقلاب استان تهران درخصوص احکام صادر شده برای شانزده زن داعشی که اعلام شده بود در دادگاه انقلاب محاکمه برایشان حکم صادر شده است گفت: این افراد به حبس محکوم شدند و فرد اعدامی در میانشان نبوده است.

منبع: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده باغ ازگل اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین از مهر، سخنگوی دستگاه قضا درباره شفافیت عملکرد دستگاه قضایی درباره پرونده‌هایی که مربوط می‌شود مانند پرونده باغ ازگل بیان کرد: درباره حجت الاسلام والمسلمین صدیقی باید گفت بعد از گزارشی که دادند و اظهاراتی که داشتند، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و افرادی نیز احضار شدند و از ان‌ها تحقیقات مقدماتی به عمل آمده است و استعلامات لازم از مراجع ذیربط از جمله سازمان ثبت درباره نحوه واگذاری انجام شده و از شهرداری انجام شده و اظهارات سردفتری که انتقال در آنجا انجام شده نیز اخذ شده است. در نهایت از کسانیکه اطراف پرونده بودند تحقیقات شده است و این پرونده در مرحله انجام تحقیقات مقدماتی است و پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901318

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده باغ ازگل اعلام شد
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام