Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@11:01:06 GMT

حمله خونین به شیعیان آفریقای جنوبی+عکس

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۴۹۱۷۲

به گزارش جهان نيوز، رسانه‌های آفریقای جنوبی از حمله به نمازگزاران حاضر در یک مسجد در نزدیکی پایتخت آفریقای جنوبی و به آتش کشیدن این مکان مقدس خبر می‌دهند.



آنطور که آسوشیتدپرس خبر داده، این حمله در شهر شهرک «ورولام» در نزدیکی دوربان انجام شده و طی آن مهاجمین که سلاح سر در دست داشته‌اند، سه نمازگزار حاضر در مسجد «امام حسین علیه السلام» را به شدت مجروح کرده‌اند؛ یکی از مصدومان کشته شده و ۲ نفر دیگر شرایط وخیمی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





مهاجمین ۳ مرد بوده‌اند که گمان می‌رود تابعیتی مصری دارند. هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این حمله خونین را بر عهده نگرفته است.خبرگزاری روسی اسپوتنیک اما جزئیات بیشتری منتشر کرده و گفته که مهاجمان سلاح گرم هم همراه داشته‌اند ولی برای حمله از سلاح سرد خود استفاده و ضرباتی مهلک به  قربانیان وارد کرده‌اند.

مراسم‌های مذهبی شیعیان ساکن پایتخت آفریقای جنوبی و دوره‌های آموزش قرآن کریم در این مسجد برگزار می‌شود.

منبع: فارس
  پیام رسان سروش پیام رسان ایتا پیام رسان بله اینستاگرام

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند در پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی شرکت می‌کند

ایرلند قصد دارد به طور رسمی از پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، ایرلند روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد شرکت در پرونده نسلی‌کشی علیه رژیم صهیونیستی را دارد.
وزیر خارجه ایرلند در این رابطه گفت که دادگاه جهانی باید در زمینه نسل‌کشی بودن یا نبودن اقدامات رژیم صهیونیستی تصمیم‌گیری کند اما می‌خواهد بگوید که اتفاقات کنونی در غزه بیانگر نقض حقوق بشر است.
آفریقای جنوبی اخیرا رسما در درخواستی رسمی از دیوان بین‌المللی دادگستری، خواستار اقدامات جدید علیه رژیم صهیونیستی شد.
دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه ۶ بهمن رای خود را در خصوص «اقدامات اضطراری و موقت» برای تعلیق فعالیت‌های نظامی رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد. این دادگاه در این حکم صلاحیت خود را برای رسیدگی به این پرونده تأیید کرد و از رژیم صهیونیستی خواست برای جلوگیری از نسل‌کشی اقدام کند.
آفریقای جنوبی با این اتهام که رژیم صهیونیستی در جریان عملیات نظامی خود در نوار غزه، کنوانسیون منع نسل‌کشی مورخ ۱۹۴۸ را نقض کرده است، روز ۲۹ دسامبر شکایتی را علیه تل‌آویو در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرد و طی ۲ جلسه به آن رسیدگی شد.
رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، طی یورش‌های زمینی و هوایی متعدد خود به اراضی اشغالی فلسطین به‌ویژه سراسر غزه، جان بیش از ۳۰ هزار فلسطینی را گرفته است. اکثر قربانیان این حملات، زنان و کودکان هستند. در همین حال خبری از ورود کاروان‌های حامل کمک به غزه نیست و تعداد محدودی کامیون که وارد غزه می‌شود، هدف حملات صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلگرام برای مقاصد تروریستی استفاده می‌شود
  • نایب قهرمانی مریم طوسی در دوومیدانی آفریقای جنوبی
  • مریم طوسی در آفریقای جنوبی نقره‌ای شد
  • ایرلند در پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی شرکت می‌کند
  • مداخله ایرلند در پرونده نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • تصمیم ایرلند برای شرکت در شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل
  • حرکت آکروباتیک و گل تماشایی یاسین بنزیا مقابل آفریقای جنوبی (الجزایر 3-3 آفریقای جنوبی)
  • اختلال در عملکرد پیام رسان بله برطرف شد
  • قابلیت تعامل با تلگرام و سیگنال به واتس‌اپ اضافه می‌شود
  • فیلتر تلگرام در اسپانیا لغو شد