Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@09:46:33 GMT

معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۴۵۱۶۴۵

معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد

به گزارش پارس نیوز، 

«علیرضا تابش» مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در حکمی رائد فریدزاده را به عنوان معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی منصوب کرد.

علیرضا تابش ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات «امیر اسفندیاری» معاون سابق امور بین‌الملل این بنیاد که از سال ۱۳۷۶ در این حوزه فعالیت داشت، در متن حکم انتصاب رائد فریدزاده آورده است:

«نظر به تعهد، توانایی و تجارب ارزنده جنابعالی در امور فرهنگی و بین‌المللی و تعامل سازنده با اهالی سینما، طی این حکم به عنوان معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی منصوب می‌شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با عنایت به برنامه جامع سازمان سینمایی با محوریت حمایت از گسترش ارتباطات، مبادلات و عرضه جهانی آثار سینمایی، سمعی بصری و همچنین تفویض ساماندهی امور بین‌الملل سینمای ایران به معاونت امور بین‌الملل این بنیاد، بازنگری وظایف حوزه مزبور و توجه به اهداف ذیل برای ارتقای همه جانبه سینمای ایران توجه ویژه‌ای را می‌طلبد:

- برنامه‌ریزی برای تجدید سازمان و ساختار معاونت امور بین‌الملل، متناسب با مأموریت‌های نوین بنیاد

- تشکیل دبیرخانه شورای عالی بین‌الملل سینمای ایران

- تدوین برنامه راهبردی بین‌الملل با هم فکری و همکاری صاحب‌نظران در بخش خصوصی و مدیران این حوزه

- زمینه‌سازی و حمایت از تولیدات مشترک با اولویت بخشی به کشورهای دارای ارتباطات فرهنگی و تجاری راهبردی

- تشکیل کارگروههای تخصصی در جهت عرضه و تجاری سازی محصولات سینمایی

- توسعه روابط بین‌الملل در جشنواره‌های داخلی و خارجی

- حضور هدفمند در جشنواره‌های منطقه‌ای و جهانی به منظور یافتن بازارهای جدید و متنوع برای محصولات سینمایی

- پایش و ارزیابی عملکرد بین‌المللی سینمای ایران و ارائه گزارش به «شورای عالی بین‌الملل»

امید است با توکل به خداوند بزرگ و جدیت، بهره‌گیری از دانش و تجربه صاحب‌نظران و همراهی معاونان، مدیران و همکاران بنیاد و تعامل با سایر موسسات سینمایی، این امر به نحو مطلوب تحقق یابد و در فرآیند تحول بنیاد سینمایی فارابی و تحقق اهداف آن نقشی موثر ایفا نمایید.»

لازم به ذکر است؛رائد فریدزاده متولد ۱۳۵۷ در مشهد است.

وی در رشته اقتصاد نظری، ادبیات آلمانی، ادبیات تطبیقی و فلسفه در دانشگاه های تهران، وین و برلین تحصیل کرده است و پس از اخذ دکتری در رشته ادبیات و فلسفه از دانشگاه فرای برلین و همکاری پژوهشی با موسسه تحقیقاتی مطالعات آسیایی آن دانشگاه، به عنوان عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی به تدریس و پژوهش مشغول است. فریدزاده از سال ۱۳۹۲ مدیریت مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه و از ۱۳۹۳ ریاست کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی را بر عهده دارد. همکاری با انجمن سینمای جوان، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و بنیاد سینمایی فارابی در بخش بین الملل و جشنواره‌ای از دیگر فعالیت‌های او به شمار می‌رود. فریدزاده هم اکنون عضو شورای پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی و عضو شورای پروانه ساخت فیلم‌های بلند استان خراسان رضوی است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران سینمای ایران بخش خصوصی مشهد اقتصاد ادبیات فلسفه شهید بهشتی سینمای مستند استان خراسان رضوی پارس مدیرعامل علیرضا تابش پارس نیوز بنیاد سینمایی فارابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۱۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند

محمدسبحان حسنی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، اظهار کرد: هر مسئولیت یک امانت است و تکالیفی را برای هر مدیر به همراه دارد.

وی تصریح کرد: خدمت در بنیاد شهید هم علاوه بر مسئولیت و موهبت خدمتگذاری به مردم به مثابه فعالیت در میدان جهاد و ایثار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام بیان کرد: بخش اصلی فلسفه بنیاد شهید و امور ایثارگران، علاوه بر خدمات معیشتی، درمانی و ... به جامعه هدف، نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.

حسنی تصریح کرد: گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی و یک سند تاریخی برای نسل‌های آینده است و هر کس به گلزار شهدا وارد می‌شود احساس معنوی پیدا خواهد کرد که ضرورت دارد برای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، یکی از مکان‌های مورد بازدید در اردو‌های دانش‌آموزی، گلزار و یادمان شهدا باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: برگزاری یادواره‌ها و تجلیل از خانواده شهدا یک کار بسیار ارزشمند و ارتباط با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران یک موهبت الهی است.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند، افزود: هدف دشمن، ایجاد فاصله بین فرزندان شهدا با آرمان‌های انقلاب و نظام است که ما وظیفه داریم با اقدامات فرهنگی، ارزشی و جهادی این خلا‌ها را برطرف کنیم.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در خدمات‌دهی به خانواده شهدا تاکید کرد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۰۲ هزار نفر در استان ایلام جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند، گفت: خدمات دهی مطلوب به جامعه هدف ایثارگران در استان نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

محمد رحیمی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی ماندگار از جمله یادواره‌های شهدا، سه شنبه‌های شهدایی، پنجشنبه‌های شهدایی در سال جاری تقویت می‌شود، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان ایلام باید به تکالیف قانونی خود برای افزایش سطح معیشت جامعه ایثارگران در استان عمل کنند.

وی بیان کرد: احداث خانه‌های ایثار از مهمترین اولویت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد