Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@12:51:33 GMT

عوامل آلرژی بهاری را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۵۵۰۱

عوامل آلرژی بهاری را بشناسید

فوق تخصص آسم و آلرژی و ایمونولوژی بالینی ضمن تشریح عوامل بروز آسم و آلرژی در فصل بهار گفت: حدود 50 درصد از بیماری‌های آلرژیک ناشی از علل ژنتیکی هستند و 50 درصد دیگر نیز متاثر از محل زندگی و محیط کار افراد است.

دکتر مریم محلوجی راد، فوق تخصص آسم و آلرژی و ایمونولوژی بالینی و پژوهشگر مرکز تحقیقات ایمونولوژی و آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به بروز آلرژی در فصل بهار اظهار کرد: آبریزش از بینی، سوزش گلو، خارش بینی گلو، گوش و چشم، سرفه و عطسه از نشانه‌های بروز آسم و آلرژی است که به شکل رینیت آلرژیک یا تب یونجه، آسم، انواع آلرژی‌های پوستی مانند اگزما پوستی، ‌کهیر و انواع ‌آلرژی‌های گوارشی در بدن اشخاص مختلف بروز می‌کند که باتوجه به نوع بیماری و میزان درگیری اعضا بدن آن را دسته بندی و درمان می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تعریف آلرژی گفت: آلرژی نوعی واکنش بدن انسان به مواد حساسیت زا و آلرژیک است که از طرق مختلف وارد بدن شده و قسمت‌هایی از جسم انسان را تحریک می کند.

محلوجی راد به علل بروز بیماری در افراد مختلف اشاره و بیان کرد: علل مختلفی از جمله عوامل ژنتیکی و محیط کار و زندگی در بروز این بیماری موثر است، حدود 50 درصد از بیماری‌های آلرژیک ناشی از علل ژنتیکی هستند و 50 درصد دیگر نیز متاثر از محل زندگی و محیط کار افراد است.

این متخصص آسم و آلرژی یادآور شد: آلرژی به صورت دائمی یا فصلی در بدن فرد مبتلا بروز کند، البته در صورت بروز علایم خفیف مخل اقدامات روزانه برای بیمار نیست و فرد می‌تواند به صورت طبیعی با آن کنار آمده و مدارا کند اما در آلرژی‌های شدید بیمار باید حتما به پزشک مراجعه و نسبت به درمان بیماری اقدام کند.

این متخصص آسم و آلرژی و ایمنولوژی ادامه داد: آلرژی پوستی به شکل کهیر و قرمزی پوست داریم که به صورت برجستگی‌های پوستی، ورم ها در لب و چشم ایجاد می‌شود که علاوه بر آزاردهنده بودن برای بیمار می‌تواند خطرناک باشد زیرا اگر کهیر خیلی شدید باشد و در اندام‌های داخلی مانند حنجره ایجاد شود می‌تواند منجر به خفگی و مرگ بیمار شود.

به گفته این متخصص بروز آلرژی محدود به یک دوره زمانی و فصل خاصی از سال نیست و فقط چند نوع از آلرژی‌ها در فصول بهار و اسفند که فصل گرده افشانی گل‌هاست بروز می‌کند.

این متخصص آسم و آلرژی تاکید کرد: مردم می‌توانند با رعایت برخی توصیه‌های پزشکی از بروز آلرژی‌ها پیشگیری کنند به عنوان مثال فرد در محل مناسبی زندگی کند به طوری که در منزل خیلی تاریک و مرطوب نباشد و فرد در برابر عوامل محرک مثل بوی‌های متعدد و حساسیت زا مثل دود قلیان و مواد معطر و ادویه‌ها قرار نگیرد. تغذیه مناسبی داشته باشد و از مواد غذایی حاوی مواد نگهدارنده و افزودنی و فست فودها و نوشابه‌ها خودداری کند در این زمان میزان بروز حساسیت و آلرژی کاهش پیدا می‌کند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۵۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: کارشناسان شبکه دامپزشکی به صورت مستمر، از کارخانجات شیر، مراکز جمع آوری شیر و گاوداری‌ها بازرسی و نظارت داشته و نمونه‌های اخذ شده از این مراکز برای انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه مرجع استان ارجاع داده می‌شود.


محمود زین الدینی گفت: فسادپذیری سریع شیر رعایت اصول بهداشتی در تمام مراحل زنجیره تولید تا عرضه شیر ضروری و قابل اهمیت است.


وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور تضمین امنیت غذایی مردم جامعه است که پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام در زمره این وظایف است.
وی تصریح کرد: مصرف شیر غیر پاستوریزه زنگ خطری برای سلامت عمومی جامعه است و احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد.


زین الدینی افزود: بیماری تب مالت به دلیل بروز سقط در دام سبب کاهش جمعیت دامی و بروز خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران و جامعه می‌شود.


وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های انتقال بیماری تب مالت استفاده از شیر خام می‌باشد گفت: بهتر است شیر بصورت بسته بندی شده و پاستوریزه مصرف شود و در غیر اینصورت شیر خام را بایستی حداقل به مدت ۳ تا ۵ دقیقه جوشانده شود.


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به نقش دامپزشکی در تامین سلامت شیر بیان کرد: دامپزشکی به عنوان یکی از متولیان بهداشت و سلامت جامعه در راستای تامین بهداشت شیر اقداماتی از جمله کنترل گاوداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی از نظر بیماری‌های عفونی دام و مشترک بین انسان و دام، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی برای آشنایی روستاییان و دامداران و کنترل گاوداری‌های سنتی را از طریق واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز انجام می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • علائم فشار خون بالا را بشناسید
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!