Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری علم و فناوری، هر شب به معرفی مهمترین اخبار و رویدادهای دنیای تکنولوژی و IT که در جهان و ایران رخ می دهد می پردازد.

۱- دوچرخه برقی هوشمند هم به بازار آمد

یک شرکت نوپای بلژیکی دوچرخه برقی تازه ای به بازار عرضه کرده که علاوه بر قابلیت های متداول در این وسیله نقلیه از برخی هوشمندی های خاص هم برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کاوبوی می گوید این دوچرخه برقی شبیه به دوچرخه های عادی است و از نظر ظاهری تفاوتی با آنها ندارد. در طراحی این دوچرخه از یک باتری ۲۵۲ کیلووات ساعتی استفاده شده که به شکل یک استوانه در زیر صندلی دوچرخه نصب شده و فضای زیادی را اشغال نمی کند. با هر بار شارژ این باتری دوچرخه برقی به مدت ۲.۵ ساعت قابل استفاده است. یک نمایشگر در بالای دوچرخه و در برابر دید فرد میزان شارژ باتری را نمایش می دهد. با توجه به نحوه جاگذاری باتری، فشار یا مزاحمتی برای کاربر ایجاد نمی شود. وزن کلی این دوچرخه هم تنها ۱۶ کیلوگرم است. پدال های این دوچرخه در برابر فشار بیش از حد مقاوم است و با هوشمندی و با استفاده از موتور خود تنها وقتی کاربر را به پدال زدن ترغیب می کند که به تلاش وی برای به پیش بردن دوچرخه واقعا نیاز باشد. البته کاربر می تواند در صورت تمایل این قابلیت را غیرفعال کرده و دوچرخه را در حالت عادی مورد استفاده قرار دهد. در این دوچرخه از حسگرهای متعددی برای تنظیم قدرت و توان موتور و همین طور تنظیم سرعت و گشتاور آن استفاده شده است. دوچرخه یادشده به جای زنجیر مجهز به یک تسمه از جنس کربن است که پدال زدن با این دوچرخه را ساده تر می کند. کابل های ترمز این دوچرخه هم از داخل آن منتقل شده اند تا طراحی این محصول جذاب تر شود. حتی نصب لامپ های روشنایی جلو و عقب این دوچرخه نیز به صورت توکار انجام شده است. یک برنامه تلفن همراه بلوتوث از جمله دیگر مزایای این دوچرخه است که کنترل سرعت، فاصله طی شده و مدت زمان سفر را با استفاده از گوشی ممکن می کند. با استفاده از این برنامه امکان مدیریت مسیر، ناوبری، کنترل چراغ ها و حتی یافتن محل پارک دوچرخه نیز وجود دارد. قیمت این دوچرخه که فعلا تنها در بلژیک عرضه می شود ۲۱۳۶ دلار است.

۲- پرطرفدارترین مقاله ISI مشخص شد

یک مقاله علمی که توسط ۳ دانشمند استرالیایی تدوین شده است، لقب معتبر ترین مقاله ویکی پدیا را به خود اختصاص داد.  این مقاله بالغ بر  2.8 میلیون بار به عنوان منبع در ویکی پدیا مورد اشاره قرار گرفته است. موضوع این مقاله، در مورد مناطق جهانی آب و هوا و تغییرات اقلیمی است و اکنون  به عنوان منبعی پر بازدید در ویکی پدیا مورد توجه قرار گرفته است. این مقاله که در سال 2007 در مجله علمی « Hydrology and Earth Sciences» منتشر شده است از داده های معاصر برای طبقه بندی اقیانوس ها استفاده می کند.این سیستم علمی طبقه بندی، به عنوان سیستم طبقه بندی اقلیمی «Köppen»شناخته شده است، این مدل برای اولین بار توسط آب وهوا شناس مشهور «ولادیمیر کوپن»در سال 1884 منتشر شد، اما برای چندین دهه به طور جامع به روز نشده است. نویسنده اصلی این مقاله، دکتر موریری پیل، مدرس ارشد بخش مهندسی زیربنایی در دانشگاه ملبورن است و از  نقشه ی آب و هوایی به روز شده با کمک  استاد ژئوگرافی بریان فینلایسون  و استاد مهندسی زمین شناسی، توماس مک مون، استفاده کرده است. وی در گفتگو با گاردین استرالیا  در خصوص این حجم از بازدید از مقاله اش گفت: ما واقعا شگفت زده شده ایم، چرا که فکرش را هم نمی کردیم مقاله ما تا این حد مهم شود.اگرچه انکار نمی کنم این موضوع بسیار لذت بخش نیز محسوب می شود.چرا که نشان می دهد افراد دیگری هم هستند که دغدغه هایی مشترک با ما دارند. جالب است که این 3 پژوهشگر ده ها کتاب و مقاله دیگر نیز منتشر کرده اند، اما تنها این مقاله تا این حد مورد توجه قرار گرفته است.

۳- رونمایی از حرفه ای ترین موس و کیبورد مخصوص بازی

کمپانی ریزر در راستای احترام به حقوق کاربران خود از محصولاتی منحصر به فرد رونمایی کرده است. این موس و کیبورد به لحاظ نور و طراحی بسیار خاص هستند و البته ویژه طراحی شده اند.طراحی ارگونومیک این دو رکن مکمل کمک می کنند کاربر بدون خستگی تا ساعت های طولانی بازی کند. وزن سبک و طراحی این محصول امکان حرکت سریع را برای کاربران فراهم کرده است. این موس دارای سنسور هوشمندی است که حرکات دست کاربر را در کسری از ثانیه رصد می کند. در نتیجه ردیابی سریع حرکات دست کاربر باعث می شود، احتمال شکست در بازی به حداقل برسد.افزون بر این ها این محصول دارای سه دکمه منحصر به فرد است که هر یک مسئول برنامه ریزی یک حرکت اصلی کاربر هستند و البته به طور لمسی کار می کنند. با کمک این موس می توانید در کسری از ثانیه کلیک کنید. افزون بر همه این ها،نورپردازی مناسب این دو سخت افزار فوق العاده باعث می شود در تاریکی نیز به راحتی با انتخاب رنگ دلخواه خود بازی کنید. درواقع این محصول دارای تا  16.8 میلیون طیف رنگ است. نورپردازی مناسب و متداول با دلخواه کاربراز مزیت های بزرگ این محصول است. قیمت این محصولات 50 دلار است.

۴- عرضه ویندوز هوش مصنوعی مایکروسافت

بسیاری از برنامه نویسان و توسعه دهندگان محصولات مایکروسافت در این کنفرانس شرکت خواهند کرد تا دستاوردهای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. کنفرانس یاد شده با سخنرانی ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت افتتاح می شود. یکی از حوزه هایی که مایکروسافت بی سروصدا در حال فعالیت بر روی آن بوده، هوش مصنوعی است. گفته می شود ثمره فعالیت های این شرکت در این زمینه عرضه ویندوز تازه ای به نام ویندوز ام ال است که یک پلتفورم دارای قابلیت خودآموزی است. رونمایی از این ویندوز احتمالا در یک ماه آینده و همزمان با به روزرسانی تازه ویندوز ۱۰ صورت می گیرد. برنامه نویسان با استفاده از این ویندوز قادر به طراحی برنامه های همراه هوشمند هستند. این ویندوز با ویندوز کلود مایکروسافت موسوم به آزور هم سازگاری دارد. هوشمندی ویندوز ام ال استفاده بهینه از سخت افزار رایانه و به خصوص پردازنده گرافیکی را هم ممکن می کند. مایکروسافت پیش از این هم با عرضه دستیار صوتی هوشمند کورتانا تلاش کرده بود توانایی های خود را در این عرصه به رخ بکشد. برنامه مترجم این شرکت هم از هوش مصنوعی قابل قبولی برخوردار است. یکی دیگر از حوزه های فعالیت و علاقه مایکروسافت خدمات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. تا به حال شرکت های اچ پی، ایسر و سامسونگ هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده متعددی تولید و عرضه کرده اند و مایکروسافت قصد دارد هدستی نه چندان گران قیمت با ترکیب این دو فناوری عرضه کند. این احتمال هم وجود دارد که مایکروسافت در نمایشگاه بازی های رایانه ای E۳ هدستی خاص برای بازی های واقعیت مجازی در دسترس علاقمندان قرار دهد.

۵- سریعترین خودروی برقی جهان ساخته شد

شرکت «ریماک» که در صنعت خودروسازی شهرت چندانی ندارد در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل ژنو از خودروی تمام-الکتریکی فوق پرسرعت خود رونمایی کرد و مدعی شد این محصول سریع‌ترین خودروی برقی جهان محسوب می‌شود. این خودرو قادر است با سوخت برق حداکثر سرعت خود را به ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت برساند و شرکت سازنده ادعا می‌کند «سی-تو» در کمتر از ۱.۸ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند. ریماک توضیح داد این خودرو که «سی-تو» نامگذاری شده است می‌تواند با حداکثر سرعت ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. توجه داشته باشید که خودرو قادر است با سوخت برق حداکثر سرعت خود را به ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت برساند و شرکت سازنده ادعا می‌کند «سی-تو» در کمتر از ۱.۸ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند. این خودرو یک موتور پیشرفته با توان ۲۳۰۰ نیوتون-متر گشتاور را در خود جا داده است و با ظاهر کلاسیک خود، خودروهای پرسرعت این چنینی را یادآور می شود. سیستم هوشمند جلو برای خنک کردن اتومبیل به چهار موتور الکتریکی مجزا متصل شده است و باتری خودرو نیز با آن در ارتباط است. ظرفیت این باتری در هر بخش ۱۲۰ کیلووات پیش‌بینی شده است که در نهایت می‌توان ۱.۴ مگاوات انرژی را از مجموع ۶۹۶۰ سلول لیتیوم، منگنز و نیکل به دست آورد.

انتهای پیام/

 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۴۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD

تین نیوز

شرکت بی وای دی  از یک سوپر اتومبیل برقی به نام سوپر ۹ رونمایی کرد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از آخرین خودرو، کمپانی بی وای دی (BYD) در کنفرانس بهاره فانگ چنگ بائو، از سه خودروی برقی جدید رونمایی کرد. این سه خودرو شامل دو شاسی بلند بائو ۳ و بائو ۸ و یک سوپر اسپرت کانسپت به نام سوپر ۹ می شوند. طراح ارشد بی وای دی یعنی آقای ولفگانگ اگرت که سابقه  همکاری با لامبورگینی و آئودی را در کارنامه دارد، در این کنفرانس حضور داشت و مدل های مذکور را رونمایی کرد.

فانگ چنگ بائو زیربرندی لوکس از بی وای دی است که روی تولید شاسی بلندهای برقی تمرکز دارد. این برند تاکنون یک خودرو به نام بائو ۵ (لئوپارد ۵) را به بازار عرضه کرده است. با رونمایی از دو شاسی بلند بائو ۳ و بائو ۸ و همچنین مدل اسپرت سوپر ۹ سبد محصولات این برند بزرگ تر خواهد شد.

فانگ چنگ بائو سوپر ۹ یک خودروی دو نفره زیبا با درهای بازشونده رو به بالاست. در همان نگاه نخست به این خودرو، شباهت زیاد آن به مرسدس SLR مکلارن استرلینگ موس جلب توجه می کند. کابین خلبانی دوگانه و صندلی های فیبر کربنی یکپارچه از جمله ویژگی های شاخص این خودرو هستند.

فرمان سوپر ۹ یادآور فرمان سفینه های فضایی است و دکمه های روی کنسول میانی و فرمان، از خودروهای اسپرت کلاسیک الگوبرداری شده اند.

حجم ویدیو: 3.08M | مدت زمان ویدیو: 00:00:15 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رونمایی از رولزرویس گوست اکستند در نمایشگاه خودروی پکن
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD
  • رونمایی از مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)