Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:15:17 GMT

هشتمین جشنواره «توت فرنگی» در صوفیانده صومعه سرا برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۰۱۵۹

هشتمین جشنواره «توت فرنگی» در صوفیانده صومعه سرا برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر ٬ بعدازظهر پنج شنبه با حضور مردم و مسئولان هشتمین جشنواره «توت فرنگی» در مرکز پرورش آن در شهرستان صومعه سرا یعنی روستای صوفیانده برگزار شد.

علیرضا مهرگان درحاشیه برگزاری این جشنواره در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز برداشت توت فرنگی در شهرستان صومعه سرا، اظهار کرد: هرساله با شروع این ایام جشنواره ای به منظور شکرگزاری از برداشت این محصول در روستای صوفیانده برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال هشتمین جشنواره توت فرنگی در این روستا برگزار شد، افزود : هدف از برگزاری این نوع جشنواره ها  انتقال آداب و رسوم، آیین های بومی و محلی به نسل های جوان و حفظ و پاسداشت آداب و سُنن قدیمی و کهن منطقه است.

مهرگان گفت: گیلان دارای ۷۰ هکتار باغ توت‌ فرنگی است که ۲۲ هکتار آن به صومعه‌سرا تعلق دارد و با برگزاری این جشنواره در تلاش هستیم ضمن معرفی توانمندی و پتانسیل این منطقه در تولید این محصول جوانان را برای کشت توت فرنگی و همچنین توسعه کشت آن ترغیب کنیم.

مسئول نمایندگی صنایع دستی صومعه سرا با اشاره به اینکه برپایی چنین جشنواره هایی پتانسیل و ظرفیت روستاها را معرفی و سبب جذب گردشگر می شود ٬ یادآور شد: اجرای موسیقی سنتی، نمایش آیینی و کمدی، لافندبازی، کشتی گیله مردی بخشی از برنامه های این جشنواره بود.

کد خبر 4293229

منبع: مهر

کلیدواژه: توت فرنگی صومعه سرا علیرضا مهرگان میراث فرهنگی گیلان بوشهر کرمانشاه گرگان شیراز خرم آباد شهرکرد بارش باران یاسوج مجلس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مشهد اشتغال بیرجند روز معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۰۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر جشنواره گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود.    موتورچی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.   وی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.   موتورچی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود.    وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد