Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-05@20:54:26 GMT

اسرائیل: هدف ایران است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۹۱۵۳

اسرائیل: هدف ایران است

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد نیروهای ایرانی بیش از 20 فروند راکت از سمت سوریه به فلسطین اشغالی شلیک کرده‌اند که برخی از آنها رهگیری شده‌اند. بامداد روز پنج‌شنبه  ۲۰ اردیبهشت نیروهای ارتش سوریه و اسرائیل حملات موشکی یکدیگر را مورد هدف قرار دادند. در حالی که دولت سوریه می‌گوید حملاتش در پاسخ به خمپاره‌های ارسالی اسرائيل بوده، تل آویو مدعی است، این نیروهای سپاه قدس ایران بوده که از درون خاک سوریه با راکت به بلندی‌های جولان که در کنترل اسرائيل قرار دارد حمله کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بامداد امروز سانا خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که خمپاره‌هایی از مناطق اشغالی به سمت شهر «البعث» در شمال استان قنیطره سوریه شلیک شد.

شبکه خبر المیادین در گفتگو با منابع سوری گزارش داد که حملات اسرائيل به قنیطره تلفاتی بر جای نگذاشته است.

پس از این حمله، سوریه در مقام پاسخ بر آمد و حملاتی راکتی را به اهداف اسرائيلی در مرز جولان ترتیب داد.

العالم گزارش داده که تعداد این راکت‌ها بیش از ۲۰بوده است. رسانه‌های سوری معتقدند برخی از راکت‌ها توانسته‌اند از گنبد آهنین اسرائيل عبور کنند.

تلویزیون سوریه و المیادین گزارش داده اند که ارتش سوریه در جواب حملات اسرائیل به آن پاسخ داده است.

تلویزیون سوریه همچنین گزارش داد چهار موضع اسرائیلی‌ها هدف قرار گرفته و همچنین با پخش تصاويری می گوید که يک موشک اسرائيل را ساقط كرده است.

پس از این حملات، رژیم صهیونیستی بار دیگر حمله به سوریه را آغاز کرد و این بار در ابعادی گسترده‌تر. رسانه‌های سوری گزارش دادند که چند انفجار شدید مناطق مختلف دمشق را به لرزه درآورد و صدای آن در سراسر پایتخت شنیده شد. همزمان با این انفجارها، سامانه های ضد هوایی سوریه در این منطقه نیز فعال شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد، پدافندهای هوایی سوریه موشک‌های اسرائيلی را رهگیری کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد، برخی موشک‌ها به جنوب شهر حمص اصابت کردند.

روایت اسرائیل

اما رژیم صهیونیستی روایت دیگری از ماجرای این حملات داشته است.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که حمله ابتدا از درون خاک سوریه به مرز جولان اشغالی است صورت گرفته، است. بیانیه‌ای  وزارت دفاع اسرائیل  مدعی است: «نیروی قدس سپاه پاسداران حدود ۲۰ شی پرتابی به سوی مراکز نظامی اسرائیل در طول مرز جولان شلیک کرده است.» سخنگوی وزارت دفاع رژیم اسرائیل گفت حمله جراحات یا خسارات عمده ای به وجود نیاورده اما ارتش اسرائیل آن را "حمله شدید ایران" تلقی می کند و برای سناریوهای مختلف آماده می شود.

ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد، سیستم دفاعی «گنبد آهنین» تعدادی از این راکت ها را ره گیری کرده واین حملات هیچ تلفات یا مجروحی نداشته است.

ساعاتی بعد اسكاى نيوز خبر داد كه اسرائيل با موشک به دو فرودگاه نظامى خلخله و بلّى در سوریه حمله کرده است. همچنين گزارش شده كه تل آویو پايگاه لشكر چهار ارتش سوريه و منطقه جمرايا را هدف قرار داده. همچنین گزارش شد که اسرائیل به «الکسوه» در جنوب دمشق هم حمله کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی نیز گزارش دادند که انبار و سامانه‌های موشکی ایران در پایگاه الکسوه هدف قرار گرفته است.

سخنگوی ارتش اسرائیل همچنین گفته که به دولت سوریه اعلام کرده این حملات به مراکز ایرانی‌ها صورت می‌گیرد و به دمشق هشدار داده که دخالت نکند.

رژیم صهیونیستی همچنین ایران و سپاه قدس را مسئول این حملات دانسته است. سرهنگ جاناتان کنریکوس سخنگوی ارتش اسرائیل بامداد پنج‌شنبه مدعی شد: «این حملات با دستور مستقیم قاسم سلیمانی انجام گرفت و البته نتوانست به اهداف خود دست یابد.»

واکنش آمریکا

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حوادث جولان با روزنامه «هاآرتص» مصاحبه کرد و گفت: «از گزارش‌ها درباره شلیک موشک‌ به سمت اسرائیل مطلع هستیم. در صورتی که صحت داشته باشند، بر تصمیم ما برای خروج از برجام صحه می‌گذارند. ایران نیت اصلی‌‌اش را به دنیا نشان می‌داد. بگذارید شکی در این مورد وجود نداشته باشد.»

سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز به این حوادث واکنش نشان داد و گفت: «اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند. این حمله نشان می‌دهد نمی‌توان به ایران اعتماد کرد.»

منبع: جنوب نیوز

کلیدواژه: اسرائیل سوریه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش اسرائیل اعلام کرد که نزدیک به 10 موشک به مکانی نزدیک به گذرگاه کرم ابوسالم شلیک شده است و این گذرگاه در حال حاضر به روی کامیون ها بسته است.

روزنامه اسرائیل الیوم نیز نوشت یک حادثه غیرعادی در کرم ابوسالم رخ داده است. 

این روزنامه نوشت که حماس این گذرگاه را موشک باران کرد که در اثر آن شماری قربانی شدند.

روزنامه یدیعوت آحارنوت نیز نوشت که ارتش برای انتقال تلفات این حادثه بالگردها را فرا خوانده است.

پیش از این گردان های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که محل تجمع نیروهای ارتش رژیم اشغالگر  در مرکز کرم ابوسالم و اطراف آن را با موشک های«رجوم» عیار114 میلیمتر مورد حمله قرار داده است.

برخی رسانه های اسرائیلی نیز گزارش دادند که بیش از 10 نفر در این حمله زخمی شدند که امیدی به زندن ماندن 4 زخمی وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد
  • در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست
  • اطلاعات تازه رادیو ارتش اسرائیل از شب حمله ایران به اسرائیل
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق