Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: باید هر سال ۳۰ هزار دانشجومعلم جذب دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی شوند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در هفته معلم گفت: این حضور ارزشمند، پیام بسیار مهمی را در برداشت؛ پیامی که حکایت از اهمیت جایگاه معلم و دانشگاه فرهنگیان دارد که واقعا قلب سند تحول بنیادین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بیان معظم له مبنی بر آمار معلمان بازنشسته در آینده و اینکه تعداد دانشجویان این دانشگاه قدرت پاسخگویی به این کمبود را ندارد، را باید از منظر آمار و ارقام دقیق و واقعی نگریست.

حاجی بابایی تأکید کرد: اگر آموزش و پرورش با آمار رو به رشد دانش آموزی را با تعداد ۹۰۰ هزار نفر معلم که نیاز دارد، مورد بررسی قرار دهیم، با احتساب خدمت ۳۰ ساله هر معلم و با این پیش فرض که تمام این معلمان در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تربیت شوند که این امر به صورت ویژه مورد تأکید رهبری قرار گرفت، باید هر سال ۳۰ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و۳۰ هزار معلم باز نشسته شوند.

وی در تبیین موضوع گفت: باید در نظر داشت که این حالت عادی این دانشگاههاست؛ با در نظر گرفتن حفره بزرگ کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش که در نتیجه بی توجهی به آمار و ارقام و برنامه ریزی بر اساس آمار غلط و غیرواقعی از معلمان در طول ۵ سال گذشته ایجاد شده است و به اشتباه انداختن دولت، با اعلام آمار ۱۵۰ هزار نیروی مازاد در آموزش وپرورش و از سوی دیگر طمع خصوصی سازی آموزش و پرورش با کاهش معلمان باید تعداد دانشجویان بیش از ۳۰ هزار باشد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: حال با این اوصاف در وضعیت پیش آمده، دانشگاه فرهنگیان چه تعداد بیش از ۳۰ هزار نفر باید دانشجو در هر سال جذب کند تا بتواند پاسخگوی نیاز‌های واقعی باشد تا بفرموده مقام معظم رهبری فاصله این نیاز و تعداد دانشجویان موجود دانشگاه فرهنگیان را پر کند و با فرمایشات معظم له باب ماده۲۸ اساسنامه هم که غیر قانونی بلای جان دانشگاه فرهنگیان شده بود، بسته شد.

وی خاطر نشان ساخت: با عنایت به رهنمود‌های مقام معظم رهبری و مکاتبات معظم له، در خصوص اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان در تربیت نیروی انسانی متخصص در آموزش و پرورش، فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی، اعلام می‌کند که هر گونه کم کاری در مورد دانشگاه فرهنگیان را برنمی تابیم و پیگیر راهبردها، برنامه‌های دانشگاه در تحقق اهداف سند تحول بنیادین و منویات مقام معظم رهبری هستیم؛ و هر گونه همکاری را با آموزش و پرورش خواهیم نمود. لازم به یادآوری است که در آموزش وپروش ده‌ها هزار معلم متخصص دکتری وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری گفت: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری در سال تحصیلی جدید افزایش پیدا کرده و ۶۴۸ دانشجومعلم از مهرماه ۱۴۰۳ در این دانشگاه پذیرش خواهند شد.

ذبیح الله کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تمام تلاش و هدف دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم در تراز جمهوری اسلامی است، اما کمبودهای زیرساختی و اساسی این امر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری در سال تحصیلی جدید افزایش پیدا کرده و ۶۴۸ دانشجومعلم از مهرماه ۱۴۰۳ در این دانشگاه پذیرش خواهند شد، این دانشجویان در رشته‌های مانند مشاوره، امور تربیتی، الهیات، ادبیات و آموزش ابتدایی تحصیل خواهند کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر کاهش دغدغه آموزش و پرورش در تأمین معلم، تصریح کرد: سال گذشته ۹۳ دانشجوی سال آخری و در سال تحصیلی جاری ۱۶۴ نفر از این دانشجویان به دستگاه آموزش‌وپرورش تزریق می‌شود که پراکنش آن، همه استان را در بر می‌گیرد.

کاوه با اشاره به ارجاع این کمبودها و مشکلات و مسائل مختلف به نماینده مردم شهرکرد بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، برای مهرماه سال جاری بعضی از مشکلات زیرساختی و زیربنایی کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به تغییر ساختار در دانشگاه فرهنگیان استان‌ها افزود: به زودی ساختار دانشگاه فرهنگیان استان تغییر پیدا خواهد کرد و امور پردیس‌ها به دانشگاه فرهنگیان و پردیس‌ها نیز به دانشکده ادبیات و علوم انسانی تبدیل می‌شود، همچنین از سال تحصیلی جدید رشته آموزش زبان انگلیسی نیز به رشته‌های دانشگاه فرهنگیان استان اضافه خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر دغدغه‌های زیرساختی، امکانات و بودجه حل شود، دانشگاه می‌تواند به سمت تحصیلات تکمیلی سوق داده شود.

کد خبر 750214

دیگر خبرها

  • بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • پیشرفت برنامه‌ها در دانشگاه فرهنگیان کافی نیست
  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد
  • روایتی از دیدار معلمان و دانشجویان فرهنگیان با رهبر انقلاب / مراکز تربیت معلّم را دستِ‌کم نباید گرفت
  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود
  • ۲۰ توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است