Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور بانوان استاندار تهران با اشاره به ضرورت تسهیل در روند شروع کسب‌وکار برای کارآفرینان و افراد جوایای کار گفت: اورژانس کار "سامانه مشاوره کارآفرینی" با هدف تسهیل در ایجاد کسب‌وکار در استان تهران راه‌اندازی می‌شود. ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳ استانها استان تهران نظرات

ثریا شارقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تهران، با اشاره به سردرگمی کارآفرینان و افراد جویای کار برای شروع فعالیت اظهار داشت: افراد جویای کار و همچنین کارآفرینان در شروع فعالیت یا ضمن کار با مشکلات اداری و قانونی زیادی مواجه می‌شوند که به دلیل عدم اطلاع از فرآیندهای قانونی ممکن است ادامه فعالیت برای آن‌ها دشوار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متأسفانه ایران در رتبه 126 به لحاظ تسهیل در راه‌اندازی کسب‌وکار قرار دارد افزود: دلیل این رتبه پایین وجود موانع اداری است، چرا که شکل و سازوکار مشخصی برای آن تعریف نکردیم تا موانع در زمینه صدور مجوزها و مشکلات قانونی حل شود که باید برای این مشکل چاره‌اندیشی کرد.

مدیرکل امور بانوان استاندار تهران تصریح کرد: باید جایی باشد که سریعاً مشکلات رصد شده و موانع حل شود تا به راحتی بتوان مجوزهای کسب‌وکار را صادر کرد برای تسهیل در این امر درصدد هستیم سامانه مشاوره کارآفرینی یا اورژانس کار را در استان تهران راه‌اندازی کنیم.

شارقی با بیان اینکه مصوبات و کارهای کارشناسی مربوط به اورژانس کار انجام شده گفت: مصوبات مربوط به اورژانس کار در کارگروه اشتغال، کارگروه بانوان و همچنین ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب شده که زمینه اجرایی شدن آن فراهم ‌شده است.

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: شرایط فراهم شده و اکنون می‌توان وارد فاز اجرایی راه‌اندازی اورژانس کار شد، که کارآفرینان و افراد جویای کار اگر برای شروع کار یا ضمن فعالیت با مشکلی مواجه شدند با تماس با این اورژانس می‌توانند مشکلات خود را مطرح و راهکارهای اجرایی را دریافت کنند.

مدیرکل امور بانوان استاندار تهران با اشاره به اینکه ادارات و سازمان‌ها باید به اورژانس کار پاسخگو باشند خاطرنشان کرد: اورژانس کار تمام استان تهران را پوشش می‌دهد و با تشدید نظارت‌ها از سوی این سامانه ادارات و سازمان‌ها نمی‌توانند در زمینه تسهیل کسب‌وکار سهل‎انگاری کنند، در واقع این سامانه در کم کردن سنگ‌اندازی در مقابل کارآفرینان موثر است و از آنها حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ش

R7840/P1377/S6,60/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج و همکاری بسیج دانشجویی، نمایشگاهی از تولیدات صنایع‌دستی دانشجویان خلّاق برپا شد.   در این نمایشگاه، دانشجویان محصولات تولیدی و صنایع‌دستی خود را به معرض نمایش عموم گذاشتند.   از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه، خودباوری بر توانمندی‌های تولیدی دانشجویان، آشنایی دانشجویان با فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی با هدف تقویت وضعیت اقتصادی قشر دانشجو، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق پر کردن اوقات فراغت دانشجویان، ایجاد بستر مناسب برای آموزش فراگیری جذب سرمایه‌گذار و فروش محصولات تولیدی در بازارهای تجاری است.   برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب می‌شود دانشجویان علاوه بر علم‌آموزی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و علمی موجود در دانشگاه و استعدادهای خود، مهارت‌های جدیدی را کسب کنند که در آینده بتوانند با کارآفرینی فرصت‌های اشتغالزایی برای خود و دیگران ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد
  • برپایی بازارچه کسب وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام
  • رشد اقتصادی شهرها در گرو پتانسیل کارآفرینی
  • راه اندازی سامانه سوت زنی برای مشاوران املاک
  • اولین دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران راه‌اندازی شد
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران «برتر کشوری» شد