Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@01:49:26 GMT

سمنان| تحقق ۱۱۳ درصدی تعهدات اشتغال‌زایی در سمنان

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۶۲۰۷

سمنان| تحقق ۱۱۳ درصدی تعهدات اشتغال‌زایی در سمنان

فرماندار سمنان با بیان اینکه بیش از ۲ هزار شغل در سمنان ایجادشده است گفت: دستگاه‌های اجرایی سمنان ۱۱۳ درصد از تعهدات اشتغال‌زایی در سمنان را تحقق بخشیدند. ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید عباس دانایی ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سمنان اظهار داشت: ایجاد اشتغال و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در صنعت و کشاورزی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برای رونق اقتصادی و کاهش فقر در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سمنان به‌عنوان یک دغدغه به شمار می‌رود افزود: بیش از 5 هزار و 900 نفر از سمنان در سامانه کاریابی استان سمنان ثبت‌نام کردند.

فرماندار سمنان با اشاره به اینکه 48 درصد از جویندگان کار در استان سمنان متعلق به مرکز استان است خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته بالغ‌بر 2 هزار و 824 شغل جدید در سمنان ایجادشده است و این در حالی است که تعهدات دستگاه‌های اجرایی در سمنان ایجاد 2500 شغل بود.

وی با بیان اینکه 113 درصد از تعهدات دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال در مرکز استان محقق شده است تصریح کرد: مهارت حلقه مفقوده اشتغال است و باید نسبت به تقویت دوره‌های مهارت‌آموزی در سمنان اقدامی مؤثر و عملیاتی انجام دهیم.

دانایی با بیان اینکه 43 درصد از جویندگان کار در سمنان دارای مهارت هستند تأکید کرد: سامان‌دهی 57 درصد کارجویان بدون مهارت در مراکز فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد.

وی ابراز داشت: طرح کارورزی دولت از دیگر اقداماتی است که علاوه بر تقویت مهارت‌آموزی نسبت به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز اقدام می‌کند.

فرماندار سمنان با بیان اینکه 396 نفر از سمنان که مشمول شرایط این طرح هستند به 95 واحد تولیدی استان معرفی شدند اعلام کرد: تاکنون 72 نفر موفق به انعقاد قرارداد اشتغال در راستای این طرح شدند.

انتهای پیام/ش

R41366/P1377/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی احمدزاده عصر دوشنبه در آیین کلنگ زنی مینی پالایشگاه شهر دهدشت افزود: عملیات اجرایی پروژه با قریب به ۵۰۰ نفر نیرو آغاز که در نهایت پوشش اشتغال زایی ۳۰۰ نفری را به شکل مستقیم خواهد داشت.

احمدزاده با اشاره به بحث مجوز پایانی این طرح اظهار کرد: مجوز پایانی پروژه در استان است و مشکلی از این جهت نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امید است هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی مینی پالایشگاه دهدشت آغاز شود، تصریح کرد: تاکید و پیگیری لازم برای تحقق پروژه بر اساس زمانبندی مطلوب را خواهیم داشت.

استاندار تصریح کرد: همچنین برای بحث تسهیلات و مطالبه برای سرعت بخشی به این پروژه همکاری لازم محقق می شود.

کد خبر 6092404

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی