Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-06@18:26:48 GMT

شرط عراقچی برای ادامه برجام

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۱۱۰۶

شرط عراقچی برای ادامه برجام

به گزارش پارس نیوز، 

در ادامه گفتگوها و رایزنی های دو جانبه میان ایران و دیگر اعضای برجام، آقای سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه ۱۹ اسفند به تهران سفر کرده و با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد. 

با توجه به اعلام عدم پایبندی دولت ایالات متحده آمریکا به برجام و خروج یکجانبه آن کشور از توافق مزبور، آخرین وضعیت اجرای برجام و چگونگی تداوم این توافق بدون حضور آمریکا موضوع اصلی این دیدار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرف روسی در این دیدار ضمن اظهار تاسف از اقدام دولت آمریکا در خروج از برجام، این اقدام را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی دانسته و بر تعهد این کشور بر اجرای کامل برجام و همکاری با سایر کشورهای عضو برای حفظ برجام تاکید کرد. معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تصریح کرد که آن کشور به تعمیق روابط خود با ایران در تمامی ابعاد ادامه خواهد داد.

 

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار ضمن اشاره به موارد بدعهدی و نقض تعهدات آمریکا در طول اجرای برجام، اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران به گفتگو با تمام طرف های اروپایی، روسیه و چین برای بررسی امکان ادامه برجام ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: در صورت ارائه تضمین های قطعی از سوی سایر طرف های برجام نسبت به تامین منافع ایران و جبران آثار خروج آمریکا از این توافق، حفظ برجام ممکن خواهد بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: خارجه وزارت امور خارجه دولت آمریکا معاون وزیر روسیه معاون سیاسی امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چین اتحادیه اروپا پارس عراقچی برجام پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بانجول، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست سران سازمان همکاری اسلامی با «رتنو مارسدی» وزیر امور خارجه اندونزی دیدار و گفتگو کرد.
آقای حسین امیرعبداللهیان، در این دیدار از مواضع جاکارتا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت غزه تقدیر کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین روابط دوجانبه تهران و جاکارتا پس از سفر آقای رئیسی به اندونزی، مثبت و رو به‌ جلو ارزیابی کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا دیدار کردند
  • ببینید | دیدار وزرای خارجه ایران و مصر