Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@22:01:20 GMT

کشته شدن ۱۱ نظامی درافغانستان در حمله هوایی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۶۸۹۴

به گزارش تسنیم، جنگنده‌های آمریکایی روز گذشته مواضع نیرو‌های امنیتی افغان در ولایت «وردک» در شرق افغانستان را هدف قرار دادند که دستکم ۱۱ نظامی کشته شدند.

به گزارش «نن‌تکی‌آسیا»، منابع محلی در ولایت وردک اعلام کردند جنگنده‌های آمریکایی نیرو‌های امنیتی افغان در این ولایت را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش نیرو‌های امنیتی افغان در منطقه «تپه مهدی» شهرستان «نرخ» توسط نیرو‌های هوایی آمریکا بمباران شدند که در نتیجه آن ۱۱ نیروی امنیتی افغان کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه طالبان نیز هدف قرار گرفتن نیرو‌های امنیتی افغان توسط جنگنده‌های آمریکایی در این ولایت را تایید کرده است.

اما مقامات امنیتی افغان و فرماندهی نیرو‌های آمریکایی و ناتو تا نون درباره این موضوع اظهار نظری نکرده‌اند.

این در حالی است که در حادثه جداگانه‌ای نیرو‌های پلیس محلی در ولایت بادغیس نیز هدف حمله جنگنده‌های ایتالیایی قرار گرفته است.

پیش از این نیز بار‌ها نیرو‌های آمریکایی و ناتو مواضع نیرو‌های امنیتی و غیرنظامیان افغان را هدف قرار دادند، اما آمریکا هرگز دربرابر این حملات به دولت افغانستان پاسخگو نبوده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۶۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)

عناصر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد امروز به سوی خودروی  یکی از فرماندهان گردان طولکرم به نام «عمر ابوالفول» شلیک کردند که به شهادت وی منجر شد.   به گزارش نور نیوز؛ همزمان درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان گردان طولکرم (وابسته به سرایا القدس-شاخه نظامی جهاد اسلامی) و عناصر امنیتی محمود عباس در شهر طولکرم گزارش می‌شود.   در این راستا «ابوشجاع» فرمانده گردان طولکرم نیز در بیانیه‌ای گفت: «سکوت ما به درازا نخواهد انجامید و تجاوزات این دستگاه‌های امنیتی ما را وادار می‌کند تا به این سکوت پایان دهیم».    «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم    جنبش حماس نیز در واکنش به شهادت «عرم ابوالفول» از فرماندهان گردان «طولکرم» وابسته به «سرایا القدس» (شاخه نظامی جهاد اسلامی) به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان آن را یک «ننگ سیاسی» برای این نهاد سیاسی دانست.   حماس گفت که اینگونه اقدامات تنها خدمت به اسرائیل است.   در این بیانیه آمده است: همگی باید به مسئولیت خود برای پایان دادن به این اقدامات خلاف و تغییر روند نهادهای امنیتی در مسیر صحیح،عمل کنند.   خودرو «عمر ابوالفول» فرمانده گردان طولکرم که به آن شلیک شد کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن