Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رد هرگونه ادعایی مبنی بر حمله نیروهای سپاه پاسداران به مواضع اسرائیل از داخل خاک سوریه گفت: ایران درسوریه پایگاه نظامی ندارد.
به گزارش خرداد ،محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفت وگو باخبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اتهام زنی مقامات رژیم صهیونیستی به ایران مبنی بر حمله نیروهای سپاه پاسداران به مواضع اسرائیل از داخل خاک سوریه، گفت: این ادعا کاملا دروغ است، همگان آگاهی دارند که رژیم صهیونیستی در تهاجم همیشه پیشقدم بوده به طوریکه چندین مرتبه با صراحت اعلام کرده که مواضع سوریه را موشک باران کرده است؛ حتی قبل از درگیری های داعش در منطقه هم رژیم صهیونیستی سوریه را بمباران کرده و نیروگاه اتمی عراق را مورد حمله قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه درهیچ مقطعی رژیم صهیونیستی نسبت به اقدامات خود پاسخگو نبوده است، افزود: پیشتر نیز دیده شد این رژیم با ایجاد امکانات، آمریکا و انگلیس را ترغیب به بمباران پایگاه های مختلف سوریه کرد، ضمن اینکه طی روزهای اخیر هم این رژیم پس از اطلاعیه رییس جمهور آمریکا درخروج از برجام نسبت به حمله به سوریه اطلاع رسانی کرد.
وی با رد هرگونه ادعایی مبنی بر حمله نیروهای سپاه پاسداران به مواضع اسرائیل از داخل خاک سوریه، تصریح کرد: هدف قرارگرفتن جنگنده رژیم صهیونیستی درماه گذشته و پاسخی که سوریه به این رژیم داد تبعات سنگینی برای آنها دارد بنابراین رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که این مسائل را به جمهوری اسلامی ایران متصل کند؛ ایران درسوریه مواضع مستشاری داشته و به طورحتم اگر نظام سوریه بخواهد، ایران اطلاعات و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار خواهد داد، درحال حاضر همین کار را روسیه هم انجام می دهد.
جمالی نوبندگانی اتهامات رژیم صهیونیستی علیه ایران را بی اساس و ناشی از شکست داعش و سایر گروه های تروریستی مورد حمایت این رژیم در سوریه خواند.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد روحیه برای گروه های تروریستی است، گفت: همچنین آنها می خواهند با نام بردن از ایران، فضای ایران هراسی را در کشورهای جنوب خلیج فارس و همپیمانان آمریکا ایجاد کنند.
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه جمهوری اسلامی درسوریه پایگاه نظامی ندارد، افزود: روسیه در سوریه پایگاه نظامی دارد، اما حضور ایران مستشاری است، البته نکته مهم آن است که مدارک و استدلال های ترامپ در خروج از برجام همان مدارکی بود که نخست وزیر رژیم صهیونیستی چندی پیش مطرح کرده بود، بنابراین باید منتظر سناریوهای دیگری نیز از سوی آمریکا و این رژیم جعلی بود. برچسب ها: محمد جواد جمالی نوبندگانی ، سپاه پاسداران ، سوریه

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز استفاده نکردن ایران از موشک ها و پهپادهای پیشرفته تر در حمله به اسرائیل /چرا سپاه با اطلاع قبلی حمله کرد؟/هنوز همه ورق ها فاش نشده است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشت؛

برخی از محافل رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند چنین وانمود کنند که اسراییل همه پهپادها و اغلب موشک‌های ایران را ساقط کرده و دستاوردهای مهمی در این زمینه کسب کرده‌ است تا در نتیجه بتوانند محدود بودن توانمندی‌های ایران را ثابت کنند.

این محافل درباره بازگرداندن کمک‌های غربی و جلب مجدد حمایت آنان از سوی رژیم اشغالگر سخن می‌گویند و می‌کوشند از طریق بازسازی صحنه، افکار عمومی جهان را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به سوی اسراییل به عنوان کشوری کوچک که در برابر دشمنان شرور منطقه از خود دفاع می‌کند بکشانند.

اما این صحنه‌گردانی رژیم صهیونیستی در قبال حمله موشکی ایران تا حد زیادی مغالطه‌آمیز است با این هدف که افکار عمومی اسراییل و منطقه را به توانمندی‌های بازدارنده و نظامی رژیم اسراییل معطوف کند.

۱- نیت ایران در این حمله موشکی صرفا یک ضربه نظامی نبوده بلکه ضربه ترکیبی نظامی و سیاسی بوده است به این مفهوم که هدف ایران از حمله موشکی به سرزمین فلسطین اشغالی ضربه‌ای بوده است که از حجم تبلیغاتی گسترده‌ای برخوردار باشد که در عین حال دستاوردهای نظامی محدودی را نیز محقق سازد بی‌آنکه این حمله موشکی ایران را به جنگی گسترده سوق بدهد به این معنا که حمله‌ ایران حمله‌ای برنامه‌ریزی شده و رزمایشی محتاطانه بوده و هدف این ضربه شکل‌دهی موضع بازدارندگی جدیدی بوده است نه تا جایی که دامنه جنگ را گسترش بدهد یا منافع راهبردی ایران را در محدوده سرزمینی خود در معرض حمله امریکا یا اسراییل قرار بدهد.

۲- فقدان عامل غافلگیری آن طور که برخی می‌گویند ناشی از فاصله زیاد ایران با فلسطین اشغالی نبوده بلکه عمدی بوده و نشانه‌های آن روشن و بسیار است؛ از جمله اطلاع قبلی امریکا در مورد تاریخ حمله در همان شب حمله، آماده‌باش گسترده اسراییل چند ساعت پیش از حمله، اعلام مستقیم سپاه پاسداران به محض پرتاب پهپادها، و اعلام سپاه پاسداران در مورد برنامه ترکیبی این حمله به گونه‌ای که پس از پرتاب پهپادها، در لحظات پایانی نوبت به پرتاب موشک‌های بالستیک خواهد رسید؛ از این رو حمله موشکی پس از اعلام آن صورت گرفته، از این رو خود ایران عنصر غافلگیری را کنار نهاده است.

این بدان معناست که ایران عمدا در نظر داشت که حمله موشکی در همان حدی باشد که خود نیز آن را محدود خوانده است، یعنی حمله‌ای از قبل اعلام شده که بهانه پاسخ گسترده‌تر را از اسراییلی‌ها بگیرد و با هدف قرار دادن تعداد محدودی از اهداف نظامی در صحرای نقب و جولان اشغالی و به دور از مناطق مسکونی، این فرصت را برای امریکایی‌ها فراهم بیاورد تا بتوانند صهیونیست‌ها را متقاعد کنند که دست به اقدامی سریع و آشکار در عمق سرزمین ایران نزنند، از این رو پاسخ ایران پاسخی ترکیبی نظامی و سیاسی به شمار می‌رود.

کنار نهادن عمدی عنصر غافلگیری، عدم استفاده از موشک‌ها و پهپادهای پیشرفته‌تر، به کار نگرفتن گروه‌های محور مقاومت در منطقه، همه و همه باعث شد حمله‌ای که از نظر کمیت گسترده بود از نظر کیفی محدود باشد و این همان چیزی است که ایران آن را دنبال می‌کرد.

۳- به همان اندازه که رژیم صهیونیستی از دستاورد خود در هدف قرار دادن موشک‌های ایران صحبت می‌کند، این موفقیت مبتنی بر حمایت هم‌پیمانان رژیم اسراییل و در رأس آنها ایالات متحده امریکا و در وهله نخست منوط به اراده ایران است. از نظر راهبردی، وابستگی کامل رژیم صهیونیستی به هم‌پیمانان و شرکای بین‌المللی و منطقه‌ای خود و واداشتن یک کشور عربی که گفته می‌شود مجبور شد در هدف قراردادن موشک‌های ایران دست داشته باشد و نیز لایه‌های حفاظتی و حامیان اسراییل و ساز و کار آنها و نحوه همکاری و هماهنگی میان آنان، چه در داخل رژیم و چه در منطقه برملا شد.

۴- ایران به نوبه خود با سلاح‌هایی به اسراییل حمله نکرده است که اسراییل نسبت به آنها بی اطلاع باشد و یا انتظار استفاده از آنها را نداشته باشد در حالی که برخلاف اسراییل که همه ورق‌های دفاعی خود را فاش کرده، ایران همه ورق‌های هجومی خود را فاش نکرده است.

این رزمایش از نظر شناسایی قابلیت‌های دفاعی نظامی رژیم اسراییل و متحدانش و نحوه عملکرد آن به نفع ایران است که در صورتی که جنگ به ایران تحمیل شود، ایران و متحدانش در محور مقاومت متعاقبا می‌توانند در یک رویارویی جدی‌تر از آن بهره بگیرند.

۵-این حمله موشکی چشم‌انداز قدرت‌های تاثیرگذار در منطقه به‌ویژه ایران و امریکا را به نمایش می‌گذارد و آنچه مسلم است این است که ایران و ایالات متحده به دنبال یک رویارویی گسترده‌تر و همه‌جانبه‌تر نیستند و با این برداشت می‌توان جنبه کنونی و محدود حمله موشکی ایران را این گونه تفسیر کرد که میان ایران و ایالات متحده به نوعی برابری نسبی وجود دارد همچنان که با در نظر داشتن همین مساله می‌توان جنبه راهبردی این حمله را مورد بررسی قرار داد که برای مشخص شدن ویژگی‌های آن هنوز قدری نیاز به زمان است.

۲۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896148

دیگر خبرها

  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • حمله شدید موشکی حزب الله به پایگاه‌های نظامی اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ تن افزایش یافت
  • حمله شدید موشکی حزب الله به پایگاه های نظامی اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • سفیر ایران در سوریه: ایران دارای قابلیت‌ها و توانایی‌های لازم برای پاسخگویی است
  • راز استفاده نکردن ایران از موشک ها و پهپادهای پیشرفته تر در حمله به اسرائیل /چرا سپاه با اطلاع قبلی حمله کرد؟/هنوز همه ورق ها فاش نشده است!
  • حمله به صهیونیست‌ها جسورانه بود؛ ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل
  • اهمیت حمله موشکی ایران به نواتیم چه بود؟ / پیام روشن حمله به مهم‌ترین و امن‌ترین پایگاه هوایی صهیونیست‌ها
  • اهمیت حمله موشکی ایران به نواتیم چه بود؟
  • ادعای تازه سنتکام درباره موشک‌های ایرانی/ از اسراییل حمایت می‌کنیم