Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > اقتصاد کلان - تسنیم نوشت:وزیر اقتصاد به مردم در مورد بازار ارز و امنیت و ثبات آن در روزهای آینده اطمینان خاطر داد.

مسعود کرباسیان افزود: شاخص‌های اقتصادی کشور درحال حاضر دلالت بر وضعیت مناسب ارزی و رشد دارند و به‌همین جهت نیز جامعه و فعالان اقتصادی نباید در اضطراب اثرات رفتارهای یکطرفه و خارج از عرف بین‌المللی آمریکا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه طی ۵ سال گذشته در اقتصاد ایران رخ داده، همگی متکی به استفاده از مزیت درون‌زایی و برون‌نگری بوده است و به‌همین دلیل هم امروز ما کمترین میزان اثرپذیری از تصمیمات آمریکا را داریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: خوشبختانه سطح تعاملات ایران با کشورهای اروپایی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و رفت‌وآمدهای هیئت‌های تجاری بخش خصوصی طی ۴ سال گذشته نیز تایید می‌کند که بیشترین حجم و تعداد قراردادهای سرمایه‌گذاری خارجی میان ایران و کشورهای اروپایی بسته شده است.

وی گفت: همچنین طی یک سال گذشته سطح روابط ایران با کشورهایی نظیر روسیه و چین به‌خصوص در حوزه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری مشترک افزایش یافته و همین رفتارها میزان آسیب‌پذیری اقتصاد ایران از رفتارهای آمریکا را به حداقل رسانده است.

کرباسیان بیان داشت: آنچه امروز برای ما اهمیت فوق العاده‌ای دارد حفظ ثبات اقتصادی و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری است. در مورد گزاره اول دولت از یک ماه قبل برنامه‌ریزی‌های دقیقی را به‌انجام رسانده تا بازارهایی مانند ارز تحت تاثیر عوامل مخرب بیرونی و رفتارهای سیاسی دچار نوسان نشوند.

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر هم ثبت سفارش و تخصیص ارز با منطق دقیقی در حال انجام است و هیچ فعال اقتصادی در صف دریافت ارز نیست، تصریح کرد: همچنین دولت طی یک سال گذشته تمرکز خود را برمحور تسهیل فضای کسب‌وکار قرار داد. حذف بیش از ۷۰۰ نوع مجوز زاید از فضای کسب‌وکار، تسهیل رفتارهای بوروکراتیک در نهادهایی مانند گمرک و سازمان امور مالیاتی، ایجاد منطق در رفتارهای نظام بانکی برای فروش اموال مازاد و استفاده از منابع برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و همچنین روند مثبت حرکتی شاخص کل بورس همگی تایید کننده، سیاست‌های حمایتگر دولت در کسب‌وکارهای داخلی است.

 

1717

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین شنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز هشتم اردیبهشت، افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران است که در این نمایشگاه، شرکت‌ها و تولیدکنندگان از ۷۰ کشور جهان شرکت دارند و شرکت‌های بوشهری نیز با کیفیت خوبی حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود: ۲۰ واحد تولیدی و فعال اقتصادی بویژه در حوزه صادرات‌محور از استان بوشهر در این نمایشگاه مشارکت دارند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: از نکات مهم این نمایشگاه، حضور استان در توسعه زنجیره ارزش محصولات راهبردی از جمله آبزیان و خرما است.

باستین تصریح کرد: در ۲ سال اخیر در تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی اقدامات ارزشمندی در استان انجام شده و امیدوارم با تداوم این روند شاهد بهبود تولید و اشتغال باشیم.

وی اضافه کرد: از تجار و بازرگانان استان بوشهر می‌خواهم که ضمن ارائه توانمندی‌های استان بوشهر، از توانمندی‌های سایر کشورها نیز بازدید و از نقاط قوت آنها نهایت بهره را ببرند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر ابراز داشت: برپایی نشست‌های دوجانبه با شرکت‌های داخلی و خارجی از دستاوردهای این نمایشگاه است.

وی یادآور شد: سال گذشته، در حاشیه این نمایشگاه با هیأت اقتصادی روسیه نشست‌هایی برگزار و یک هیأت اقتصادی و بازرگانی نیز از بوشهر به روسیه اعزام و در ارتباط با تبادل تولیدات، رایزنی خوبی انجام شد.

کد خبر 6090443

دیگر خبرها

  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام