Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@08:32:16 GMT

فعاليت گمرکات ايران و آذربايجان شبانه روزي مي شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۰۷۳۷

فعاليت گمرکات ايران و آذربايجان شبانه روزي مي شود

خبرگزاري آريا - اردببل - ايرنا- مديرکل دفتر همکاري‌هاي بين‌الملل گمرک ايران گفت: بر اساس توافق هاي بعمل آمده بين مقام هاي دو کشور، فعاليت گمرک هاي فعال بين ايران و جمهوري آذربايجان شبانه روزي مي شود.

به گزارش ايرنا، حسين کاخکي روز جمعه در حاشيه ديدار با مقام هاي گمرک جمهوري آذربايجان دربيله سوار مغان افزود: براساس مصوبات کميسيون‌هاي مشترک دو کشور مرز و گمرکات آستارا، جلفا و بيله‌سوارمغان به صورت 24 ساعته فعال خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد که گسترش و تعميق روابط با همسايگان براساس بيانات مقام معظم رهبري سرلوحه برنامه هاي گمرک ايران در مناطق مرزي است.
اقبال بابايف مديرکل فناوري اطلاعات و ارتباطات و توسعه گمرک آذربايجان نيز با اشاره به اجراي طرح هاي مختلف شبکه ريل راه آهن و همچنين تفاهم نامه هاي مختلف در حوزه هاي اقتصادي، صنعتي و علمي بين دو کشورگفت: صادرات ايران به جمهوري آذربايجان در سال 2015 بالغ بر 90ميليون دلار بود که اين ميزان در سال 2016 به 240ميليون دلار افزايش يافته است و اين افزايش در راستاي همکاري و تعامل بين دو کشور ميسر شده است.
بابايف افزود: باتوجه به راه اندازي سيستم هاي الکترونيکي جامع گمرکي در گمرکات دو کشور و تبادل ارتباطات الکترونيکي، تسهيل و روان سازي مرادوات افزايش يافته و با اين رويکرد قاچاق کالا در گمرکات به حداقل رسيده است.
او با اشاره به اشتراکات فرهنگي دو کشور خواستار توسعه صنعت گردشگري و توريسم بين دو کشور شد و عنوان کرد: آمارها در حوزه گردشگري دو کشور قابل قبول نيست و بايد ظرفيت هايي فراهم شود تا اين آمارها به چندين ميليون نفر گردشگر در سال افزايش يابد
با حضور مسئولان ايراني وجمهوري آذربايجان پروتکل 24 ساعته شدن گمرک بيله سوار روز پنجشنبه بين دو کشور به امضاء رسيد.
جمهوري اسلامي ايران با جمهوري آذربايجان داراي چهارگذرگاه مرزي شامل شاه تختي- پلدشت ، جلفا ، بيله سوار و آستارا است که اين گمرکات نقش مهمي در توسعه و رونق اقتصادي و گردشگري دو کشور ايفا مي کنند.
بيله سوار در شمال اردبيل واقع مي باشد. تنها گمرک فعال استان اردبيل در اين شهرستان قرار دارد.
3006/6016
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۰۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان ۴ روستا را به جمهوری آذربایجان بازگرداند

در هشتمین نشست کمیسیون دولتی تعیین حدود مرز‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان که در منطقه مرزی میان دو کشور برگزار شد، دو طرف بر سر بازگرداندن ۴ روستای منطقه مرزی «تاووش» به دولت باکو به توافق رسیدند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این اولین توافق دو کشور و نشانه‌ای از پیشرفت در مسیر صلح میان باکو و ایروان محسوب می‌شود.

در این نشست که به ریاست «شاهین مصطفی‌اف»، معاون نخست‌وزیر آذربایجان و «مهر گریگوریان» معاون نخست‌وزیر ارمنستان برگزار شد، دو کشور بر سر بازگرداندن روستا‌های «بغانیس آیریم»، «آشاغی اسکیپارا»، «هیریملی» و «کیزیل‌خاجیلی» که در جنگ اول قره‌باغ اشغال کرده بود، به جمهوری آذربایجان به توافق رسیدند.

همچنین قرار شد تا مختصات خط مرزی در منطقه «تاووش» با در نظر گرفتن اندازه‌گیری‌های ژئودزیک (دانش اندازه‌گیری اندازه و شکل زمین) تهیه و تا ۲۵ ماه مه به پروتکل تبدیل و امضاء شود.

پیش از این نیز دولت ارمنستان از قصد خود برای بازگرداندن این روستا‌ها خبر داده بود؛ در تاریخ ۲۹ اسفند سال گذشته نیز «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در دیدار با اهالی روستا‌های مرزی منطقه تاووش اعلام کرد که قرار است ۴ روستای مرزی از این منطقه را به باکو واگذار کند.

پاشینیان به اهالی ارمنی این روستا‌ها گفته بود که اگر ایروان این کار را نکند، به معنای آغاز جنگ دیگر است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • رویکرد گمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی
  • مازندران در صادرات لبنیات رتبه برتر کشور شد
  • ارمنستان ۴ روستا را به جمهوری آذربایجان بازگرداند
  • بررسی ویژگی و پیامدهای عملیات وعده صادق/ روزی که افسانه‌ شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی و سامانه‌های پدافندی غرب فرو ریخت
  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • بیست و نهم فروردین روزی برای تقدیر از بانیان امنیت برای مردم
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید