Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان گفت: این استان با وجود ظرفیت‌های فراوان، عقب‌افتادگی‌هایی دارد که نمی‌توان با سرمایه‌گذاری سالانه یک‌هزار میلیارد تومانی آن را جبران کرد. ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹ استانها گلستان نظرات

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مراوه‌تپه، سیدمناف هاشمی عصر امروز در نکوداشت دویست و هشتاد پنجمین سالروز تولد مختومقلی فراغی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی برگزار شد، اظهارداشت: استان گلستان نمونه کامل وحدت بین مذاهب و اقوام در ایران اسلامی بوده و نگارستان ایران نام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری کشور به وحدت و انسجام نیاز دارد، خاطرنشان کرد: ما به وحدت موجود در استان افتخار می‌کنیم و امیدواریم همه با هم مسیر توسعه را دنبال کنیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه ویژگی‌های مثبت این استان موجب توسعه آن نشده است، افزود: با وجود تمام ویژگی‌های مثبت و ظرفیت‌های فراوان، این استان در سال‌های گذشته مورد بی‌مهری‌هایی قرار گرفت و هنوز محرومیت‌هایی دارد.

وی گفت: تلاش دولت این است که توازن طوری اتفاق بیفتد که عقب‌افتادگی‌های گذشته در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی جبران شود که البته این مسئله نیازمند همراهی مردم است.

هاشمی به نقش محوری مردم در توسعه استان و جبران عقب‌افتادگی‌های گذشته اشاره کرد و بیان داشت: مسئولان تنها با همراهی مردم می‌توانند در انجام وظایف خود موفق شوند. ما اعتقاد داریم با همراهی و همدلی مردم می‌توانیم استانی توسعه‌یافته داشته باشیم.

وی گفت: به طور قطع این استان با اعتبار 700 میلیون و 800 میلیون تومانی و حتی با اعتبار یک‌هزار میلیارد تومانی به توسعه نخواهد رسید.

استاندار گلستان اشاره‌ای هم به برجام کرد و اظهاراشت: امروز که آمریکا از برجام فاصله گرفته باید به این مسئله افتخار کنیم، زیرا موجودات اینچنینی همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور تأکید دارند، علاوه براین که تاکنون کارساز نبودند بلکه کارشکن بودند.

وی افزود: همه ما، مردم و مسولان باید با حمایت از تولید و کالاهای داخلی، اقتدار و استقلال نظام و کشور را تقویت کنیم.

هاشمی با بیان اینکه مناطق شرقی و شمالی استان محرومیت‌های بیشتری دارند، ابراز داشت: در 7 ماهه گذشته تلاش کردیم تا توجه بیشتری به مناطق شرقی و شمالی استان داشته باشیم و به همین منظور حداقل 10 بار در شرقی‌ترین نقاط استان حضور پیدا کردیم.

وی به موضوع سرمایه‌گذاری هم اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاران بزرگی را در استان داریم که  نشان دادند اگر به حوزه‌های مختلف ورود پیدا کنند اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد. امروز در محدوده گرگان، گنبدکاووس، مراوه‌تپه و غیره سرمایه‌گذاری‌های خوبی بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان در 7 ماه گذشته انجام شده است.

استاندار بیان داشت: در بسیاری از کشورها و دولت‌ها، در کنار هم بودن اقوام را نوعی تهدید می‌دانند اما ما افتخار می‌کنیم در گلستان و ایران این مسئله، یک ظرفیت بزرگ است.

وی به سفر ابتدای امسال رئیس جمهور به ترکمنستان اشاره کرد و یادآور شد: در این سفر 13 تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های اقتصادی، گازی، کشاورزی، فرهنگی، ریلی و غیره به امضاء رسید. اما مهم‌ترین اتفاق آزادی 283 نفر از زندانیان ایرانی از ترکمنستان بود که تعداد زیادی از آنان جزو تراکمه بودند که به دلیل جرایم کوچک سال‌ها در زندان‌های ترکمنستان زندانی شده بودند.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان، گفت: در سال گذشته، بیش از ۲۷۰ هزار مترمکعب آب شرب به صورت سیار به مناطق دچار تنش آبی استان گلستان تحویل داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ابوالفضل رحیمی با اشاره به شرایط تامین آب شرب در استان اظهارداشت: در سال گذشته، بیش از 270هزار مترمکعب آب شرب به صورت سیار به مناطق دچار تنش آبی استان تحویل داده شده است.

وی درباره تامین آب شرب برای مناطق دچار تنش آبی استان اظهار کرد: در سال گذشته و به خصوص در فصل تابستان، به دلیل گرم شدن هوا و افزایش مصرف آب از سوی مردم، تقاضا برای آب شرب افزایش یافته که این امر، مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از تحویل بیش از 270هزار مترمکعب آب شرب به تعداد 20 هزار سرویس از طریق آبرسانی سیار به روستائیان و همچنین بعضی از شهرهای دچار تنش آبی استان در  سال گذشته خبر داد و گفت: حجم آبرسانی سیار در هر ماه با توجه به میزان گرمای هوا و تعداد مناطق دچار کمبود آب، متغیر بوده و از ابتدای سال گذشته تاکنون روند صعودی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان آبرسانی سیار را یکی از راه‌های تامین آب شرب روستاهای مواجه با بحران اعلام کرد و گفت: این اقدام به ویژه در همه ایام سال در مناطقی که با کمبود آب مواجه بوده و منابع آبی جایگزین ندارند انجام می‌شود.

رحیمی با اشاره به عملکرد آبرسانی سیار شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، اظهار داشت: 257روستا و نقاط جمعیتی در کل استان با جمعیت بیش از 186هزار نفر در سال گذشته از خدمات آبرسانی سیار این شرکت استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت