Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه در اظهاراتی که به عنوان کنایه به همتای آمریکایی‌اش تعبیر شده، گفت: نمی‌توان اجازه داد که برخی کشور‌ها فرمان دیپلماسی کشور‌های اروپا را به دست گیرند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، او که در مراسم دریافت جایزه «شارلمانی» در شهر «آخن» آلمان صحبت می‌کرد، گفت: «اگر اجازه دهیم که دیگر قدرت‌های بزرگ، برخی از متحدان و دوستانمان، در سخت‌ترین برهه‌های تاریخ‌مان، خود را در موقعیت تصمیم‌گیری برای دیپلماسی ما و امنیت ما قرار داده و کاری کنند که ما در معرض خطرناک‌ترین تهدیدات قرار گیریم، در آن صورت دیگر حاکمیتی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «انتخاب ما این بود که در خاور نزدیک و خاورمیانه صلح و ثبات ایجاد کنیم... دیگر قدرت‌ها، که البته از حق حاکمیتی برخوردار هستند، تصمیم گرفتند که به حرف‌هایی که زده بودند پایبند نمانند. بنا به دلایلی که داشتند.»

او با بیان این که «نباید اجازه دهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند»، خطاب به حاضران گفت: «بیایید ضعیف نباشیم... باید با حاکمیت اروپایی، اروپا را به یک قدرت ژئوپلتیکی، تجاری، زیست محیطی، اقتصادی، غذایی و دیپلماتیک بدل کنیم.»

در همین نشست «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان هم دوباره تأکید کرد که اروپا دیگر نمی‌تواند برای تأمین امنیت به ایالات متحده «متکی» باشد و باید خود برای تامین امنیت تلاش کند.

اظهارات ماکرون و مرکل دو روز پس از آن مطرح شد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با رد درخواست کشور‌های اروپایی، رسما به حضور واشنگتن در توافق هسته‌ای با ایران پایان داد. کشور‌های اروپایی می‌گویند برجام برای «امنیت اروپا حیاتی» است و اتحادیه اروپا «هرآنچه لازم باشد» برای حفظ این توافق انجام می‌دهد. این در حالی است که آمریکا ضمن خروج از برجام، تمام تحریم‌های یکجانبه رفع شده ذیل این توافق را احیا کرده است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد