Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:51:10 GMT

داروهای ضد ویروس ایدز نقش مهمی در پیشگیری دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۷۱۳۷

داروهای ضد ویروس ایدز نقش مهمی در پیشگیری دارد

کرمانشاه - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: داروهای ضد ویروس ایدز که امروز توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از ایدز و به ویژه برای مادران باردار مبتلا به ایدز دارد.

به گزارش ایرنا؛ دکتر قباد محمدی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از پنج داروی جدید ضد ویروس در کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: تولید این داروها نه تنها نیاز کل کشور را پوشش می دهد بلکه ظرفیت صادرات مناسبی دارد و در سال های آینده، محصولات این شرکت می تواند به کشورهای دنیا صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه این داروها در کارخانه داروسازی باختر بیوشیمی کرمانشاه تولید شده است، افزود: این کارخانه بزرگترین واحد تولید داروهای ضد ویروس در کشور است.
این 5 قلم داروی خوراکی رونمایی شده شامل قرص Sofosbuvir+Velpatsvir، قرص Tenofovir alfenamide fumarate، قرص Emtricitabine /Tenofovir Alfafenamide Fumarate، داروی Emtricitabine + Tenofovir Disoprixil و داروی Doul tegravir است.
2 قلم داروی نخست با ترکیبات جدید برای درمان هپاتیت C و هپاتیت B برای نخستین بار در کشور تولید می شود و ایران پس از آمریکا و اروپا، تولید کننده این دارو است و سه داروی دیگر نیز ضد ویروس (HIV) ایدز است.
محمدی تصریح کرد: داروهای جدید کنترل و پیشگیری از ایدز برای اولین بار در کشور تولید می شود.
شرکت داروسازی باختر بیوشیمی واقع در شهرک صنعتی کرمانشاه اکنون 150 قلم دارو تولید می کند و این شرکت اولین تولید کننده داروهای خوراکی MS است.
وزیر بهداشت در قالب سفری 2 روزه امروز وارد کرمانشاه شد و با حضور او 40 طرح بهداشتی و درمانی در استان افتتاح شد.
وزیر بهداشت روز جمعه به شهرستان سرپل ذهاب سفر می کند و در روستای قلعه بهادری دشت ذهاب به معاینه چشم مردم این مناطق می پردازد.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وزير بهداشت داروي ايدز كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۷۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی مسئولان و معاونان این وزارتخانه برای دیدار و گفتگوی چهره به چهره با مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شدند.

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در این دیدار، از تولید داروی بیماران اس ام اِی (SMA) در یک شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این دارو در سطح آزمایشگاهی تولید شده است و اگر نتایج نهایی آن اثربخش باشد، وارد مرحله تولید صنعتی می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور