Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@23:38:51 GMT

بازی بی تاثیر ترامپ در بازار سرمایه ایران

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۶۸۱۷

رئیس سازمان بورس از بهبود وضعیت سود آوری و فروش شرکت‌ها با توجه به نرخ ارز برآوردی در بودجه آن‌ها خبر داد و گفت:اصلاح دستورالعمل معاملات اعتباری به نحوی انجام خواهد شد که تاثیری بر روی بازار سهام فعلی نداشته باشد.

به گزارش «کالاخبر به نقل از سنا، شاپور محمدی پیرامون تأثیر خروج آمریکا از برجام بر روی بازار سهام گفت: بر اساس ماده ۲۸ قانون رفع موانع تولید « صندوق تثبیت بازار سرمایه » عهده دار حمایت از سهامداران خرد بوده و در مواقع مختلف در بازار سهام فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در صورت نیاز نیز صندوق توسعه بازار سرمایه که وظایف مشابهی با صندوق تثبیت دارد همچنان عملیات بازار گردانی سهام را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه جای هیچ نگرانی برای حمایت از سهامداران در بازار سهام نیست ،عنوان کرد:سهامداران حرفه‌ای بازار سهام با اشراف به آثار روانی اخبار پیرامونی برجام بر عدم اثرات بلند مدت چنین اقدام‌هایی واقف بوده و هم اکنون با توجه به استراتژی بلند مدت خود و سودآوری شرکت‌ها تمایلی به فروش سهام ندارند.

به گفته وی سودآوری شرکت‌ها بهتر از دوره‌های مالی قبل است و انتظار می‌رود استراتژی کسب بازدهی در روند بلندمدت بازار سهام ادامه یابد این در حالی است که در مواقع مقطعی اگر عده‌ای بخواهند دارایی‌های خود را نقد کنند بطور حتم صندوق تثبیت کمک خواهد کرد.

رییس سازمان بورس ادامه داد: ممکن است روند بازار سهام اندکی با افت و خیزهای طبیعی ناشی از ریسک‌های دیگری روبرو شده باشد و در عین حال با  تعدیل‌ها و اصلاح قیمتی که صورت گرفته درنهایت منجر به شکل گیری وضعیت با ثبات در شرایط فعلی شده است.

به باور وی بازار سهام هم اکنون در وضعیتی که بتواند بر اساس سود آوری شرکت‌ها ثبات داشته باشد قرار گرفته و با تحلیل مناسبی که سرمایه گذاران انجام می‌دهند و بر اساس افق بلند مدت سرمایه گذاری خود می‌توانند نظاره گر وضعیتی مناسب در بازار باشند.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار در برابر این پرسش که با توجه به گزارش‌های دریافتی از ناشران بورسی و فرابورسی از سوی سازمان بورس وضعیت سودآوری شرکت‌ها چگونه است ،گفت: وضعیت سود آوری شرکت‌ها با توجه به نرخ ارز برآوردی در بودجه آن‌ها ،اغلب حاکی از وضعیت بهتر درآمدی و فروش مناسب شرکت‌ها داشته و در مجموع از لحاظ تاثیرات ارزی و فروش وضعیت مناسبی برای شرکت‌های بورسی رقم خورده است.

محمدی از تمهیدات مناسب نظام بانکی وبازار پول سخن گفت و افزود: با کمک همه ارکان سیاست گذاری کشور وضعیت بهتری برای بازار سرمایه وجود خواهد داشت.

دبیر شورایعالی بورس به موضوع اخذ تسهیلات اعتباری کارگزاری‌ها از بانک‌ها اشاره کرد و گفت: در این مورد هماهنگی کامل با بانک مرکزی وجود داشته اصلاح این اعتبارات و در روند منطقی دنبال می‌شود.اصلاح دستورالعمل معاملات اعتباری را نیز به نحوی انجام خواهیم داد که آثاری بسیار ملایم و در حدی است که تاثیری بر روی بازار سهام فعلی نداشته باشد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!