Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@05:32:17 GMT

اتلاف ۴۰۰ رأس دام و آتش‌سوزی چادر عشایری در شهرضا و دهاقان

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۱۱۲۱

اتلاف ۴۰۰ رأس دام و آتش‌سوزی چادر عشایری در شهرضا و دهاقان

شهرضا – رییس اداره امور عشایر شهرضا گفت: براثر بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در مناطق عشایری شهرضا، ۴۰۰ رأس دام در شهرستان‌های شهرضا و دهاقان تلف شدند.

نورالدین سهرابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: بر اثر بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۰ رأس دام عشایری منطقه شهرضا و ۳۰۰ رأس دام عشایری منطقه دهاقان، تلف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از حدود ۱۰۰ رأس دام تلف شده در مناطق عشایری شهرضا، تنها ۴۰ رأس در منطقه «جرکان» و مابقی در «سلطان‌خلیل»، «چارقاش» و «آیینه قرین» بوده است.

رییس اداره امور عشایر شهرضا تصریح کرد: در منطقه عشایری «شنلی» یک تخته چادر عشایری آتش گرفت و وزش طوفان شدید، باعث پارگی چادرها شد.

سهرابی اظهار کرد: تاکنون سه تخته چادر از سوی نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان در میان عشایر منطقه توزیع شده و فردا هم عملیات توزیع ۱۵ تخته چادر انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: دیروز پنج خودروی امدادی از جمعیت هلال احمر، اداره امور عشایر، جهادکشاورزی و بخشداری شهرستان برای توزیع پتو، لباس گرم، پلاستیک، غذا و چادر در مناطق عشایری شهرضا حاضر شدند و فردا هم عملیات امدادرسانی توسط سه دستگه خودروی امدادی دامه خواهد داشت.

رییس اداره امور عشایر شهرضا تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از عشایری که دام‌های آنان تلف شده است، فاقد بیمه نامه بوده‌اند، بنابراین باتوجه به استمرار بارندگی و ناپایداری جوی در منطقه، عشایر منطقه باید برای بیمه دام‌ها و پیشبینی لوازم ضروری اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش ایمنا، امور عشایر شهرستان‌های شهرضا و دهاقان، تحت نظر یک دفتر واقع در شهرضا رسیدگی می‌شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: احتمال طوفان محلی بارندگی شهرضا عشایر اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي اصفهان در مسیر امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد

مدیرکل عشایری استان کرمان با بیان اینکه ماهیانه ۶۵۰ تن آرد بین خانوارهای عشایری کرمان توزیع می‌شود، گفت: با پیگیری‌های انجام شده، این سهمیه افزایش می‌یابد. - اخبار استانها -

رضا نیک‌زادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه در چند روز گذشته شاهد بارش‌هایی در سطح استان کرمان بودیم، اظهار داشت: این بارش‌ها برکات زیادی به همراه داشت و باعث شادی مردم عزیز استان به ویژه دامداران و عشایر شد هر چند این بارش‌ها خساراتی هم داشت، اما مزایای آن بیشتر بود.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست پیش‌ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایر که دارای سه فرزند هستند تا پایان فروردین‌ماه انجام شده است، افزود: کلیه زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند به بالا می‌توانند از مزایای طرح صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور عشایر استان کرمان با بیان اینکه تاکنون تعدادی از افراد مشمول این طرح ثبت‌نام خود را انجام دادند، افزود: بنا بر اعلام صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر تمام زنان خانه‌دار روستایی و عشایری که تاریخ تولد فرزند سوم و به بالای آنها از یکم فروردین سال1396 به بعد است در این صندوق به صورت رایگان بیمه شوند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح تمام حق بیمه مشمولان توسط دولت پرداخت می‌شود، بیان کرد: تمامی زنان خانه‌دار روستایی و عشایری مشمول این طرح از مزایای مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی کلی، فوت و انتقال سوابق بهره‌مند می‌شوند.

نیک‌زادی با اشاره به اینکه افرادی که بیش از سه فرزند داشته باشند، دو سال سابقه بیشتر برای آنها محاسبه می‌شود، افزود: مهلت پیش‌ثبت‌نام این مادرانی تا پایان فروردین‌ماه بوده که تمدید می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان و یا با مراجعه به سایت www.roostaa.ir و ورود به بخش «ثبت نام مادران روستایی و عشایری(غیرشاغل)» نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه آرد روستاییان و عشایر مسئله دیگر در استان کرمان است، بیان کرد: براساس سرشماری که در استان کرمان انجام شده است قریب 15 هزار و 118 خانوار عشایری در شمال استان کرمان وجود دارد که ماهیانه حدود 650 تن آرد بین این خانواده‌های عشایری با میانگین 10 کیلوگرم توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان کرمان با بیان اینکه مطالبه عشایر استان کرمان افزایش این سهمیه حداقل به 12 تا  13 کیلوگرم است، ادامه داد: قوت غالب عشایر نان است و از طرفی مصرف نان در جامعه عشایری به نسبت روستا و شهرها بیشتر است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی‌هایی که با استانداری و اداره کل غله استان کرمان انجام شده است، گفت: در حال حاضر ثبت‌نام مصرف‌کنندگان آرد خام در حال است و تاکنون بیش از 90 درصد این افراد در استان کرمان ثبت‌نام خود را انجام دادند که براساس پیگیری‌هایی که داشتیم پس از اتمام ثبت‌نام‌ها افزایش سهمیه آرد عشایر کرمان در دستور کار است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • وعده صادق مبدأ امنیت شد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • پنل خورشیدی بین همه عشایر استان بوشهر توزیع می شود
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • کوچ برگی از زندگی متفاوت عشایر+فیلم
  • زیرساخت‌های اساسی در خراسان جنوبی باید تامین شود
  • زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است
  • پرداخت ۲۴ میلیارد تسهیلات تولیدی به طرح‌های عشایری قزوین
  • سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد