Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-01@22:52:53 GMT

رفع اختلاف دو تیره از ایل قشقایی بعد از ۱۳ سال

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۵۷۹۰

بعد از 13 سال اختلاف و درگیری بین 2 تیره از طایفه‌ ایل قشقایی در منطقه‌ فیروزآباد در استان فارس، صلح بر روابط این 2 تیره حاکم شد.

به گزارش جنوب نیوز، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، اختلاف بین دو تیره از طایفه‌‌ ایل قشقایی پس از 13 سال و با تلاش شورای حل اختلاف شهرستان فیروزآباد، رفع شد.

معاون قضایی دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس در مراسم صلح و سازش دو تیره از ایل بزرگ قشقایی، گفت: شما میراث دار سوابق ارزشمندی هستید و این جلسه محصول خرد ورزی، خردگرایی و احترام به بزرگان و از سنت‌های زیبای پیامبر اکرم(ص) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالمهدی موسوی با قدردانی از حضور بزرگان دوتیره‌ی ایل بزرگ قشقایی که با کرامت و اقدام الهی خود در راه خداپسندانه صلح و سازش گام برداشتند، گفت: یکی از اعمال ارزشمندی که پیامبر اسلام(ص) در خطبه شعبانیه بیان فرمودند این است که به بزرگان احترام بگذارید و بسیار جای خرسندی است.

او اضافه کرد: در دنیای به ظاهر مدرن امروز که دوران غربت انسانیت است، هنوز این سنت پابرجاست و این سنت حسنه همچنان ظرفیت تبدیل خصومت‌ها به رفافت‌ها را دارد که همه اینها نتیجه تبعیت از دین اسلام به شمار می‌رود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس به اهمیت و ارزش صلح و سازش و گذشت اشاره و اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن بیش از ۸۰ بار به صلح و سازش میان مردم و مشتقات آن اشاره کرده است‌.

موسوی با قدردانی از تلاش و اقدامات دلسوزانه اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف در عرصه صلح و سازش گفت: در سیرسلوک الی الله ما نیازمند دو وسیله یکی قطب نما که همان عقل و دیگری نقشه که شرع است، هستیم تا به مقصد مطلوب و نهایی برسیم که اقدام ارزشمند این دو طایفه نیز محصول تبعیت از شرع انور است‌.

در این مراسم بزرگان و معتمدین ایل قشقایی ضمن سوگند به کلام الله مجید و با ذکر نام مبارک حضرت اباالفضل العباس (ع) قسم یاد کردند که کدورت‌ها و اختلافات گذشته خود را فراموش کرده و با برادری، وحدت و همدلی در صلح و سازش کنار یکدیگر زندگی کنند‌.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال

کمتر از یک هفته بعداز واگذاری قطعی مالکیت استقلال به پتروشیمی خلیج فارس، حالا وزارت ورزش اولین دخالت را در تصمیم های این مجموعه در مورد باشگاه فروخته شده، انجام دادند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ درحالی که وزارت اقتصاد برای تغییر نام باشگاه استقلال توسط خریدار، اجبار قانونی قرار داده، معاون وزیر ورزش در واکنش به اضافه شدن پسوند «خلیج فارس» به نام استقلال گفت: «نمی‌شود که یک نفر شایعه‌ای را مطرح کند که نام باشگاه را تغییر دهند.» او البته اضافه کرده که «خریداران مختارند».

از شب گذشته شایعه‌هایی درباره اضافه شدن پسوند «خلیج فارس» به باشگاه استقلال و حذف نام ایران منتشر شد. خبرگزاری های رسمی کشور این خبر را تایید کردند. اما روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس مالک باشگاه استقلال، چنین چیزی را رد کرد.

ساعتی بعد عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس از تغییر پسوند استقلال خبر داد. نکته اینکه مدیر روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس، تایید کرد با افکار عمومی بازی کردند.

با این حال، شروین اسبقیان، معاون وزیر ورزش به یک برنامه تلویزیونی گفته «این شرکت‌ها مختار هستند که هیات مدیره خود را انتخاب کرده و آنها نیز مدیر عامل را تعیین کنند و در این میان هیچ دخالتی از سوی وزارت ورزش صورت نخواهد گرفت، چرا که این وزارتخانه دیگر تیمداری نمی‌کند.»

دیگر خبرها

  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • استعفای برخی اعضای حزب «نسل نو»
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ