Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-20@02:22:03 GMT

افتتاح فاز نخست دولت همراه

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۸۱۵۴

افتتاح فاز نخست دولت همراه

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای استفاده فناوری اطلاعات در حوزه‌های توریستی و گردشگری گفت: دولت الکترونیک را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم که بخش کوچکی از آن ثبت گوشی‌های همراه بود که اجرای آن ۴۰۰ میلیون دلار به درآمدهای کشور اضافه کرد و از ورود قاچاق جلوگیری به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طرح رجیستری گوشی‌های موبایل که از سال گذشته با برندهای مطرح گوشی‌های موبایل و تجهیزات سیم‌کارت‌خور آغاز شده بود، از اول اردیبهشت‌ماه سال جاری با قرار گرفتن تمامی‌ برندها در این طرح، رسما وارد آخرین مرحله اجرایی شد. بدین ترتیب کسانی که قصد خرید گوشی‌ و تبلت دارند، هنگام خرید باید از اصالت گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت خود و ورود این تجهیزات از مبادی رسمی مطمئن شوند.

اگرچه رجیستری گوشی‌ها می‌تواند به جلوگیری از سرقت گوشی‌ و یا پیدا کردن آن پس از گم شدن و مواردی از این دست کمک کند، اما شاید یکی از مهم‌ترین اهدافی که از همان ابتدای اجرای این طرح دنبال شد، جلوگیری از ورود حجم بالای گوشی‌های قاچاق بود که سالانه درآمد بسیاری از کشور خارج می‌کرد و به ضرر دولت بود؛ به نظر می‌رسد با طرح رجیستری یا ثبت شماره گوشی تلفن‌های همراه، علاوه بر کاهش محصولات قاچاق و نامعتبر و افزایش واردات رسمی موبایل، سالانه بیش از هزار میلیارد تومان برای دولت درآمدزایی به همراه دارد.

افتتاح فاز نخست دولت همراه با ارائه خدمات موبایلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در نشست کمیته تخصصی ICT استان گیلان حضور یافته بود، همچنین با بیان اینکه در جریان اجرای دولت الکترونیک دستگاه‌های مختلف از حالت سیلندری بیرون می‌آیند و به یکدیگر متصل می‌شوند، افزود: دولت همراه را در هفته آینده افتتاح می‌کنیم که آغاز فرایند خدمات زنجیره‌ای از طریق گوشی همراه به کاربران است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه استقلال‌طلبی قوای کشور در کنار عملکرد مستقل دستگاه‌ها مانع تحقق همه‌دولت الکترونیک است، اظهار کرد: در این زمینه با قوه قضاییه برای اتصال سامانه‌ها مذاکره کردیم چراکه این اتصال جلوی فساد را می‌گیرد.  

عضو کابینه دولت دوازدهم اجرای دولت الکترونیک را که تحول جدی در نظام اداری کشور است، با موانع جدی همراه دانست و تصریح کرد: انرژی زیادی برای دولت الکترونیک گذاشتیم که هم‌اکنون زیرساخت‌های آن فراهم شده و برای ایجاد شفافیت، کاهش فساد، هزینه‌ها و بالابردن راندمان و بهره‌وری تلاش می‌کنیم.  

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT با بیان اینکه ایران در شاخص دولت الکترونیک در رتبه صدم قرار دارد، خاطرنشان کرد: مطابق تکلیفی که مجلس در قانون توسعه برنامه ششم توسعه کشور بر عهده ما قرار داده باید در پایان سال ششم، ۳۰ رتبه در این حوزه ارتقا پیدا کنیم.

وی همچنین یکی از راه‌های نجات و چابک‌سازی نظام اداری را توسعه دولت الکترونیک دانست و افزود: ظرفیت‌سازی ارتباطات یک زیرساخت است که علاوه بر تحول اداری بر تحول دیجیتال نیاز دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بهره‌وری از طریق اصلاحات توسط کسب‌وکارهای نوپا صورت می‌گیرد که یکی از مامن آنها دانشگاه‌هاست، افزود: طرح تکاپو در استان گیلان با هدف‌گذاری و شاخص‌گذاری مشخص ظرف سه ماه آینده در استان گیلان آغاز می‌شود.

جهرمی همچنین پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان را با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد تومان افتتاح کرد و همزمان با آن بهره‌برداری از پروژه سیماک (سیستم یکپارچه مدیریت املاک کشور) آغاز ‌شد و علاوه بر آن، عملیات اجرایی ۲۵۶ میلیارد تومان پروژه ارتباطی دیگر به عنوان بخشی از دولت الکترونیکی در استان گیلان در سال جاری با فرمان وی رونمایی شد.  

بر همین اساس، پروژه‌های افتتاح‌شده شامل توسعه ظرفیت شبکه انتقال، توسعه پهنای باند دسترسی دیتا اپراتورها توسط شرکت ارتباطات زیرساخت، افزایش ظرفیت دیتا، توسعه فیبرنوری، مرکز سوییچ و رادیو شرکت مخابرات، نوسازی و راه‌اندازی سایت نسل دوم، سوم و چهارم تلفن همراه و راه‌اندازی و احداث سایت اینترنت ثابت نسل چهارم از سوی اپراتورهای سه‌گانه تلفن همراه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی از اجرای طرح کهربا توسط۶ بانک خبر داد و گفت: با این طرح تراکنش بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی انجام می شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اعلام این خبر تأکید کرد: بانک مرکزی در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند. 

او گفت:‌ با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر گردیده است.

به گفته مدیر روابط عمومی بانک مرکزی،‌ هم‌اکنون 6 بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

به گزارش تسنیم، پیش از این محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفته بود: در طرح کهربا، این امکان فراهم شده تا اطلاعات کارت های بانکی که الان به صورت فیزیکی در اختیار افراد است در گوشی تلفن همراه افراد در قالب یک اپلیکشن ثبت شود و فرد در هنگام خرید وقتی به فروشگاه مراجعه می کند گوشی تلفن همراه فرد تبدیل به هر یک از کارت های بانکی وی می شود. کافی است یکی از کارت ها به صورت پیش فرض انتخاب شود و پس از باز شدن قفل گوشی تلفن همراه بارکد خوان مقابل گوشی قرار گیرد و پول کالای خریداری شده جابه جا ‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
  • از کجا بفهمیم گوشی هک شده است؟
  • حذف کارت بانکی آغاز شد / خرید با موبایل!
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت در ۶ بانک
  • چگونه موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می شود؟ | جزئیات اجرایی شدن طرح کهربا در۶ بانک
  • آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود