Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-04@11:21:01 GMT

ماجرای تیراندازی در زندان مشهد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۰۳۵۲

حوادث رکنا: در این بخش به اخبار و خاطرات جالب حدود 50 سال‌پیش پرداخته می‌شود. اخباری که از نظر نگارش تیتر و محتوا بسیار متفاوت‌تر از اخباری است که این‌روزها در روزنامه‌ها چاپ می‌شود.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، قبل از ظهر روز پنج شنبه ناگهان صدای چند شلیک پیاپی در شهر مشهد پیچید. مردم بی خبر از همه جا سراسیمه از خانه ها بیرون آمدند و همه از یکدیگر می پرسیدند چه شده؟ کی کشته شده؟ اما هیچکس جوابی به این سؤالها نداشت تا اینکه ناگهان یک نفر از میان مردم فریاد زد زندانی Prisoner ها فرار Escape کردند همه شان در رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبر مثل توپ در شهر صدا کرد مردم دست از کسب و کار خود کشیدند و همه کس حیران و سرگردان هرکه را میدید از واقعیت قضیه میپرسید.

ساعتی بعد معلوم شد که بین زندانیان و مامورین زندان Prison مشهد زد و خورد شدیدی رخ داده است. روز چهارشنبه قبل از حادثه Incident ریاست شهربانی خراسان که چند روز قبل برای بعضی کارهای اداری به تهران عزیمت کرده بود به مشهد بازگشت و همان روز ورود انتصاباتی در شهربانی خراسان بعمل آورد و تغییراتی در بعضی کارها داد از آن جمله سرکلانتر مشهد را بجای ... به ریاست زندان شهربانی منصوب کرد.

قرار بود روز پنج شنبه وی زندان را تحویل بگیرد اما چهارشنبه عصر زد و خورد مختصری بین زندانیان و پاسبانان رخ داد و این جریان تا شب ادامه داشت. ساعت هفت صبح پنج شنبه چند نفر از زندانیان محکوم به حبس ابد را که محرکین زد و خورد بودند از سایر زندانیان جدا کرده و به سلولهای انفرادی انداختند. زندانیان همینکه دیدند چند نفر از رفقای آنها را به سلولهای انفرادی میبرند با زدن طبل و دادن علامت همه زندانیان را آگاه کردند و در همین موقع ماموران نیز وارد زندان شدند و زد و خورد شدید بین طرفین آغاز گردید.
رئیس زندان از کلانتریهای ششگانه مشهد و دژبانی لشکر کمک خواست و چون مقاومت زندانیان بطول انجامید مامورین بطرف آنها شلیک کردند و چند نفر مجروح شدند. با اینهمه زندانیان دست از مقاومت برنداشته با سنگ و آجر و چوب به مامورین حمله ور شدند و چند نفر را مصدوم و مضروب کردند.

مامورین باز هم شلیک کردند و این جریان متجاوز Rapist از دو ساعت ادامه داشت تا اینکه ریاست شهربانی با عده ای از مامورین به داخل زندان رفت و زندانیان را ساکت کرد. در این جریان یازده نفر زندانی در اثر گلوله های مامورین مجروح گردیده اند و دو نفر از زندانیان نیز کشته شده اند. جریان بلا فاصله به آقای دادستان اطلاع داده شد و پزشک Doctor قانونی و بازپرس دادسرا و آقای دادستان در محل حادثه حضور یافتند و از چند نفر از مامورین و زندانیان مجروح بازجوئی بعمل آوردند. جنازه های دو نفر زندانی مقتول از طرف پزشکی قانونی معاینه و اجازه دفن صادر شد و مجروحین برای معالجه به بیمارستان منتقل شدند و تحت معالجه قرار گرفتند. این حادثه اکنون در شهر مشهد ایجاد نگرانی بی سابقه ای کرده و همه جا صحبت از زد و خوردی است که در زندان مشهد اتفاق افتاده است. تحقیقات از طرف مقامات صلاحیتدار ادامه دارد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ارتباط پنهانی بروس لی با زنان معروف لو رفت +عکس

راز خلوت شوم حامد با زن صیغه ای در ماشین اش لو رفت

تجاوز روباه پیر به دختر 7 ساله + عکس

تجاوز وحشیانه مرد شیطان صفت به دختر جوان در روز بارانی+ عکس

مرگ معمایی پسر جوان آبادانی در خانه مجردی / او لباس در تن نداشت

خودکشی تلخ دختر دانشجو / این دختر زیبا در دام شیطانی یک مرد بود + عکس

ناگفته های پرستو زن جوانی که ماهرترین دزد بود / برادر و شوهرم اعدام شدند

دروغی که باعث شد مردم یاسوج از خانه های خود فرار کنند!

200 سال زندان به خاطر آزار دختر 2 ساله + عکس

سرنوشت عجیب 6 مسافر هواپیمای تهران-یاسوج

خلبان جنگنده اعزامی در آسمان سوریه دچار خفگی شد

کسی می‌داند این هیولای وحشتناک چه حیوانی است؟+ فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت مهم ترین های 24 ساعت حوادث Accidents زندانی Prisoner فرار Escape زندان Prison حادثه Incident متجاوز Rapist پزشک Doctor پزشکی اخبار حوادث کسب و کار زندانیان روزنامه متجاوز در زندان عکس فیلم دختر زندان عجیب ایران حوادث اعدام مرد حکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه‌نویسی مرد مهاجر افغان با مهر پزشک زن | تیراندازی و زخمی شدن یک نفر دکتر قلابی را رسوا کرد

به گزارش همشهری آنلاین، اواخر سال گذشته نزاع هولناک مسلحانه‌ای در منطقه گلشهر مشهد رخ داد و یکی از عاملان نزاع که با اصابت گلوله مجروح شده بود زیر چتر اطلاعاتی نیروهای انتظامی قرار گرفت. با توجه به اینکه احتمال می‌رفت فرد مجروح این نزاع خونبار به یکی از مراکز درمانی مراجعه کند، بررسی‌های پلیسی در این باره آغاز شد و تحقیقات در حالی برای شناسایی و دستگیری وی ادامه یافت که مدتی بعد مشخص شد مجروح افغانستانی این حادثه در یکی از مکان‌های زیرزمینی و غیرقانونی مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

به همین دلیل و با دستور ویژه سرتیپ دوم احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد) بررسی‌های تخصصی برای شناسایی این مکان زیرزمینی وارد مرحله جدیدی شد. طولی نکشید که گروهی از افسران زبده دایره اطلاعات و امنیت عمومی کلانتری گلشهر با هدایت مستقیم سرهنگ ابراهیم عربخانی (رئیس کلانتری) وارد عمل شدند و با بهره‌گیری از منابع و مخبران محلی به تحقیق در این باره پرداختند تا اینکه سرنخ‌هایی از یک تبعه خارجی (افغانستانی) به دست آمد که زمزمه‌هایی از انجام امور درمانی خطرناک مانند سقط جنین و همچنین ویزیت سرپایی بیماران توسط او به گوش می‌رسید. همین حال برخی از شاکیان نیز از پزشک تبعه خارجی شکایت کردند که داروهای تاریخ مصرف گذشته به نزدیکان آنها داده بود.

با جمع‌آوری این اطلاعات تخصصی، بلافاصله هماهنگی‌های قضایی با قاضی حسین امام‌وردی (بازپرس کشیک دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) صورت گرفت و گروه عملیاتی پلیس با به دست آوردن شماره تلفن پزشک مشکوک با وی برای معاینه یک بیمار تماس گرفتند اما او این بار قرار ملاقات را در عطاری یکی از همدستانش گذاشت تا پس از پرداخت ویزیت ۱۰۰ هزار تومانی بیمار را معاینه کند و برایش نسخه درمانی بنویسد.

بنابراین یکی از شاکیان در پوشش بیمار وارد عطاری در خیابان گلپو شد و توسط مردی که پشت میز نشسته بود معاینه شد. در این هنگام نیروهای انتظامی به درون عطاری رفتند و او را در حال ارتکاب جرم به همراه همدستش دستگیر کردند. دقایقی بعد و با انتقال این مرد ۳۴ ساله به مقر انتظامی مشخص شد که او در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ نیز توسط ماموران کلانتری گلشهر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده بود اما در روند بررسی‌های قضایی و با سپردن وثیقه به دادسرا تا زمان رسیدگی به پرونده آزاد شده بود که دوباره با به دست آوردن مهر یک پزشک دیگر به جرایم جعل عنوان خود ادامه می‌داد و با جان مردم بازی می‌کرد.

تحقیقات مقدماتی در حالی ادامه یافت که زیر نسخه‌ای که این فرد نوشته بود، نام یک پزشک زن به نام زهره دیده می‌شد و مشخص شد وی در غرب مشهد به طبابت اشتغال دارد.

متهم افغانستانی با بیان اینکه به خاطر مشکلات مالی حجامت و درمان‌های سرپایی با ویزیت ۱۰۰ هزار تومانی انجام می‌دهد به نیروهای دایره اطلاعات و امنیت عمومی کلانتری گلشهر گفت: همسرم که اکنون از یکدیگر جدا شده‌ایم و در پاکستان زندگی می‌کند، قبلا منشی خانم دکتری به نام زهره بود که این شماره نظام پزشکی متعلق به آن پزشک است.

تحقیقات بیشتر درباره ابعاد پنهان دیگر این ماجرای تکان‌دهنده با دستورات ویژه مقام قضایی ادامه دارد.

کد خبر 848871 منبع: خراسان برچسب‌ها خبر مهم کلاهبرداری - قمار - شرط‌بندی حوادث ایران پزشکی

دیگر خبرها

  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • ماجرای تیراندازی، دکتر قلابی را رسوا کرد
  • نسخه‌نویسی مرد مهاجر افغان با مهر پزشک زن | تیراندازی و زخمی شدن یک نفر دکتر قلابی را رسوا کرد
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست