Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@05:53:29 GMT

آیین اختتامیه جشنواره شعر مهر بهمن برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۷۱۰۰

آیین اختتامیه جشنواره شعر مهر بهمن برگزار شد

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در اصفهان گفت: با توجه به فعالیت این موسسه در حوزه های مختلف هنری مثل تئاتر، فیلم، داستان، عکس و هنرهای تجسمی و برگزاری جشنواره های هنری با نام "روح الله"،  از این پس، فراخوان جشنواره شعر مهر بهمن نیز به نام جشنواره شعر روح الله منتشر می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین عباس کمساری در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره شعر مهر بهمن که عصر امروز _پنجشنبه_ ۲۰ اردیبهشت ماه در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، شعر را محملی برای قیام ناگفته های درونی هر انسان دانست و گفت: این نعمت و لطف، شامل همه انسانها نشده و تنها گروهی در این عرصه صاحب غریزه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعر به گفته یکی از شاعران معاصر، مروارید دریای اندیشه است و شاعران، غواصان این دریا هستند.

وی ادامه داد: بر همین اساس، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با تاکید تولیت این موسسه، سید حسن خمینی در پی آن است که اندیشه و گفتمان امام با استفاده از هنر اثرگذار شعر، در میان مردم، خاصه جوانان که حضور امام را درک نکرده اند، نهادینه شود.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در اصفهان با اعلام اینکه جشنواره سراسری شعر مهر بهمن با برگزاری پانزدهمین آیین اختتامیه به بلوغ خود رسیده، اظهار کرد: مفتخریم اعلام کنیم که به برکت این جشنواره، آرشیو و گنجینه ای غنی مزین به اشعار فاخر و اندیشمندانه در مورد امام خمینی (ره) در این سال ها پدید آمده است.

وی افزود: همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و شورای سیاست گذاری این جشنواره بر این است که ورای توصیف شخصیت امام، به ترویج و تببین اندیشه ایشان با زبان شعر بپردازد و گفتمان امام را به به نسل سوم و چهارم انقلاب برساند.

کمساری تاکید کرد: امروز باید بخش فساد و فقرستیز اندیشه امام پررنگ شود و شعرای ما به وجوه ظلم و استکبارستیزی، عدالت طلبی، حق خواهی، حقوق زنان، حقوق مردم و حقوق جوانان در اندیشه امام بپردازند و وظایف مسئولان در قبال مردم را در قالب شعر به نسلی که امام را ندیده، هدیه کنند.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، وصیت نامه امام را گنجینه ای از معارف اهل بیت و اصول اساسی انقلاب دانست و گفت: سیاست جشنواره سراسری شعر مهر بهمن، پرداختن به این اصول و ارائه آن به جامعه است.

کمساری ادامه داد: بخش نخست آثار فاخر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، در قالب کتابی با عنوان "به ساحت آفتاب" منتشر شده که جلد دوم آن نیز در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره سراسری شعر مهر بهمن رونمایی می شود.

وی افزود: شورای سیاست گذاری جشنواره همچنین برای نخستین بار تعدادی از اشعار برگزیده را در قالب آلبوم موسیقی منتشر کرده تا همگان را از این چشمه سیراب کند. ۴ قطعه از این اشعار در دستگاه های همایون، چهارگاه، شور و دشتی آهنگسازی شده و ۴ قطعه دیگر نیز دکلمه می شود.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در اصفهان با اشاره به تقدیر از پیشکسوتان شاعر در این جشنواره گفت: استاد فضل الله شیرانی متخلص به سخا و استاد فتح الله حدادیان، ازجمله پیشکسوتانی هستند که در این آیین از مقام ادبی آن ها تجلیل می شود.

وی ضمن تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره اظهار کرد: امسال با نظر شورای سیاست گذاری جشنواره توانستیم بین شعرای شهرستان هایی مثل شهرضا و خمینی شهر که مهد ادب و شعر است، حضور یابیم و از آنان برای حضور در این جشنواره دعوت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم حضور داشتند و از آلبوم موسیقی "پیشوای دل" رونمایی کردند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اتاق بازرگاني اصفهان ادبیات اصفهان موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی ره استان اصفهان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي اصفهان در مسیر امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان

به گزارش خبرگزاری مهر، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهادهای استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالابردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

کد خبر 6089723 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • آیین زورخانه ای به مناسبت اولین سالگرد نکوداشت پهلوان بهمن ضیایی
  • تسلیت رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در پی درگذشت خانم معصومه حائری
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود