Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از کاهش چشمگیر جرائم اقتصادی با مسدود سازی پیام رسان تلگرام خبر داد و گفت: از زمانی که این اقدام صورت گرفته میزان جرایم اخلاقی نیز ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است. ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی پیرامون آثار مثبت و تاثیرگذار پیام رسان‌های داخلی بر امنیت کاربران فضای مجازی، اظهار داشت: با توجه به اینکه سرور فنی این پیام رسان‌ها در داخل کشور قرار دارد به همین دلیل ریسک اقدامات مجرمانه نیز نیز به شدت پائین آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسلمأ کسی که در این پیام رسان‌ها کار می‌کند جرات نمی‌کند که به راحتی درگاه جعلی بانک راه اندازی کند، فروشگاه‌های غیر مجاز دائر کند، اطلاعات خصوصی مردم را سرقت یا برای کاربران مزاحمت ایجاد کرده و به کسی توهین کند. رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: آنها می‌دانند که اطلاعات او در سرور داخل کشور است و فرد متضرر برای احقاق حق خود و پیشگیری از ادامه جرم می‌تواند با پیگیری حقوقی اقامه دعوا کرده و سریعتر مجرم را شناسائی کند .

وی تصریح کرد: این درحالی بود که اگر کسی در شبکه اجتماعی تلگرام به فرد دیگری آسیب می‌زد، فرد آسیب دیده نمی‌توانست به اطلاعات فرد مجرم دسترسی پیدا کند و همین سبب ایجاد حریم امن برای مجرمان شده و بستری برای اقدامات مجرمانه فراهم کرده بود.

سرهنگ مرتضوی از کاهش چشمگیر جرایم اقتصادی با مسدود سازی پیام رسان تلگرام خبر داد و افزود: از زمانی که این اقدام صورت گرفته میزان جرایم اخلاقی نیز 80 درصد کاهش پیدا کرده است که این خبر بسیار خوبی برای کاربران شبکه های اجتماعی به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه مردم با خروج از شبکه‌های اجتماعی خارجی و ورود به شبکه‌های داخلی می‌توانند به امنیت بیشتر خود کمک کنند، اظهار داشت: شهروندان مطمئن باشند شبکه‌های اجتماعی خارجی ، هیچ سرویس و یا خدمت امنیتی به آنان نمی‌دهند اما با ایجاد شبکه‌های داخلی این اطمینان خاطر وجود دارد که مردم از این پس در یک فضای امن‌تر و راحت‌تری کار کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان به مطرح شدن شایعاتی مبنی بر امن نبودن پیام رسان‌های داخلی اشاره کرد و گفت: چنین چیزی واقعیت ندارد و باید گفت، این شبکه‌های اجتماعی خارجی هستند که امن نیستند برای اینکه نفس و هدف اصلی آنها تخلیه اطلاعات شهروندان است.

انتهای پیام/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۴۵۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد؟

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه‌ مجازی به یکی از تأثیرگذارترین ابزارها در زندگی افراد تبدیل‌شده است که بر جنبه‌های مختلف زندگی تأثیر می‌گذارد. در رشته‌های علوم پزشکی با توجه به پیشرفت‌های فراوان، استفاده از شبکه‌ مجازی در حال افزایش است؛ اما شبکه‌ مجازی می‌تواند سبب اتلاف­ وقت دانشجویان و کاهش ساعت مطالعه شود که بر دانش و مهارت عملی دانشجویان تأثیر منفی دارد.

در رابطه با این موضوع، پژوهشگرانی در دانشگاه علوم پزشکی (تهران، مشهد، گناباد، تربت جام) مطالعه‌ای انجام داده‌اند تا تأثیر استفاده از شبکه‌ مجازی بر دانش و مهارت عملی دانشجویان اتاق عمل را ارزیابی کنند.

این پژوهش از نوع توصیفی-تحلیلی بوده و بر روی ۶۰ نفر از دانشجویان ترم ۶ و ۸ اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی ایران سال ۱۳۹۹ به روش سرشماری انجام شده است. دانشجویان در پایان ترم تحصیلی به‌منظور بررسی دانش تئوری به آزمون جامعی که شامل ۴۰ سوال بود و به‌منظور بررسی میزان استفاده از شبکه‌ی مجازی، به پرسش‌نامه­‌ پژوهشگرساخته پاسخ دادند. همچنین، مهارت عملی دانشجویان توسط نمره کارآموزی آنان سنجیده شد. در نهایت، از آزمون کولموگروف اسمیرنف و ضریب همبستگی پیرسون برای سنجش نرمال بودن داده‌ها استفاده‌شده و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با نرم‌افزار SPSS انجام شد.

از یافته‌ها نتیجه‌گیری شد که میان دانش تئوری و مهارت عملی ارتباط معناداری وجود دارد و دانشجویان با دانش تئوری بالاتر، مهارت عملی بهتری در بیمارستان‌ها داشته‌اند

 بر اساس یافته‌های این پژوهش، بین میزان استفاده از شبکه مجازی و دانش تئوری رابطه معنی‌دار منفی وجود دارد. بدین‌صورت‌که با افزایش استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان کاهش می‌یابد. از سوی دیگر، بین دانش تئوری و مهارت عملی ارتباط معنادار مثبتی وجود دارد. ازطرفی بین میزان استفاده از شبکه­‌ مجازی و مهارت عملی دانشجویان رابطهی معنی‌داری مشاهده نشد.

نتایج این پژوهش، تفسیری بر ویژگی‌های شبکه مجازی است؛ به این معنی که در کنار داشتن اثرات مثبت آموزشی، می‌تواند سبب تضعیف دانش تئوری دانشجویان شود که این امر ضرورت فرهنگ‌سازی مناسب و آموزش استفاده بهینه از شبکه مجازی را نشان می‌دهد.

از نتایج دیگر این پژوهش، می‌توان به ارتباط دانش تئوری و عملی دانشجویان اشاره کرد؛ چراکه از یافته‌ها نتیجه‌گیری شد که میان دانش تئوری و مهارت عملی ارتباط معناداری وجود دارد و دانشجویان با دانش تئوری بالاتر، مهارت عملی بهتری در بیمارستان‌ها داشته‌اند.

از محدودیت‌های این پژوهش می‌توان به کم بودن جامعه آماری اشاره کرد. همچنین این پژوهش بر روی دانشجویان دوره کارشناسی رشته اتاق عمل انجام گرفت؛ بنابراین، قابلیت تعمیم‌دهی به همه مقاطع تحصیلی را ندارد.

در یک جمع‌بندی کلی باتوجه به یافته‌های این پژوهش، استفاده از شبکه‌ مجازی سبب تضعیف دانش تئوری دانشجویان می‌شود. بدین‌صورت­‌که، با افزایش نمره‌ پرسش‌­نامه­ پژوهشگرساخته (میزان استفاده از شبکه‌ مجازی)، نمره­‌ آزمون جامع کاهش‌ می‌یابد. از نتایج دیگر پژوهش می‌توان به ارتباط معنادار مثبت میان دانش تئوری و مهارت عملی اشاره کرد که با افزایش نمره‌ آزمون جامع، نمره‌­ به‌دست‌آمده در کارآموزی نیز افزایش می‌یابد.

گفتنی است، این یافته‌ها، به صورت یک مقاله علمی پژوهشی باعنوان «ارزیابی اثر استفاده از شبکه‌ی مجازی بر دانش و مهارت عملی دانشجویان اتاق عمل» تهیه شده که در دوماهنامه «پیاورد سلامت» منتشر شده است. این نشریه متعلق به دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری : فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی هیچ کاربردی ندارد...
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  •  پیام‌رسان‌های ایرانی جریمه خواهند شد؟ + فیلم
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی
  • آیا استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد؟
  • فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی