Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اصفهان، غلامرضا کریمی، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل صبح امروز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان اصفهان که در سالن همایش‌های سیتی سنتر اصفهان برگزار شد، اظهارکرد: نقطه کانونی تحول در نظام آموزش و پروش معلم می‌باشد و این نه تنها در جمهوری اسلامی ایران، بلکه در کل جهان مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع هر جایی که موفقیت چشمگیری در عرصه آموزش شکل گیرد، ردپای معلم خلاق و با تجربه را باید پیدا کرد.
وی افزود: شغل معلمی با هیچ شغلی قابل قیاس نیست، معلمی توام با ایثار و فداکاری است، اما به‌هر حال مسائل متعددی می‌تواند روی این شغل و جایگاه تأثیر بگذارد. معلمان مورد اعتماد جامعه هستند، طی تحقیقاتی که انجام گرفته، مشخص شده اعتماد اجتماعی مردم به نهادها کاهش پیدا کرده، ولی بیشترین اعتماد در بین مردم به اقوام و بعد از آن به قشر معلم است.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شغل معلمی کمتر در معرض اتهام‌ها و فسادهای اداری و مالی قرار گرفته است، ادامه داد: جایگاه و شغل معلم با ارزش است، ولی این جایگاه با تهدیدها و محدویت‌هایی مواجه شده که یکی از این تهدیدها و محدویت‌ها، وضعیت دستمزد معلمان است.

بودجه آموزش و پرورش افزایش پیدا کند

کریمی با بیان اینکه در همه کشورهای دنیا بین 12 تا 20 درصد از بودجه عمومی کشور به امر آموزش اختصاص پیدا می‌کند، گفت: بودجه کشور ما ۳۴۰ هزار میلیارد تومان می‌باشد و بودجه آموزش و پرورش با افزایش ۱۳ درصدی، ۴۳ هزار میلیارد تومان است.
وی گفت: ۱۱۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جزء نیروهای آموزش و پرورش هستند، برهمین اساس انتظار می‌رود بودجه‌ بیشتری به آموزش و پرورش تعلق گیرد تا بخشی از مشکلات رفع شود.
وی با بیان اینکه ما باید نگاه جدیدی به آموزش و پرورش داشته باشیم، تصریح کرد: دنیا متحول شده و از ابزارهای جدیدی در آموزش و پرورش استفاده می‌کنند، اما اکنون با سبک و سیاقی که حرکت می‌کنیم، عملا در اداره کردن آموزش و پرورش با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال در حدود 80 هزار معلم کمبود داریم و در ظرف سه سال آینده نیز بیش از ۳۰۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند.
وی افزود: زمانی موفق به رفع چالش‌ها و مشکلات آموزش و پرورش می‌شویم که جایگاه مدیر مدرسه به اندازه جایگاه بک رئیس دانشگاه ارتقا پیدا کند، اگر این جایگاه در جامعه به رسمیت شناخته شود، بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.
وی تصریح کرد: مشکل اصلی ما در کشور تنها مشکلات بین‌المللی نیست، ما به دلیل اینکه در چهار دهه گذشته تمام توجه‌مان را به عرصه‌های بین‌المللی معطوف کرده‌ایم، از بسیاری مسائل و مشکلات داخلی بازمانده و غافل شده‌ایم، در واقع بسیاری از چالش‌هایی که در کشور وجود دارد، به خاطر نوع نگاهی بوده که در طول چهار دهه گذشته شکل گرفته و به مسائل داخلی توجهی نشده است.

انتهای پیام 

 

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۶۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سخنگوی دولت در مراسم تجلیل از مقام معلم در گلپایگان با اشاره به اینکه امروز نرخ باسوادی در کشور به مرز ۹۸ درصد رسیده و از میانگین جهانی بالاتر رفته گفت: همانگونه که نرخ سواد با همت معلمان افزایش یافته مسیر رشد متفاوتی هم طراحی و برنامه ریزی شده است.


بهادر جهرمی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان افزود: این نوع رتبه بندی در دانشگاهها طی دهها سال ان هم برای جامعه اماری ۶۰ هزار نفر انجام می شود اما طرح رتبه بندی معلمان با جمعیت ۱۵ برابر فقط در طول یکسال صورت می پذیرد .
وی با بیان اینکه طی سالیان گذشته معلمان بعضا با روال های غلط جذب می شدند گفت : دولت در نگاه میان مدت خود تمرکزش را بر روی جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان گذاشته است .


بهادری جهرمی تاکید کرد: دولت بیشترین مجوز استخدام ازمونی برای آموزش و پرورش صادر کرده و سعی شده چند مرحله ای باشد تا انتخاب معلم بر اساس شایسته سالاری صورت پذیرد.

دیگر خبرها

  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • تربیت صحیح و اسلامی فرزندان ایران، دغدغه اصلی معلمان دلسوز
  • همه آحاد جامعه به نوعی مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمان هستند
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • ‌۱۰۵ هزار معلم جدید جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌
  • آموزش و پرورش ما سربلند است
  • آموزش و پرورش بسترساز توسعه جامعه است
  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری رفع شد
  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند