Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@04:05:37 GMT

حمایت آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۶۶۲۵

حمایت آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای ایران را به اقدام تحریک‌آمیز و حمله راکتی به اسرائیل متهم کرد و برای رژیم صهیونیستی حق دفاع از خود قائل شد.

به گزارش مشرق، کاخ سفید با متهم کردن ایران به «اقدام تحریک آمیز» و حمله راکتی به رژیم صهیونیستی از خاک سوریه بر «حق اسرائیل برای دفاع از خود» تاکید کرد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست گزارش کرد، کاخ سفید در بیانیه‌ای مدعی شد: «استقرار راکت و سامانه‌های موشکی رژیم ایران در سوریه که اسرائیل را هدف گرفته است، یک تحول غیرقابل پذیرش و بسیار خطرناک برای کل خاورمیانه است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید حمله برنامه‌ریزی‌شده به مقرهای فرماندهی اسرائیل در جولان

واشنگتن مدعی شده است که سپاه ایران «کاملاً مسئول پیامدهای این اقدامات بی‌مهابا است».

بامداد امروز ارتش سوریه در پاسخ به حملات خمپاره‌ای از جانب جولان اشغالی، تعدادی راکت به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی در جولان شلیک کرد. 

پس از این درگیری، ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به هدف‌گیری شماری از نقاط در سوریه کرد و مدعی شد که بزرگ‌ترین حمله هوایی در سالهای اخیر به نقاط منتسب به ایران در سوریه را زده است. 

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است این راکت‌ها از سوی نیروهای حامی ایران شلیک شده و در پاسخ به آن، پایگاه‌هایی که مدعی حضور ایران در آن بودند را هدف قرار دادند. 

در حالی که ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند این کشور با بیش از نیمی از موشک‌های شلیک‌شده رژیم صهیونیستی مقابله کرده و همچنین مقامات دولتی و پارلمانی سوریه مثل «فارس شهاب» تاکید می‌کنند این نیروهای آنها بودند که راکت‌ها را به سمت جولان اشغالی شلیک کردند اما مقامات نظامی اسرائیل و مقامات غربی متحد تل‌آویو اصرار دارند تا مسئله را ایرانی اسرائیلی جلوه دهند و بگویند ایران عامل و هدایت‌کننده این حمله بوده است.

همچنین تحلیلگران و کارشناس‌های متعدد صهیونیست مدعی هستند چند خمپاره و راکتی که به سمت جولان اشغالی شلیک شده، همان انتقام ایران است که مقامات سیاسی و نظامی تهران بارها بر حتمی بودن آن تاکید کرده‌اند.

«اصاف رونل» سردبیر اخبار خارجی روزنامه «هاآرتص» اما با رد ادعاها مبنی بر انجام شدن و بعد شکست خوردن انتقام ایران، در توئیتر خود نوشت: «برای من سخت است که باور کنم "این" واکنش (انتقام) ایران بود که منتظرش بودیم.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه

الکسی پوشکوف، سناتور و عضو شورای فدرال روسیه در مورد حجم اعتراضات در آمریکا علیه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت که این اعتراضات یک پدیده کیفی جدید برای واشنگتن است که همیشه از صهیونیست‌ها حمایت کرده است.

براساس گزارش اسپوتنیک، پوشکوف در کانال تلگرامی خود نوشت: هرگز در آمریکا که همواره از اسرائیل حمایت و  با آن همدردی می‌کند، اعتراضات به این اندازه نسبت به سیاست‌های اسرائیل وجود نداشته است و این یک پدیده کیفی جدید برای آمریکا است.

این سناتور روسی افزود: بایدن اعتراضات دانشجویی در چندین دانشگاه علیه اقدامات اسرائیل در غزه را محکوم کرد و رسانه‌های این کشور به تبعیت از رسانه‌های لیبرال، آن را «تظاهرات یهودی ستیزانه» توصیف کردند.

در آمریکا، از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، اعتراضات منظمی علیه قتل‌عام فلسطینیان و کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. چند روز پیش جدی‌ترین اعتراضات در دو دانشگاه کلمبیا و ییل آمریکا آغاز شد. در هر دو مؤسسه آموزشی، طبق گزارش رسانه ها، ده‌ها دانشجو در جریان تظاهرات دستگیر شدند.

در همین راستا اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا صبح امروز سه شنبه در اعتراض به ورود نیروی پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه و دستگیری دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌های درس خود را تعطیل کردند.

اعتراضات به جنایات رژیم صهیونیستی محدود به دانشجویان آمریکایی نبوده است و مردم این کشور نیز تظاهرات‌های ضد صهیونیستی بسیاری را  تاکنون ترتیب داده‌اند. میزان اعتراضات مردمی به حدی بوده است که کارشناسان اعلام کردند در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بایدن به دلیل سیاست خود در قبال جنگ غزه، رای بسیاری از مردم این کشور را از دست داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حملات شدید رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
  • حملات هوایی شدید بامدادی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
  • روز ۱۹۹ طوفان‌الاقصی| حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • حمله تند بشار اسد به آمریکا
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟
  • حملات تلافی‌جویانه الحشدالشعبی در راه است/ اسرائیل رفتنی است
  • عطوان: حملات تلافی‌جویانه حشدالشعبی در راه است